Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening er ved at lave en "Vejlegården" på os...

Side 7 ud af 28 (274 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurt Hansen:
Undskyld, Ib., eg har gjort mig skyldig i citatfusk. Jeg beklager fejlen.

YesStarStarStarStarStar

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Niels P Sønderskov:

Det fremgår ikke om det er en af de gule fagforretninger, der er kommet først, men dem bør du selvfølgelig undgå.

Undskyld min uvidenhed, men hvorfor er det lige de gule han bør undgå? Og hvorfor er det en selvfølge?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 18:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en rigtig møg situation du er havnet i. Stor sympati herfra.

Har du overvejet at gøre dine medarbejdere til anpartshavere ? Så er de ikke længere ansatte, men medejere og så er det ikke nødvendigt med en overenskomst. Big Smile

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 18:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Daimar:

Hvad? Det offentlige jobsystem indretter sig efter hvad private fagforeninger/mafiaorganisationer dikterer? 

Det er da helt uhørt og ren og skær chikane, og bruges åbenbart aktivt af fagforeningsmafiaen i afpresningsøjemed. Den praksis burde stoppes. 

Igen løber følelserne og den politiske observans af med en Amino.

I lovenom aktiv beskæftigelsesindsats står der, at jobcentre ikke må yde bistand til at finde arbejdskraft, når arbejdsgivere er omfattet af strejke, lockout eller blokade. Det er altså Christiansborg du skal rette skytset imod, ikke fagforeningerne og jobcentrene!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:34

igang:
Undskyld min uvidenhed, men hvorfor er det lige de gule han bør undgå? Og hvorfor er det en selvfølge?

Undrer også mig.

Er netop ikke disse et alternativ Wink

Jeg selv hørte TV udsendelsen med Vejlegården og Højesteretsdommer Thomas Rørdams præmisser, begrundelse m.m.

Og efterfølgende udtaleser.

Mon ikke der fremadrette bliver et alternativ til " Den Danske Model "Wink

Og kan den holde i et "udvidet" EU

Tilmeldt 6. Jan 14
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 18:35

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Hvad mener du der er i vejen med den danske model og aftalesystemet? Vil du hellere at Bjarne Corydon og Margrethe Vestager bestemmer?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:39
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kurt Hansen:
Hvad mener du der er i vejen med den danske model og aftalesystemet? Vil du hellere at Bjarne Corydon og Margrethe Vestager bestemmer?

JA

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:46

Bent A.:
Har du overvejet at gøre dine medarbejdere til anpartshavere ? Så er de ikke længere ansatte, men medejere og så er det ikke nødvendigt med en overenskomst. Big Smile

Yes

Rigtig god ide.

Pudsigt vi lavede jo i 2010 et S.m.b.A (roligt jeg ved det kun er platteslager i et sådant) Wink

Vi er så alle 3 medejere og derfor ikke underkastet miljølovgivning m.m.

Da den ene medejer er lærling, og man på det tidspunkt kunne få bonus for at tage lærlinge.

Fik vi så en ny udfordring, men en lille "kamp" bragte bonussen på 70.000 kr. i hus.  

Det næste var så ATP, men det kom også i hus.

Men Jesper det er rigtig du skal vælge dine kampe. Wink

Men der er mange forskellige muligheder og alternativer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:51

Jeg skynder mig lige, med risiko for én stjerner, at være klart tilhænger af den danske model hvor arbejdsmarkedets parter aftaler ting og løser konflikter frem for statsdiktat eller hver virksomhed der skal forhandle med hver enkelt deltager.

DA og fagbevægelsen løser både overenskomster ganske ansvarligt de senere flere gange, og de løser sammen masse vis af konkrete person konflikter i godt samarbejde i det daglige, på masser af arbejdspladser. Til glæde for ledelse og medarbejdere i mine øjne, jeg har selv som virksomhedsleder nyt godt af det i alle fald.

Jeg synes helt enkelt debatten her er lidt af sporet. Det er jo ikke sådan at fagforeninger bare er ødelæggende - eller bare skønne. Jeg er stadigt enig i, at den truende fremfærd her ikke er klædelig - så ikke opbakning til den konkrete fagforenings fremfærd. Jeg er også med på at der i fagforeninger er korruption og meget andet - men glemmer bare ikke de faktisk også har mange positive sider.

Jeg tror dog, som også tidl. nævnt, ikke der sker noget ved ikke at tegne overenskomst - ud over lærlinge/elever ikke kommer den vej det tidl gjorde - Jeg tror ikke i praksis på at fagforeningen vil agere så de sikrer "fyring" af den ene som er i fagforening - for det kan blive hans udgang.

Trådstarter: Håber du får valgt rigtigt og det ikke skal blive for dyrt - kan du ikke komme igennem med, at du - hvis du vil tegne overenskomst, kan få den med den fagforening du så klart mener at høre til. Evt ringe til LO og tale med dem uformelt (her havde DA medlemskab jo været mere hjælp men igen - det koster) Held og lykke videre med det og med at få lov og ro til at holde fokus på din forretning

vh John H

Tilmeldt 6. Jan 14
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 18:52

Kurt Hansen:

JA

Ib! Jeg er lamslået, men respekterer naturligvis at du har en anden mening end jeg.

Side 7 ud af 28 (274 indlæg)