Så du mener ikke dot com boblen fra 2000 var et krak fordi der "kun" var et fald på 38%.
Tror godt vi kan blive enige om at et fald på 20% hverken er en bølge eller et krak. Men spørgsmålet er om nuværende fald stopper med 20%.
nej det mener jeg ikke -tror heller ikke du vil finde mange steder det beskrives som børskrak de to - tror du vil se det er noget du skal tilbage til 1929 for at finde ordet krak - som det der skete på børsen OG faktisk på så rigtigt mange andre områder - men det er jo strid om ord og størrelsesforhold -
.
Krak er stort ord om et selv 38% fald som var udlignet på i virkeligheden ret kort tid
1929 var både noget dybere og først og fremmest meget stejlere
og greb meget mere om sig i form af fabrikker der lukkede og massiv arbejdsløshed i forhold til dot.com og subprime -lige som det tog ca 30 år bare at være tilbage igen - det er en stor forskel synes jeg

vh John H
Jeg er egentlig enig det du skriver ovenfor, men vi er nu ude i en snak der handler om hvad definationen af et krak er, og min opfattelse er at vi er havnet der diskution fordi du ikke kan klare at have et indlæg på amino hvor du måske nok har taget lidt fejl, og vil tviste ting til det enten ser ud til du har ret, eller til jeg giver op.
Faktum er at alt dette startede med du ikke kunne se et kommende fald, men forventede normale nedturs bølger.
Samtidig fastslog du at du ikke forventede disse bølger blev større end 20%
Jeg måtte så kommenterer at et fald på 20% ikke var en bølge, men et "krak" i stil med det jeg forudser.
Og at du ikke kunne dække dig ind på den måde.
Faktisk brugte jeg slet ikke ordet krak. JEg brugte ordet finansiel krise. Og sammenlignede i min forudsigelse direkte med hvad er skete i 2008.
Her er hvad jeg skrev
CITAT:
Jeg mener heller ikke det fald der kommer bliver en bøljedal, men en finansiel krise med et aktiefald på 50% og konsikvenser der strækker sig langt ud over aktiemarkedet præcis som i 08.
Da der siden denne debat har været det største fald på børsen siden 2008 hvilket ser ud til at fortsætte, og det nu begynder at blive syndligt at jeg havde ret i min forudsigelse. Så ønsker du nu hellere at debatterer definationen af hvad et krak egentlig er.
Det er for mig tydeligt at se du ikke kan aksepterer at du en gang imellem tager fejl. Intet problem i det. At tage fejl er helt ok.
At nægte at indse eller aksepterer sine fejl er dog mindre charmerende.
Faktum er.
Jeg forudså et fald isom pt er på 13% og ser ud til det vil vokse sig større end 00 og 08 hvilket er hvad jeg brugte som sammenligning.
Du mente aktierne var i god stand fordi der lå gode regnskaber, men at der kunne komme bølger.
Samtidig dækkende du dig ind under at en bølge kunne være på over 20%
Hvilket jeg så bestrider.
At jeg valgte at kalde det et krak, var nok en fejl af mig. Men det kan i normal tale godt sidestilles med en krise.
Er der et fald på 20-30% så er vi i en krise der kan sammenlignes med 2008.
Hele pointen er.
Jeg forudså en fiansiel krise identisk med 2008
Du mente alt var helt ok.
Nu har vi begyndelse på en krise hvor aktiekursen allerede er faldet med 1/3 af hvad den gjorde i 2008, og du forsøger at dække dig ind under definationer af ord fordi det nu begynder at blive tydeligt jeg havde ret, og du tog fejl.
Problemet er at du nu snakker udenom, og prøver at få det til at se ud som om du tog fejl pga definationen af ordet krise.
Pølsehorn.
Det er ren pølsehorn john.
Mand dig op og erkend du ikke så det nuværende fald komme, og fri mig for en lang søforklaring på hvorfor du mener du aligevel har ret.
At du nækter at erkende fejl i dine tråde, er desværre en gentagende ting på amino som jeg syntes du bør tænke lidt over.
Og til Niels.
Nej niels. Nej.
et fald på 95% er ikke naturligt, og nej, prisen går ikke op igen.
sælg dine bitcoint mens de stadig er lidt værd i rigtige penge. EU kommer snart med omfattende reguleringer.