Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan DF blive DK's 3. største parti?

Side 9 ud af 9 (90 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Så nåede vi vist ud i en detaljeringsgrad, hvor jeg står af.
Fortsat god fornøjelse i tråden.

mvh Hans

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:46
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 21:45
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:53

OK det var da så den mest dødsyge idé. Bestikkelse og korruption er nogle af de nøgleord der umiddelbart popper op når man ser den hjemmeside. En ting er sikkert,hvis der er en politker der tager mod den check så er vedkommende da helt færdig i dansk politik

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 22:16

Citat fra hjemmesiden: 

"Nogle vil måske spørge sig selv om det ikke er et demokratisk problem hvis vi rent faktisk har held til at føre vores plan ud i livet. Det kan der være noget om, men det ligger da i tråd med hvordan støtten til politikere ellers forvaltes i dette samfund. flytetmandat.dk gør det bare helt ude i det åbne.

"Politikere skal ikke være uvildige. De må gerne fremføre holdninger, som de er 'købt' til, men det skal være fuldstændig åbent..." Citat: Transport- og energiminister Jakob Axel Nielsen (K)" Wink

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 22:25

Folk burde skamme sig...

Når man tænker på hvor mange mennesker der har ofret deres liv igennem historien på at få demokrati rundt omkring i verdenen....

Så er det sgu sørgeligt at se hvordan danskere, der sidder lidt for mageligt i deres lænestol, med deres fladskærm og 22 kr. dyre kildevand gerne sælger (eller køber om man vil) deres demokrati til højest bydende...

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:38

Ja - DEN må jeg lige kommentere... Det er et bureau i København, der står bag hjemmesiden, så det kan jo tænkes, der er tale om et PR stunt, men jeg tror det egentlig ikke.

Er det ikke et PR stunt, er det til gengæld en yderst åbenhjertig erkendelse af i alle fald to forhold:

1. Demokrati er ikke en værdi for bagmanden på nogen måde

2. Bagmanden erkender, at ideologierne i oppositionen ikke i sig selv er bæredygtige, hvorfor der skal kontanter på bordet.

Om ikke andet: Selverkendelse! Men mon sitet overholder dansk lovgivning hvad angår indsamlinger? Næppe.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:18

Lol du er så farvet at du ikke selv kan se det Thomas.

Hvis man går siden lidt igennem kan man se en argumentation på at V og K modtager en masse partistøtte som de nægter at oplyse om, ligesom de nægtede at oplyse om deres valgkampsbudget her optil valget.

Man burde måske, med rette, stille spørgsmål til hvor demokratisk det er med den slags lovgivning hvor partierne kan modtage penge uden beløbene offentliggøres.

Hvis man vil demokratiet det bedste burde man støtte at der blev vedtaget en lov der sikrede at alle bidrag skulle offentliggøres, uanset beløbsstørrelse.

Som det nu kan man f.eks. donere 19.999 kr til samtlige partiforeninger i et parti i landet uden at det figurer nogen steder. 

Derudover så synes jeg bestemt også denne valgkamp har vist at man burde overveje en maks grænse for et valgkampsbudget. Når V & K hver især har brugt flere penge end resten af partierne i folketinget tilsammen så er det en potentiel trussel imod demokratiet - Men lur mig om ikke du ikke er uenig med mig Thomas... 

Ps. Så tror jeg vist godt man efterhånden kan sige at alle ideologierne er døde - Nu er der en stor socialdemokratisk masse med nogle outliers. 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:46

Ja - gu er jeg da farvet! Ellers kunne jeg jo ikke deltage i en debat. Ej heller sukke over, at du ikke kan se forskellen på, at et parti modtager økonomisk støtte og at en privatperson eller et firma tilbyder at betale en enkelt politiker penge for at skifte parti. Men det kan du ikke, og jeg kan nok ikke få dig til det.

Men én ting er jeg meget enig med dig i: Enhver partistøtte bør offentliggøres. Det vil tjene demokratiet - og sikkert styrke det. Men jeg tvivler på, det sker.

Jeg synes, det er noget svineri og en hån mod demokratiet at samle penge ind til at bestikke en politiker til at skifte parti. Og det synes jeg uanset hvem der gør det - og i hvilken retning skiftet skulle ske. Se nu bare det tågehorn til Mogens Camre, der skjuler sin beslutning om at frasige sit mandat under hele valgkampen Angry  Når man kan finde på det, kan man såmænd sikkert også finde på at tage mod penge for at skifte i vadestedet.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 07:48

Jeg tror ikke på der ligger et reelt ønske om at bestikke en MFer over, derimod kunne jeg godt tro at der var et ønske om at sætte fokus på partistøtten bag.

Derudover tvivler jeg på et medlem af folketinget nogensinde ville hoppe på den vogn, det ville jo betyde døden for karrieren, og hvis der er en ting folketingspolitikere er så er det glade for at være i politik :P

Så er det lidt nemmere hvis man får x antal kroner fra en erhvervssammenslutning også lander formanden fra samme erhvervssammenslutning tilfældigvis som bestyrelsesformand og medlem i diverse bestyrelser udpeget af regeringen.

Det kan også undre hvorfor nordsøolie aftalen blev genforhandlet baseret på en skatteindtægt af en fast oliepris på 25 dollars pr tønde når prisen på forhandlingstidpunktet var omkring 75 dollars og prisen nu er 100 dollars - Dvs. de folkevalgte som genforhandlede har sagt nej til 50-75% af skatteindtægten fra olien (som jo tilhører os alle sammen) af en eller anden mærkværdig grund som ingen kan forklare eller forsvare.

Pudsigt nok donere de selv samme personer massivt i partikassen. 

Side 9 ud af 9 (90 indlæg)