Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er så træt af de danske banker

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Det har du selvfølgelig ret i. Men den lokale bank tog alle med over een kam. Det er jo ikke fair.

IVS er godt til at komme igang med og skal selvfølgelig ikke misbruges. Det var jo ikke meningen.



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Tak John

Det har du selvfølgelig ret i. Men den lokale bank tog alle med over een kam. Det er jo ikke fair.

IVS er godt til at komme igang med og skal selvfølgelig ikke misbruges. Det var jo ikke meningen.


Der kan sagtens være nogen banker der er tossede - Mit point er mere, at der jo er helt fri konkurrence. Det giver slet ikke mening at tro, at ALLE banker bare skal sige nej - UDEN grund. De slås faktisk om markedsandele og kunder - og i sådan et miljø, vil der altid være nogen banker der siger JA  - med mindre baggrundsøkonomi eller - plan er helt i skoven (vi har 84 banker med over 1000 filialer og 29 filialer af udenlandske pengeinstitutter i Danmark - i konkurrence og de VIL i sagens natur ha kunder)

Jeg tror, frem for at græde over ting, så er det bedre at forklare nye iværksættere mere om realiteterne - om hvorfor man ikke kan drive normale drifts selskaber for 1 krone hvis man ikke har en eller anden baggrundsøkonomi  - og så som nævnt - måske som iværksætterhjælp, en statsbetalt kort uddannelse med krav om kørekort (ikke noget der kræver studenterhue - helt simpelt om det basale kun) til alle stiftere og direktører hvori indgår hjælp til alle papirer til bankerne

Det er ikke spor vanskeligt at finde en bank - mod et gebyr (og det koster iflg mybanker ca 1500 kr at drive en sådan konto uden lån) hvis man har lidt fornuft i projektet og ikke har en vanskelig person økonomi de gør, at det kun er den 1 krone man selv vil tage i risiko som udgør AL sikkerhed.

Der er over 300.000 firmaer i DK og stiftes små 3.000 nye hver måned - og af dem er det helt helt få - som ikke let får bankkonto - Vi hører bare om de få, som har problemet med selve det at få en erhvervskonto - ofte uden vi får den hele baggrund. Det som er rigtigt svært - er at få lån tilknyttet - måske ofte et større problem for væksten 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.

Jeg ville bare indskyde, hvad jeg har hørt HHX elever.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Og så lige en indskudt bemærkning. Flere banker tager rundt på HHX Mv. Og Åbent lyst fortæller, "at de ikke har tillid til iværksættere".



Og det er dét som folk oplever.

Det virker til at det er nemt og logisk nok, at har man en ok privatøkonomi osv.  - Så er erhvervskonto ikke et problem.


Men virkeligheden er en anden!


Jeg har efterhånden talt med 30 forskellige virksomhedsejere. Med forskellige typer virksomheder, forskellige privatøkonomi'er osv.
Og alligevel var konklusionen, at omkring de 20 af dem, havde meget besvær med at få erhvervskonto.
Og at for knap 10 lykkes det slet ikke at få en konto, og de er derfor nu "tvunget" til at have en enkeltmandsvirksomhed..

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

jeg har været i kontakt med over 100 der søgte bank til IVS og deltaget i rådgivning og kun TRE fik ikke banken med - men de to af dem ville heller ikke vise deres sidste årsopgørelse fra skat - og jeg mistænker der var skidt privatøkonomi  - måske skattegæld - måske RKI indblandet. Den tredie havde 2 tvangslukninger og en konkurs bag sig - og momsgæld forsat.

97 ud af 100 som afleverede lille (meget lille) forretningsplan og budget + øvrige krav om dokumenter - årsopgørelse paskopi/sygesikring + underskrev selvskyldnerkaution og ikke var personligt overbelånte - fik ALLE erhvervskonto (nogle mod gebyr andre uden) - inden for seneste ca 2 år

Deraf min påstand om, at alle med privatøkonomi der ikke er dybt negativ og uden negativ fortid - kan få erhvervskonto - Der er masser af banker at vælge mellem (men langt de fleste her fik fra de 3 store)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Omvendt kan man vel også mene, at de kunder der er i den bank man selv er i, vel også skal mulighed for at få et los ud af butikken?

Den bank jeg referer til (unavngivet i alle indlæg) har 3 kunder:

Den ene skylder 140 mio, negativ egenkapital på 60 mio? (A/S)

Den anden har over 6 år tabt 11 mio? (ApS)

Den tredje har vendt fra -1 mio. egenkapital til + 365t på 3 år. Kassekredit på 25.000,00. Denne kunde jagtes af samme bank. Man mener ikke det kan passe. Selv med revisorpåtegning. (ApS)

Så det jeg mener det er: Der kan jo være forskel på "fisk".

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er vel det klassiske.

Hvis du skylder banken 10.000 og ikke kan betale, har du et problem

Hvis du skylder banken 100 millioner og ikke kan betale, har banken et problem.

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Langt erhvervsliv har lärt mig at "Der findes ikke gode banker" --- men der findes ENKELTE gode bankraadgivere - jeg har masser af aar prövet som dig.

Citat: hvis banken drev virksomhed med paraplyudlejning ville det gaa galt for hvis der er sol, vind eller regn saa ville risikoen väre for stor til banken...... der maa grines - men det er sörgelig sandhed.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

at bankerne kan virke som kyllinger og ikke tør løbe en risiko her og der, skal også ses i lyset af de store krav der stilles til bankernes likviditet og soliditet. De stresstestes hele tiden og er en privatkunde bare en krone i overtræk, så skal de kapitalbinde ca 3 gange kundes engagement. Dette er meget dyrt for bankerne og prisen (renten på udlån) stiger hos kunderne, hvilket ingen partner er interesseret i.

Bankerne tager allerede en stor samfundsmæssig opgave på sig ved at stille en NemKonto til rådighed til den brede befolkning. Det ikke alle kunder der er lige gode at samle på.

Så når man skal have opretter en firmakonto, så tror jeg det handler meget om at gøre det overskueligt og gennemsigtig overfor banken. Medarbejderne har ikke flere timer til at kigge budgetter, forretningsplaner og lign. Igennem.

Fra Holbæk
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

lufter hermed tanken om at starte en bank, der ikke kører det beskrevne løb, slet og ret opbevarer penge for folk, for at de kan betale og få betalt tjenester og varer, ikke tilbyder lån. 

Der kreves jo kapital, men det kan måske ordnes ved at flere går sammen om arbejdet og kapital, kontraktfestes et system af af ansvarsområder, og nødvendig ekstern kapital ordnes gennem samarbejde med investor/er, altså ikke lån, 

Problemet er ikke isoleret til Danmark, men globalt, en indikator på en niche i markedet, stor nok til at leve af for lille bank.

Mvh

Gunnar Gervin

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)