Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto valuta

Side 13 ud af 19 (184 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

Selve det at aktier ligger all time high er jo ikke i sig selv en boble. Det er klart at per normale billeder, så skal der komme en bølgedal, men det er værd at have med, at de underliggende resultater i virksomheder jo faktisk er rigtigt flotte - også afspejlet i antal beskæftigede mm

Jeg er bestemt ikke enig. Jeg mener det vi ser nu er en dokumenteret boble større og værre en både 00 og 08, og at de høje priser ikke er relateret til gode regnskabsresultater, men til nationalbanker der opkøber aktier for unaturligt at styrke illusionen af fortsat global vækst. Samt til diverse buyback fra virksomhederne selv.

Jeg mener heller ikke det fald der kommer bliver en bøljedal, men en finansiel krise med et aktiefald på 50% og konsikvenser der strækker sig langt ud over aktiemarkedet præcis som i 08.

Cookie - John Hannover:

Det er dog ikke sikkert, langt fra, at det BLIVER i år

Dette er korrekt, og her er jeg enig. Nationalbankerne og politikkerne kan i værste tilfælde godt holde dette vanvid i live frem til sommeren 2019. Men så går den heller ikke længere.

Problemet er at jo længere vi udskyder det, jo større bliver faldet, og jo værre bliver de effekter der følger med.

Det vi ser nu er ikke naturligt, og det er ikke baseret på hverken vækst, profit eller tilførsel af investor kapital.

Det er 100% fake marked, og der er næsten ingen likviditet i S&P500 lige pt. Folk tør ikke, for de ved det er en boble

Jeg vil ikke blive overrasket hvis vi begynder at se et kolaps allerede inden for de næste 3 måneder. jeg er dog helt klar på der kan gå 1 år og 3 måneder. Men det vil ikke være af naturlige årsager hvis der går så lang tid.

Og hvis du ikke mener dette er en boble, så tag et kig på aktie prisen til nationalbanken i sweits over en periode på 5 år og sammenlign den med bitcoin eller en hvilken som helst anden pump and dump. Den er værre end bitcoin og direkte forbundet til S&P500. De ejer flere facebook aktier end mark zuckerberg.

Det amerikanske aktie marked vi ser nu er ren vanvid, og ender værre end bitcoin. Sidste gang der var bare en lille pris regulering var for 2 år siden. Dette kommer under ingen omstændigheder til at ende på en pæn måde for nogen som helst andre end de banker der for at overleve kommer til at modtage nødpakker fra staten betalt af dine skattepenge.

Mit personlige gæt er at S&P500 når at ramme $3000, og måske mere, men at den efterfølgende krise (uanset hvornår den måtte komme) presser prisen helt ned under $1500

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Her har du en graf der sammenligner aktieprisen på nationalbanken i sweits og Bitcoin.

Det som er vigtigt at forstå her er at aktieprisen på nationalbanken i sweits er direkte forbundet til S&P500

Ingen bobler her....

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Her har du en graf der viser S&P500 dot com boblem for år 2000 og finanskrise boblen fra 2008

Og så år 2017/18 som..... ikke er en boble ? men helt naturlig.

På trods af vi har mindre penge, mindre vækst, og mere gæld end nogensinde før.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Var nok mere nyttigt at tage SP500 som jo i alle fald er klarere og så se på 5 år siden seneste fald - hvis du mener det er boblen. De er sikkert lidt ens men trækker man mange år sammen bliver grafer let manipulative - Ca 80% over 5 år - ca 16% rimeligt jævnt og ikke en eksplosiv ændring er højt men om det er boble er svært at vide. Heller ikke enig i at nationalbanker og selskabers egne køb udgør det store og heller ikke i at der i historisk perspektiv ikke faktisk er gode underliggende regnskaber bag modsat dpt.com og subprime + meget bedre styr af nationalbanker. Der komme en bølge ned - bliver den 20% er den for mig overraskende  - men slet ikke umuligt - men jeg gør ikke i absolutte forudsigelser   vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nationalbankernes budget for opkøb af aktier er offentlig data, så der er ikke noget jeg gætter på, og de er MEGET store. Det er fakta. Hvis du vælger ikke at forholde dig til fakta, så bliver det problematisk at have en voksen dialog.

På nedestående foto kan du se aktie opkøbs budgetten for den amerikanske nationalbank sammenlignet med S&P500. Som du kan se er der en direkte forbindelse som gør det nemt at se at priserne er styret af nationalbankens opkøb og ikke af naturlige markedskræfter.

Som det tydeligt fremgår begyndte de at opkøbe aktier efter 08 krisen for at stabiliserer markedet, og har gjort det lige siden hvilket er den eneste grund til at vi har haft optur lige siden. Dette er gjort som en del af QE som desuden også laves i Europa.

Boblen består i at prisen går op af kunstige årsager. Det som er spændene nu, er at den amerikasnke nationalbank er begyndt at stoppe med deres aktieopkøb hvilket er hvad som har skubet prisen op i 10 år.

Og hva vil det betyde ? efter min mening et seriøst fald og en ny krise.

Vedr det foto som du har vedhæftet så kan man nemt få en boble til at se flad ud ved at zoome ind. Jeg kan få bitcoin til at se ud på samme måde. Så dit argument går begge veje.

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Der komme en bølge ned - bliver den 20% er den for mig overraskende  - men slet ikke umuligt - men jeg gør ikke i absolutte forudsigelser   vh

Børs krakket i 1987 var et fald på 36%

Dot com boblen i 2000 var et fald på 38%

Så hvis der kommer et fald på 20% eller mere, så er det ikke en "bølge ned".

Siden du skrev denne post har der været et fald i S&P 500 på ca 13%

Jeg kan frem til nu godt give dig medhold i at et fald på 13% er en stor bølge ned, eller en længe ventet større korrektion.

Men samtidig er det 1/3 af en total krise på lige fod med dot com boblen, og faldet er sket på bare få dage.

Problemet er at dette med stor sandsynlighed kun er begyndelsen på faldet.

Så lad os ikke få det til at lyde som om en bølge ned er det samme som et fald på over 20%

Min forudsigelse er at det fald vi ser nu kun er starten på en meget lang og stor nedtur i aktiemarkedet. Men jeg kunne nemt tage fejl, der er alt for meget manipulation fra nationalbankerne til at kunne sige noget med samme sikkerhed som man kunne tidligere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så mere om ord - en fald 20% eller for den sags skyld 25% er naturligvis et stort fald hvis det sker over alle aktier verden over (og mindre hvis det feks. mere sker i USA end Europa og Asien)

Det kan godt være ordet bølge dækker skidt - krak er det bestemt heller ikke. De to store fald du taler om var på få år neutraliseret og vi er stadigt der, hvor der kun er EN (og det er lille) 10 års periode hvor aktier ikke har overgået obligationer - trods de to store fald. At det kan være 25% og komme i år eller næste - vil jeg slet ikke udelukke. Ved krak mener jeg vi skal over 50% men jeg ved ikke om der findes officielle definitioner

En stor del af faldet i en start skyldes også "teknik" hvor mange lægger salg ind per automatik  - ved - "take loss at xxx" - Ofte stabiliseres det en del efter den første tur, men jeg skal ikke hævde at vide hvad ved aktierne går her og nu - gjorde jeg det så ville det være nok til at gøre mig mangemillionær over nat

vh John H

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

 Ved krak mener jeg vi skal over 50% men jeg ved ikke om der findes officielle definitioner

Så du mener ikke dot com boblen fra 2000 var et krak fordi der "kun" var et fald på 38%.

Tror godt vi kan blive enige om at et fald på 20% hverken er en bølge eller et krak.  Men spørgsmålet er om nuværende fald stopper med 20%.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

no brain:

Så du mener ikke dot com boblen fra 2000 var et krak fordi der "kun" var et fald på 38%.

Tror godt vi kan blive enige om at et fald på 20% hverken er en bølge eller et krak.  Men spørgsmålet er om nuværende fald stopper med 20%.

nej det mener jeg ikke -tror heller ikke du vil finde mange steder det beskrives som børskrak de to - tror du vil se det er noget du skal tilbage til 1929 for at finde ordet krak - som det der skete på børsen OG faktisk på så rigtigt mange andre områder - men det er jo strid om ord og størrelsesforhold  -
Krak er stort ord om et selv 38% fald som var udlignet på i virkeligheden ret kort tid
1929 var både noget dybere og først og fremmest meget stejlere og greb meget mere om sig i form af fabrikker der lukkede og massiv arbejdsløshed i forhold til dot.com og subprime -lige som det tog ca 30 år bare at være tilbage igen - det er en stor forskel synes jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har værdien på cryptovaluta været nede og vende før og der har tidligere været fald på 95%. Det er en naturlig bølge der kommer og den vil gå op igen senere på året....det er jeg sikker på.

Side 13 ud af 19 (184 indlæg)