Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er så træt af de danske banker

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som en spændende idé. Men jeg kan simpelhent ikke gennemskue hvordan den skal føres ud i livet uden at du har monster mange penge med fra dag et.

Hvordan vil du opbevare folks penge? Der skal udvikles eller indkøbes et hammer dyrt styresystem.

Jeg er næsten sikker på at du vil blive underlagt de samme krav som andre banker har fra Finanstilsynet.

Hvordan skal investorerne få deres penge igen? Hvis der intet udlån er, hvor skal indtægten komme fra??

Jeg tror bare at man som ny iværksætter må gøre sit benarbejde godt inden man beder banken om at være med på ideen. Hvis man ikke selv har taget stilling til sit projekt igennem en forretningsplan eller lign. Hvordan kan man så forvente at banken kan det?? :-)




Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

gunnarerik:
lufter hermed tanken om at starte en bank, der ikke kører det beskrevne løb, slet og ret opbevarer penge for folk, for at de kan betale og få betalt tjenester og varer, ikke tilbyder lån

Hvordan skal banken så tjene penge, hvis den ikke yder lån? Jeg ret så sikker på at investorerne gerne vil have et afkast af deres penge.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:
Hvis du skylder banken 100 millioner og ikke kan betale, har banken et problem.

Der har du nok ret. Det har været fremme i efteråret at en bank har "barberet" 100 mio. af gælden for et landbrug.

Så skylder landbruget "kun" 250 mio?.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

bkonig:
Hvis du skylder banken 100 millioner og ikke kan betale, har banken et problem.

Der har du nok ret. Det har været fremme i efteråret at en bank har "barberet" 100 mio. af gælden for et landbrug.

Så skylder landbruget "kun" 250 mio?.

De 100 mill var nu kun et eksempel, men princippet er jo rigtigt.

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men bankerne er nödt til at have kunder i udlaan for ellers tjenes der intet.  Se paa bankers overskud generelt - der er intet at klage over.

Bankerne maa savel som erhvervslivet tage en risiko for at faa en profit - hvis ikke har de ikke berettigelse.

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er vel faktisk det bankerne gör

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper:

at bankerne kan virke som kyllinger og ikke tør løbe en risiko her og der, skal også ses i lyset af de store krav der stilles til bankernes likviditet og soliditet. De stresstestes hele tiden og er en privatkunde bare en krone i overtræk, så skal de kapitalbinde ca 3 gange kundes engagement. Dette er meget dyrt for bankerne og prisen (renten på udlån) stiger hos kunderne, hvilket ingen partner er interesseret i.

Bankerne tager allerede en stor samfundsmæssig opgave på sig ved at stille en NemKonto til rådighed til den brede befolkning. Det ikke alle kunder der er lige gode at samle på.

Så når man skal have opretter en firmakonto, så tror jeg det handler meget om at gøre det overskueligt og gennemsigtig overfor banken. Medarbejderne har ikke flere timer til at kigge budgetter, forretningsplaner og lign. Igennem.



I min optik er problemet ikke så meget risiko, afkast, vurderinger osv.
Men mere at staten går ind og laver det til lovkrav, at man skal have en erhvervskonto i selskaber. - Når så ikke at det er til at få.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

det er jo kun lovkrav for et selskab og det kan jo umuligt være andet - da et selskab jo netop stiftes for at holde økonomi væk fra personen. ALt andet ville slet ikke give mening. Det giver så i virkeligheden heller ikke mening at mene, at man så bare man vil stille 1 krone i IVS - så SKAL man absolut ha en bank med.

Gud forbyde staten skulle påtage sig risikoen eller tvinge banker (der er 80 af dem ca) - banker der er private virksomhede,  til at gøre forretning med nogen som giver risiko (igen HER) uden personen bag selv vil stille en god del penge ind, og kan yde lidt sikkerhed.

Alle der kan det -får erhvervskonto uden problem. Det er folk med gæld - måske tilmed RKI - eller som vil starte et projekt med 1 kr. i kapital og så ikke selv har en rød øre til sikkerhed - eller nogen form for alternativ indtægt, som løber i vanskeligheder, og det er både naturligt og godt at bankerne ikke bare siger ja til alt. Jeg ved vi ikke er enige - men so be it, jeg mener det er godt der er krav på iværksættere og ikke bare frit spil til at tørre risiko af på andre - mod kapital på 1 krone (eller 1000)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John, jeg er enig så langt som at det ikke skal være bankernes opgave at påtage sig en en tvungen risiko ved at skulle stille erhvervskonti til rådighed for gud og hver mand. Omvendt har et problem med at det reelt er bankerne som afgør om man skal have lov at drive virksomhed eller ej.

Hvis det er et reelt problem så bør det overvejes om ikke bankerne lovgivningsmæssigt skal påtvinge en ordning a la nemkonto for personer. En konto som fungerer a la en gammel bankkonto, hvor der reelt kun kan hæves det der indestår på kontoen. For min skyld må der gerne lægges gebyr på.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Hvis det er et reelt problem så bør det overvejes om ikke bankerne lovgivningsmæssigt skal påtvinge en ordning a la nemkonto for personer.

Loven for nemkonto gælder også virksomheder. Bankerne overtræder ganske simpelt loven, fordi der ikke er behæftet nogen særlig konsekvens heraf.

Jeg vil anbefale at klage til finanstilsynet, såfremt man nægtes en nem-konto. 

Det har intet med banken risikovurdering, at de nægter en nem-konto til mindre virksomheder, som jo i bund og grund kun vil have et spinkelt indlån i banken. Det er ganske enkelt fordi, de ikke kan tjene penge på de små kunder. (Det er stort parti tandhjul bag hvert enkelte konto) 

Det triste ved at drive bank er, at man som bank er underlagt et stort samfundsansvar og derfor ikke har helt samme mulighed for at bestemme frit, som andre private virksomheder. Det må bankerne til at forstå, selvom det naturligvis går ud over bundlinjen. 

Så klag, klag, klag... Måske det en dag vil give genlyd på Christiansborg. 

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)