Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan accepteres MLM 100 % i DK

Side 5 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

og så lige et par kommentarer fra mig også :)

Jeg har selv prøvet lidt MLM i tidens løb og har fundet ud af at det ikke lige er mig, men jeg har ingen problemer med MLM som sådan. Jeg synes at der er nogle ganske få ting man skal være opmærksom på hvis man vil lave et seriøst MLM firma og de vigtigste er ærlighed. Ærlighed omkring produktet og omkring indtjening. Så er man allerede langt.

Jeg synes bestemt ikke at der skal være nogen som helst begrænsning på hvem man kan "hverve" til sit netværk, derimod kan man måske oprette en checkprocedure for nye medlemmer for at høre om de har forstået hvad det er de går ind til. Det burde lægge en dæmper på overivrige netværksbyggere. Provision skal skrues sammen så der er bonus for at du bygger netværk (for det er jo godt for firmaet) men der skal være størst bonus for at sælge varen. Man skal tydligt kunne se at hvis man lægger kræfter i skidtet så giver det bonus, det er demoraliserende at se at ham over dig tjener for stor en del af hvad du knokler for. Og så skal det være nemt at forstå - så ved folk også mere hvad de kaster sig ud i.

Jeg synes også at man skal betale for at gå med i firmaet, at betale via produkter synes en god ide, det sorterer de mest useriøese fra. Dog skal det ikke være sådan at det giver så meget til ens upline at folk spekulerer i kun at skaffe nye medlemmer - de "rigtige" penge skal komme når en downline sælger godt, sådan at det giver bonus at hjælpe nedefter.

Produktet skal jo helst være noget man forbruger meget af hvis systemet skal være bæredygtigt, jo større flow jo bedre. Herudover skal kvaliteten være i top - så kommer kunderne igen og salget går nemmere. Et halvgodt produkt slår konceptet istykker på ingen tid. Tillige skal levering være hurtigt og effektivt, men idag er pakkeposten (ikke kun postDK) jo bedre gearet til levering med alle de webshops der åbner. 

Markedsføring skal godkendes af firmaet men skal kunne igangsættes af konsulenterne selv. Man kan evt. lave nogle informationer omkring standardmarkedsføring som er forhåndsgodkendt, dette kan naturligvis downloades fra extranettet på ens hjemmeside.

Netop hjemmeside muligheden giver også mulighed for at folk kan give deres mening til kende. Det ville være oplagt at her give feedback af ens salgsoplevelse og hermed også kunne klage over dårlige sælgere.

100% accept får man naturligvis aldrig - der vil altid være nogle der betakker sig for "homeparties" men ved at lytte til kunder og konsulenters feedback kan man forhåbenlig justere sit koncept til at flest muligt er glade og tilfredse.

Det var så lidt kommetarer fra min side - held og lykke med at skrue konceptet sammen.

Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes Hans Kjer har fat i noget af det bedste jeg har set mht. de 7 punkter han henviser til..

Jeg har prøvet dem alle og det endte jo selvfølgelig ikke optimalt..

Branchen er svær hvis man skal være helt ærlig og have høj integritet.. Man skal være en lidt kold skid for at klare sig virkelig godt i branchen..

Er alt for ærlig til at kunne sige, at det nok ikke er noget der redder ens verden osv, og det gør jo at dem man snakker med ikke bliver lige så positivt opstemte på ideen..

Men kort sagt.. Fedt indlæg Hans!!

Side 5 ud af 5 (42 indlæg)