Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er så træt af de danske banker

Side 6 ud af 6 (53 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Nemkontoordningen

det var lidt kort - hvad er din jurist kommentar til http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/da/soeg-i-afgoerelser/vis-en-afgoerelse?VerdictId=984a28c8-223c-49d7-8b2e-e4294f90e943 og Whiskeys kommentar til at Vibeke Rønne i nævnet er en særdeles kompetent jurist og dommer?

Afgørelsen var klar, banken må nægte brugen af konto til erhverv = nægte at tilknytte CVR til den - og jo dermed ingen nemKonto heller.

...........................

Og https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=170595#Kap6  hvor der står PRIVAT KUNDE 

Kapitel 6

Særlige regler for pengeinstitutter

§ 21. Et pengeinstitut kan ikke uden en individuel og saglig begrundelse nægte at oprette en basal indlånskonto til en privatkunde, jf. stk. 2. Begrundelsen skal på anmodning gives i papirformat eller på andet varigt medium.

Jeg mangler at se ET sted hvor banker er forpligtet til optage firmaer som kunder helt enkelt - kun private SKAL de give lønkonto og evt kun med debet hævekort med saldokontrol

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I dag har jeg fåde oprettet erhvervskontaktudvalget i Tyskland uden problem det tog 15 min. Den tyske bank har en bank de samarbejder med herhjemme. I øvrigt en bank jeg haft forespurgt konti før. I den bank får jeg ligeledes et konto nu. Fik bekræftelsen 2 timer efter mødet i den tyske bank. Så hvad fanden går der galt at man skal brug et udlandsk bank som døråbner for et dansk erhvervskonto i Danmark skummelt....

Fra Riga
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Om disse danske Banker

Lad dog vær med at spilde til på de danske Banker, der masser af banker i udlandet der åbner dørerne på fuldt op for nye konti, de ser det som en ny kundemulighed, det er billigt eller gratis at få en konto og egentlig ikke særligt besværligt. Deres webbanking er effektivt og på Engelsk og kan alt hvad hjertet begærer og det er kun i Danmark, at man ser skævt til folk der er gået konkurs tildigere. Jeg har ikke mødt det andre steder. Det er nok en del af janteloven

I USA i Silicon Vallley gider ingen beskæftige sig med det, det er enten en naturlig del af at drive forretning eller bedøvende ligegyldigt for fremtiden og da i særdeleshed for en bankkonto. Det vigtige er ny omsætning på kontoen, så banken kan tjene nogle gebyrer, måske få udsigt til et lån eller sælge et eller andet. Det er som at få en ny kunde i kundekartoteket.

Jeg har hørt om det her problem tidligere og det dukker nu også op her på Amino og jeg ville da tro, at der var nogen i Danmark der havde været hurtige til at udnytte denne mærkværdige danske bankholdning til istedet at hjælpe de virksomheder til en konto i udlandet. Jeg kender til Tyskland, USA og baltikum og alle steder står døren fuldt åben for en ny kunde. De laver deres terrorcheck som de skal og beder om at få oplysninger om evt. skattepligtige lande man tilhører og har man ikke noget at skjule på de punkter, så åbnes de nye konti.

Hvis ikke der findes en service i Danmark, der hjælper med det bankkontoproblem, så er det bestemt en forretningsmulighed for en aktiv ny erhvervsmand med en finansiel uddannelse.

Side 6 ud af 6 (53 indlæg)