Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening er ved at lave en "Vejlegården" på os...

Side 6 ud af 28 (274 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 203
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
1. Du kan ikke tvinges til at indgå en overenskomst med mindre 50% af dine ansatte kræver det.
Der er noget du har misforstået. Den vender den anden vej rundt: Hvis mindst 50% af medarbejderne kræver det, kan de forlange overenskomst. I øvrigt er 50% regelen ikke gældende generelt; det er et specielt HK-fænomen.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 17:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det ikke i Grundloven der bl.a står at vi har:

Organisationsret - forsamlingsret - ytringsfrihed - m.m.

Husk at det går begge veje - fagforeninger har naturligvis ret til at forsamle sig ude foran en arbejdsplads og benytte sig af deres ytringsfrihed. I bund og grund handler det jo om at fagforeningen gerne vil sikre sig de bedst mulige forhold for de ansatte på trådstarters arbejdsplads. At trådstarter og fagforeningen er uenige om den bedste måde at gøre dette på, ændrer det jo ikke ved sagens kerne :)

Tilmeldt 6. Jan 14
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:22

Hvorfor tror du der er flere unge der vælger at være uden fagforening Wink
For langt de flestes vedkommende er det prisen. Bemærk at dem der melder sig ud af et LO-forbund går direkte hen og melder sig ind hos de gule, som er billigere.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:22

Kurt Hansen:
1. Du kan ikke tvinges til at indgå en overenskomst med mindre 50% af dine ansatte kræver det.
Der er noget du har misforstået. Den vender den anden vej rundt: Hvis mindst 50% af medarbejderne kræver det, kan de forlange overenskomst. I øvrigt er 50% regelen ikke gældende generelt; det er et specielt HK-fænomen.

Der er du helt galt på den.

Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om det du citerer mig, men snuppet det fra en anden, nemlig Jesper Wink

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:44

Kurt Hansen:

Jeg synes nu, der står det samme, men du har ret i det er et HK-fænomen.

Jesper skal være opmærksom på, at han ikke kan/skal lock-oute (da han jo ikke har en overenskomst). På første strejkedag er den nuværende ansatte som er medlem af fagforeningen altså fyret med øjeblikkelig varsel. Sådan er spillereglerne ved udeblivelse.

Hvis medlemmet ikke har tænkt sig at overholde dén spilleregel (mellem ham og fagforeningen) alligevel, så kan han lige så godt skifte fagforening med det samme og beholde sit job.

Dermed har fagforeningen ingen medlemmer på arbejdspladsen og det er mere end svært at mobilisere blokadevagter til en virksomhed med få ansatte, ingen medlemmer som ikke ligger centralt. Det er sket for nogle udvalgte, f.eks. Nørrebro Bryghus, Vejlegården osv. Derudover er det meget upopulært for fagforeningen, fordi blokadevagterne formentlig vil genere Jespers ansatte mere end de generer hans kunder.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 6. Jan 14
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kurt Hansen:
En eller anden har givet mig 1 stjerne for dette. Stjerner tildeles efter hvor nyttigt et givent indlæg er, ikke i hvilken grad man hader fagforeninger. Hvis stjernegiveren kommer ud af busken og begrunder sin ene stjerne, er jeg naturligvis villig til erkende, hvis jeg har taget fejl.

Tilmeldt 6. Jan 14
Fra  Danacord Records Skrevet kl. 17:58

Undskyld, Ib., eg har gjort mig skyldig i citatfusk. Jeg beklager fejlen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jesper, jeg synes du skal arbejde hen imod den model Peter Skouhus snakker om - og så iøvrigt lav lidt PR ud af det: "Fagforeninger tvinger arbejdspladser ud af landet"

For jeg tror, at nu hvor de har fået dig på sigtekornet stopper det aldrig. De lever jo af og for så sådanne sager. Jo mere de kæmper, jo mere kan de blære sig overfor medlemmerne. Det er lidt ligesom at komme i klørerne på Ekstra Bladet - jo mere du spræller jo flere aviser sælger de.

Jeg tror aldrig du slipper ud af det her helvede. Sorry, men det tror jeg ikke. 

Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:07
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 9 person

Hvis du sætter pris på dine medarbejdere, så indgår du bare de nødvendige aftaler. Danmark er et af de bedst organiserede samfund i verden, og det har været en stor fordel for os allesammen. Det fremgår ikke om det er en af de gule fagforretninger, der er kommet først, men dem bør du selvfølgelig undgå.

Tilmeldt 15. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:13
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jesper Norbøll:
hvilket bl.a. er ensbetydende med "at ingen af vores medlemmer må arbejde for Dem, og at Deres virksomhed ikke kan få anvist folk gennem jobcentrene."

Hvad? Det offentlige jobsystem indretter sig efter hvad private fagforeninger/mafiaorganisationer dikterer? 

Det er da helt uhørt og ren og skær chikane, og bruges åbenbart aktivt af fagforeningsmafiaen i afpresningsøjemed. Den praksis burde stoppes. 

Side 6 ud af 28 (274 indlæg)