Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot- en kunde lyver

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tom P Jensen:

Fashion-Seller:
Nu ved jeg ik, hvordan det er i den verden, hvor du lever, for det lyder ik som den samme som mig, men der er giga forskel på AT HAVE RET og FÅ RET! En mail på 5-10 min til Trustpilot kan betyde, at indlægget bliver fjernet eller redigeret. Tidsforbrug måske max 1-2 timer totalt.

1) Som bolig-job-plan har erfaring for:  "Jeg havde det samme problem med trustpilot og har endda sendt dem til advokater, men forgæves de nægtede at fjerne indlægget, så det er håbløs kamp.Trustpilot er ikke til at stole på alligevel, mit råd er at så læg selv en masse positive anmeldelser:)"
2) Så hvorfor bruge tid på Trustpilot? Mit synspunkt er stadig (og husk jeg stadig forudsætter at trådstarter har ret i at kunden lyver) , hvorfor bruge tid på HVOR kundens indlæg er bragt? Det kunne jo være et læserbrev, et andet online forum, hvor som helst.
3) Jeg mener ikke at trådstarter skal bruge advokat, i første omgang. Jeg ville maile til kunden og bede kunden dokumentere løgne fremsat offentligt. Kan kunden ikke det, er sagen jo klar, så skal indlægget fjernes og det skal kunden gøre.
4) Og det er altså stadig den omvendte verden når du mener man skal henvende sig til trustpilot (for at dokumentere sin uskyld) , det er jo dog således, at det er den der FREMSÆTTER påstande offentlig, der skal dokumentere deres rigtighed! Ikke omvendt og det syntes jeg nok er et princip der er værd at holde fast i.

Med hensyn til Trustpilot: Der har jeg kun en erfaring, nemlig at skrive et indlæg om om lange leveringstider fra en elektronikforretning i forhold til deres konkurrenter. Det var holdt i meget neutrale toner, hvor jeg ovenikøbet forsvarede dem lidt, fordi jeg havde fået et fejlbehæftet produkt ved første levering, som skulle byttes, det anerkendte de uden problemer, men ombytningen tog meget lang tid uden forklaring. DET indlæg kunne jeg sandelig ikke få lov at bringe på trustpilot, og på deres hjemmesider kører iøvrigt konstant et trustpilot vindue med anmeldelser.....hmmmm, javel ja, så får man jo sine tanker.

Men uanset om det er trustpilot eller et læserbrev i en avis eller andet medie, mit holdning er den samme: Man skal IKKE bevise sin uskyld ved at henvende sig til det medie der bringer det. Man skal henvende sig til den der fremsætter påstandene og bede om dokumentation for dem, ellers er det jo brud på straffeloven.

Det er nu en gang min holdning, om vi "lever i den samme verden" eller ej. Jeg kan ikke se nogen som helst grund til at skulle "hoppe og danse" overfor et tilfældigt "forum"/medie, her trustpilot, der som en slags overdommer skal afgøre sagen. Hvorfor det? Så kommer det i EB eller BT som et læserbrev..på den igen!??...osv osv osv. Nej, "skadevolderen" må da selv rydde op efter sig/alternativt tage straffen.

Det er nu engang min holdning, som en stædig gammel smed fra Vestjylland! God søndag.   

Jeg sammenfatter lige mine punkter 1, 2, 3, 4 og 5 i en linje. Du har aldrig haft med online kundeservice at gøre, og alligevel vil du rådgive folk til det der? Du er godt klar over, at kunderne i langt de fleste tilfælde vil være pisse ligeglad ik? Så ender du stadigvæk med lorten + du risikerer endnu flere indlæg online, fordi kunden føler sig truet og presset. Det er totalt fail, og en simpel sag kan eskalerer fuldstædig med sådan en form for kundeservice...

Men fair nok, jeg har skrevet, hvordan undertegnede ville takle sådan en situation, og så må den enkelte læser selv afgøre, hvordan og hvorledes han/hun vil gøre, hvis problemstillingen opstår... :)

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Du har aldrig haft med online kundeservice at gøre, og alligevel vil du rådgive folk til det der? Du er godt klar over, at kunderne i langt de fleste tilfælde vil være pisse ligeglad ik?
Jo, det har jeg faktisk haft en del med at gøre, både BtB og BtC. Men jeg skal indrømme, at jeg aldrig har været ude for at kunder (eller andre)  lyver om mig, så jeg blev nødt til at gøre som jeg skriver, jeg ville gøre. Og trådstarter må jo tage et hvilketsomhelst råd, og som jeg læser andre indlæg, så er trustpilot ikke ligefrem de nemmeste at "danse med". Men nu ved jeg ikke om det er en simpel sag og hvad der i givet fald er at kunden angiveligt har løjet om, det kunne måske være rimeligt at trådstarter gav sit besyv med om det, hvor alvorligt det er? 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke bare at signe sig up til en 30 dages gratis prøveperiode til Trustpilot og indberet indlægget. For det de vil stort set kun fjerne det, hvis man er kunde hos Trustpilot. Så opsiger du det bare, inden de 30 dage er gået. Kunne det være en løsning?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)