Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening er ved at lave en "Vejlegården" på os...

Side 8 ud af 28 (272 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Bjarne Corydon

Nu tror jeg at Corydan går ind for den Danske Model, sammen med Socialdemokratiet ???

Men EU debatten så vi at kandidat Ole Christensen, Socialdemokrat og tidligere borgmester i Brovst var i tvivl om Den Danske Model

Så jo det skal nok komme.

Dommen over Vejlegåden var hellere ikke særlig tydelig,

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

igang:
Undskyld min uvidenhed, men hvorfor er det lige de gule han bør undgå? Og hvorfor er det en selvfølge?
Det kommer an på om du er arbejdsgiver eller arbejdstager. Hvis du er arbejdstager bør du undgå dem fordi de ikke er reelle fagforeninger, men firmaer som har kunder, ikke medlemmer.

De er, for en arbejdstager, totalt værdiløse. Man får hvad man betaler for!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Kurt Hansen:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Mon ikke der fremadrette bliver et alternativ til " Den Danske Model "Wink
Hvad mener du der er i vejen med den danske model og aftalesystemet? Vil du hellere at Bjarne Corydon og Margrethe Vestager bestemmer?

Indtil for nyligt ville jeg have sagt klart nej. Men med den stigende grad af terror fra Fagforeningerne - helt åbenlyse angreb på fredelige og gode iværksættervirksomheder, KAN jeg ikke støtte Den Danske Model så ubetinget mere. 

Et godt alternativ kan vi finde lige syd for grænsen. Tyskland er jo ikke et uland. Faktisk er det min oplevelse generelt at Tyskerne har det ret godt. 

Så, ja, hvis jeg skal vælge mellem de to politikere - og hvem der ellers fremover overtager deres poster, og så de rablende idioter som øjensynligt i stigende grad har overtaget Fagforeninger, ja så vælger jeg politikerne. Dem kan vi trods alt ALLE sammen stemme ind og ud - med fagforeningerne har vi iværksættere ingen stemmeret. 

Så ja, jeg vælger demokrati frem for terror. Underligt?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Kurt Hansen:

igang:
Undskyld min uvidenhed, men hvorfor er det lige de gule han bør undgå? Og hvorfor er det en selvfølge?
Det kommer an på om du er arbejdsgiver eller arbejdstager. Hvis du er arbejdstager bør du undgå dem fordi de ikke er reelle fagforeninger, men firmaer som har kunder, ikke medlemmer.

De er, for en arbejdstager, totalt værdiløse. Man får hvad man betaler for!

Det er du jo næsten nødt til at sige, som fhv. tillidsmand og 3f'er.

Vi er mange der har oplevet røde fagforeninger, som logrende lammehaler over for arbejdsgiver, og ikke til gavn for os, de betalende medlemmer.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Indtil for nyligt ville jeg have sagt klart nej. Men med den stigende grad af terror fra Fagforeningerne - helt åbenlyse angreb for fredelige og gode iværksættervirksomheder, KAN jeg ikke støtte Den Danske Model så ubetinget mere. 
Mikkel, jeg tror at du, som andre, har fokuseret for meget på nogle få enkeltsager. "Terroren" fra fagforeningerne er ikke stigende - tvært imod. Der er meget langt mellem konflikterne nu om dage.

Mikkel deMib Svendsen:
Et godt alternativ kan vi finde lige syd for grænsen. Tyskland er jo ikke et uland. Faktisk er det min oplevelse generelt at Tyskerne har det ret godt. 
... bortset fra at mange tyske i 2014 er nødt til at have to jobs for at kunne betale for dagligvarer og husleje. "Working poor" kalder man disse mennesker.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Hansen:

Hvis du er arbejdstager bør du undgå dem fordi de ikke er reelle fagforeninger, men firmaer som har kunder, ikke medlemmer.

De er, for en arbejdstager, totalt værdiløse. Man får hvad man betaler for!

Meget interessant Kurt!

Et par historier fra det virkelige liv:

Jeg var i sin tid ansat i en virksomhed, hvor jeg blev sendt hjem, fik at vide at hvis jeg skulle have min resterende løn, skulle jeg henvende mig hos min fagforening.
Jeg henvendte mig hos min fagforening(En af de store gamle), de fandt frem til det var en konkurssag.
Den ville de selvfølgelig kører for mig, sagen tog 6 måneder, jeg fik ingen dagpenge af a-kassen, da de mente det var en lønmodtagernes garantifond sag, derfor var det fagforeningen der skulle klare det!
Fagforeningen ville ikke udbetale noget til mig da min tidligere arbejdsgiver ikke var erklæret konkurs endnu og derfor kunne jeg ikke få noget udbetalt fra dem.
Da der var gået 3 måneder var jeg presset økonomisk, da jeg ikke havde fået noget udbetalt i den tid, jeg henvendte mig og forklarede dem sagen, bl.a. hvordan skulle jeg betale fagforening/a-kasse/husleje.
Svaret var klokkeklart: Hvis du ikke betaler til os stopper vi din sag, men de kunne ikke fortælle mig med hvad jeg skulle betale med.
Der gik 6 måneder før sagen af afsluttet og jeg kunne få mine penge.

Jeg valgte efter følgende at skifte fagforening/a-kasse til en af de "Gule".
Straks efter dette skift mødte de op hos mig på min nye arbejdsplads, og var meget forargede over jeg var skiftet, jeg fik en lang tale om solidaritet m.v.
Da jeg spurgte hvor solidariteten var henne i de 6 måneder hvor jeg ikke havde noget leve for.....var det ikke rigtig noget svar.

Næste historie:
Et familiemedlem var ansat i et halv statsligt "firma", hun finder ud af selv om hun er faglært får hun ikke løn som faglært.
Hun tager en snak med sin chef om det, hun kunne desværre ikke få faglært løn, hvorfor ikke?
Ganske simpelt, hun var ikke med i den rigtige fagforening, og det var kun medlemmer af denne fagforeningen der havde mulighed for den højere løn, hvilket var noget fagforeningen havde bestemt!

Jeg skiftede som sagt senere til en af de "gule". Jeg har aldrig fået så god service, så meget for pengene, på trods af at de var MEGET billigere end den "Rigtige" fagforening.

Så før du langer ud efter de "Gule" fagforeninger, skal du nok lige have opdateret dit billede af dem og de "Rigtige" fagforeninger.

(Jeg har ikke sat nogle navne på fordi jeg ikke ønsker at hænge nogen ud!)

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
Lige nu der afspadserer medarbejderne eventuelle overarbejdstimer. Men i den nye overenskomst skal de lønnes dobbelt op i stedet for at afspadserer sådan som jeg ser det(det har jeg dog ikke helt gennemlæst endnu). Desuden kommer der en masse ting til fagforeningens drift vi skal betale, ligesom jeg også skal betale til en sundhedsordning og sundhedsforsikring. Der kommer også nogle tvungne pensionsordninger ind over.

Og her har vi netop en af grundene til, at man kun kan have lærlinge og elever, hvis man har indgået en overenskomst...

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

@ Jesper !!!

Dine kollegaer i branchen disse http://www.deko-dekoration.dk/firmaprofil.html har været udsat for det samme som dig, da de fik elev som skilteteknikker.

Endvidere står de på samme blokade liste som vi gør hos malernes fagforening, Sjælland afdeling i Roskilde.

Mange tak for tippet!

Dem skal jeg lige have en snak med. De er nok noget længere i forløbet og derved har mere "erfaring"

/Jesper

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Hansen:
Hvad mener du der er i vejen med den danske model og aftalesystemet? Vil du hellere at Bjarne Corydon og Margrethe Vestager bestemmer?

Den måde hele setup'et efterhånden fungerer på. At man kan køre en virksomhed i sænk. På den måde det f.eks. skete med Vejlegården og nu er i gang med Mediahouse.

Jesper Norbøll:
MediaMouse blev godkendt til at have lærlinge (skilteteknikkere) sidste år. I den sammenhæng er det en af branchens fagforeninger som godkender os.

Jesper Norbøll:
For 2 uger siden modtog jeg et skriftligt og rekommanderet brev om at vi havde 7 dage til at indgå overenskomst med denne fagforening - ellers ville de indlede en blokade imod MediaMouse.

Jeg ringede til fagforeningen samme dag og spurgte dem hvad det var for et mærkeligt velkomstbrev de havde sendt og jeg opfattede det som en trussel.

Er det i orden ?

Hvorfor godkender de ham til at have lærlinge uden først at gøre opmærksom på at han skal have en overenskomst ?

Jeg synes det er tankevækkende at man straks indleder mafiametoden med pres, efter de har godkendt ham. I min optik en dybt useriøs måde at håndtere tingene på. De ved jo ikke om han er interesseret i at indgå overenskomst.

1. Din skiderik, vil du indgå overenskomst, skide kapitalist, ha nu fik vi dig narret ind i systemet med at du blev godkendt til at tage lærlinge ?

2. Kære arbejdsgiver. Vi værdsætter din indsats for at blive godkendt til at tage lærlinge. Men før vi godkender dig, vil vi gerne have et møde med dig om at indgå overenskomst. Hvornår har du tid, så vi kan orientere dig om, hvorfor det er en fordel for både dig og dine medarbejdere at du indgår overenskomst med os ? Vi ser frem til et gode samarbejde.

Hvilken af de 2 ovenstående muligheder ville du vælge og synes du bedst om ?

Side 8 ud af 28 (272 indlæg)