Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trustpilot- en kunde lyver

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser umiddelbart ud til at koste 795 kr pr måned som firma hos trustpilot, hvis man får behov for at forsvare sig. Det er godt nok lidt af en udgift syntes jeg.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KS71:
Det ser umiddelbart ud til at koste 795 kr pr måned som firma hos trustpilot, hvis man får behov for at forsvare sig. Det er godt nok lidt af en udgift syntes jeg.

Nej, det stemmer ikke.

Du kan sagtens kommentere - eller få fjernet falske/urigtige indlæg, uden at være betalende kunde.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 18:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg havde det samme problem med trustpilot og har endda sendt dem til advokater, men forgæves de nægtede at fjerne indlægget, så det er håbløs kamp.

Trustpilot er ikke til at stole på alligevel, mit råd er at så læg selv en masse positive anmeldelser:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 18:49

Fashion-Seller:

Måske fordi anmeldelsen ligger på Trustpilot, og det er dermed kun dem, som kan fjerne den...

Trådstarter har svært ved at bevise injurier i en handel, og det vil være ualmindeligt dyrt at køre en s

Det jeg bare mener er, at det er sagen uvedkommende, hvor det ligger. Hvis det er klokkeklare injuroer, løgne, som trådstarter giver udtryk og som vi forudsætter i debatten er korrekt selvfølgelig, kan jeg ikke se hvorfor trådstarter skulle gøre det? Det er jo dog således:
- det er anmelderen, der har valgt "banen" Trustpilot, det kunne ligesågodt være et læserbrev i en avis eller noget andet.
- hvorfor skulle trådstarter dog spilde sin tid på at bevise sin uskyld? Det er dog således, at det er den der fremkommer med påstande, der skal bevise
  sine løgne, ikke trådstarter der skal bevise sin uskyld overfor en trediepart (Trustpilot).
SÅ altså, det er IKKE trådstarter der skal bevise sin uskyld, det er anmelder skal bevise sine påstande, hvis trådstarter beder om det og injurierne er en sådan karakter, at de er skadelige for trådstarter. Hvilket de vil være, hvis anmelder har brugt trustpilot og trådstarter er nævnt med navn, eller på en sådan måde,
at han umiddelbart kan genkendes.
Truspilot er som sagt ikke en domstol og de står altså til regnskab ligesom alle andre over loven, sådan er det.       

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Fra  TP CON Skrevet kl. 19:03

butterflies:
rigtig dårlig anmeldelse på trustpilot, hvor hun lyver op til flere gange.

Straffeloven:
§ 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger
eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet
til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde
eller fængsel indtil 4 måneder.

- sådan er det...

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:03

Det er under straffelovens §267 at injurier findes.

Loven lyder som følger (Citat fra Retsinformation.dk)

Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Selvfølgelig må en kunde ikke lyve, men kunden må godt beskrive handlingen i negative vendinger, ligeledes må kunden skrive alt hvad kunden kan bevise. Dertil skal du være opmærksom på at "god tro" også gælder for denne paragraf, det vil altså sige at hvis kunden har skrevet noget som hun tror det er, men som du ved ikke er korrekt, så har kunden været i god tro, og derved vil kunden ikke blive straffet. 

Læg dertil at du oftest ikke vil få dækket alle omkostningerne til advokaten, samt at det kan have stærk negativ effekt på din forretning hvis du anlægger en injurier sag imod en kunde. 

Personligt ville jeg skrive et grundigt gennemtænkt svar, samt tilfredsstille kunden lidt ekstra end hvad denne forventer. Derved forklare du offentligheden om tvisten, samt du måske er heldig at påvirke kunden til at ændre anmeldelse til en højere stjerne rating. Så kan det godt være at kunden ender med at være en udgift for dig, men tilgengæld så slipper du for en negativ omtale, omkostninger til advokat, det ekstra besvær m.m.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Tom P Jensen:

Fashion-Seller:

Måske fordi anmeldelsen ligger på Trustpilot, og det er dermed kun dem, som kan fjerne den...

Trådstarter har svært ved at bevise injurier i en handel, og det vil være ualmindeligt dyrt at køre en s

Det jeg bare mener er, at det er sagen uvedkommende, hvor det ligger. Hvis det er klokkeklare injuroer, løgne, som trådstarter giver udtryk og som vi forudsætter i debatten er korrekt selvfølgelig, kan jeg ikke se hvorfor trådstarter skulle gøre det? Det er jo dog således:
- det er anmelderen, der har valgt "banen" Trustpilot, det kunne ligesågodt være et læserbrev i en avis eller noget andet.
- hvorfor skulle trådstarter dog spilde sin tid på at bevise sin uskyld? Det er dog således, at det er den der fremkommer med påstande, der skal bevise
  sine løgne, ikke trådstarter der skal bevise sin uskyld overfor en trediepart (Trustpilot).
SÅ altså, det er IKKE trådstarter der skal bevise sin uskyld, det er anmelder skal bevise sine påstande, hvis trådstarter beder om det og injurierne er en sådan karakter, at de er skadelige for trådstarter. Hvilket de vil være, hvis anmelder har brugt trustpilot og trådstarter er nævnt med navn, eller på en sådan måde,
at han umiddelbart kan genkendes.
Truspilot er som sagt ikke en domstol og de står altså til regnskab ligesom alle andre over loven, sådan er det.       

Nu ved jeg ik, hvordan det er i den verden, hvor du lever, for det lyder ik som den samme som mig, men der er giga forskel på AT HAVE RET og FÅ RET! En mail på 5-10 min til Trustpilot kan betyde, at indlægget bliver fjernet eller redigeret. Tidsforbrug måske max 1-2 timer totalt.

Dit forslag kræver en advokat, en retsag, hvor der vel at mærke er stor chance for at tabe den, da det er kundens udlægning af sagen, som de står på Trustpilot. Tidsforbrug måske 20-50 timer + mange tusinde kr til advokat mm. Og husk det er først injurier, når du har rettens ord for det, hvilket ik engang er sikkert, du vil få i denne sag...

Og husk nu lige på. Der er altid 3 sider af en sag. Sælgers, købers og sandheden. Så køber kan sagtens ende med at få ret i en evt retsag, og så vil det koste en formue med dit forslag, blot fordi man har fået en sølle negativ kommentar på TP...

Jeg vil kalde det direkte idioti, hvis man ik først forsøger den hurtige, lette og billige løsning... Men sådan er vi åbenbart meget forkellige...

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Denne tråd bekræfter mig 100% igen i min opfattelse af trustnotpilot.

Udsagn og karakterer derfra er uden værdi for andre end dem der blindt tror på dette system af løgne, falske tilkendegivelser og bestikkelser.   For mig er trustnotpilot lig med fravalg uanset hvad.  Hvis butikkens bedste argument er anmeldelser via tp lægger jeg hellere mine penge et andet sted.  Bliver jeg efter en handel kontaktet og opfordret til at foretage en anmeldelse på tp handler jeg andetsteds næste gang.  Sådan er det bare.

Og mht. det oprindelige indlæg "en kunde lyver"  - hvem lyver ikke på tp ???

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Fra  TP CON Skrevet kl. 09:31

Fashion-Seller:
Nu ved jeg ik, hvordan det er i den verden, hvor du lever, for det lyder ik som den samme som mig, men der er giga forskel på AT HAVE RET og FÅ RET! En mail på 5-10 min til Trustpilot kan betyde, at indlægget bliver fjernet eller redigeret. Tidsforbrug måske max 1-2 timer totalt.

1) Som bolig-job-plan har erfaring for:  "Jeg havde det samme problem med trustpilot og har endda sendt dem til advokater, men forgæves de nægtede at fjerne indlægget, så det er håbløs kamp.Trustpilot er ikke til at stole på alligevel, mit råd er at så læg selv en masse positive anmeldelser:)"
2) Så hvorfor bruge tid på Trustpilot? Mit synspunkt er stadig (og husk jeg stadig forudsætter at trådstarter har ret i at kunden lyver) , hvorfor bruge tid på HVOR kundens indlæg er bragt? Det kunne jo være et læserbrev, et andet online forum, hvor som helst.
3) Jeg mener ikke at trådstarter skal bruge advokat, i første omgang. Jeg ville maile til kunden og bede kunden dokumentere løgne fremsat offentligt. Kan kunden ikke det, er sagen jo klar, så skal indlægget fjernes og det skal kunden gøre.
4) Og det er altså stadig den omvendte verden når du mener man skal henvende sig til trustpilot (for at dokumentere sin uskyld) , det er jo dog således, at det er den der FREMSÆTTER påstande offentlig, der skal dokumentere deres rigtighed! Ikke omvendt og det syntes jeg nok er et princip der er værd at holde fast i.

Med hensyn til Trustpilot: Der har jeg kun en erfaring, nemlig at skrive et indlæg om om lange leveringstider fra en elektronikforretning i forhold til deres konkurrenter. Det var holdt i meget neutrale toner, hvor jeg ovenikøbet forsvarede dem lidt, fordi jeg havde fået et fejlbehæftet produkt ved første levering, som skulle byttes, det anerkendte de uden problemer, men ombytningen tog meget lang tid uden forklaring. DET indlæg kunne jeg sandelig ikke få lov at bringe på trustpilot, og på deres hjemmesider kører iøvrigt konstant et trustpilot vindue med anmeldelser.....hmmmm, javel ja, så får man jo sine tanker.

Men uanset om det er trustpilot eller et læserbrev i en avis eller andet medie, mit holdning er den samme: Man skal IKKE bevise sin uskyld ved at henvende sig til det medie der bringer det. Man skal henvende sig til den der fremsætter påstandene og bede om dokumentation for dem, ellers er det jo brud på straffeloven.

Det er nu en gang min holdning, om vi "lever i den samme verden" eller ej. Jeg kan ikke se nogen som helst grund til at skulle "hoppe og danse" overfor et tilfældigt "forum"/medie, her trustpilot, der som en slags overdommer skal afgøre sagen. Hvorfor det? Så kommer det i EB eller BT som et læserbrev..på den igen!??...osv osv osv. Nej, "skadevolderen" må da selv rydde op efter sig/alternativt tage straffen.

Det er nu engang min holdning, som en stædig gammel smed fra Vestjylland! God søndag.   

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej

Jeg har bedt om dokumentation i form at kvittering, at vedkommende  har købt en ydelse fra os. Vedkommende har sendt en falsk kvittering som trustpilot har godkendt!

Grotesk men det var en falsk dokumentation! Men at hive dem nu i retten start gebyret ville være mindst 5000 kr, så dem droppede vi i første omgang. Vores jurister har sendt en mail til trustpilot, men det hjalp knap så meget. Så den lille anmeldelse... lad den ligge... bruge de 5000 kr på en lækker middag eller en rejse til Paris,,,, men husk at samle masse andre gode  anmeldelser på ts....:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)