Jeg har desværre haft en rigtig utilfreds kunde og prøvede selvfølgelig at imødekomme hendes klage (selvom det var uberettiget). Nu har hun givet mig en rigtig dårlig anmeldelse på trustpilot, hvor hun lyver op til flere gange.
Er der noget jeg kan gøre ved det? Synes virkelig det er en træls situation, specielt fordi jeg virkelig prøvede at imødekomme hende.
Hvis hun lyver, syntes jeg da bestemt du skal gå direkte til hende med en mail og fortælle lidt om de konsekvenser, det kan have for hende i henhold til f.eks injurielovgivningen. Hun starter, så hun må jo gøre skaden god igen, inden du bruger tid på at forholde dig til hendes historier uden hold i?
Hvis du siger hun lyver og kan bevise hun gør det, så skriv til trustpilot support og for det afklaret med dem og fremvis de beviser du har. En ting du mere skulle gøre som der blev sagt, skriv til kunden og forklar hende at det hun gør at beskylde dig i offentligheden uden det er sandt er strafbart mener jeg :)
Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.
Jeg forstår altså ikke, hvorfor I vil have ham til selv at kontakte Trustpilot.?? Det er jo således:
- kunden har selv valgt en løgnagtig anmeldelse og selv lagt på Trustpilot. - det er jo "Butterflies" uvedkommende, jeg ville helt sikkert blot rette henvendelse til kunden og gøre opmærksom på, at siden kunden selv har valgt at offentliggøre løgnagtige påstande, må kunden selv bære det fulde ansvar hvor det er "lagt på"? Og få det fjernet. Mig bekendt er Trustpilot hverken en domstol eller et advokat firma, så hvorfor rode sig ud i det? Vil kunden ikke fjerne dem, så er der jo advokat vejen tilbage.
* Injurielovgivningen er groft sagt en lov, der fastslår at du ikke må komme med injurerende påstande (dvs løgne) om en anden juridisk person (dvs. osse et firma) og hvis du gør, kan du idømmes straf og man kan sagsøges for erstatning overfor den man har fremsat løgnagtige påstande om. At det er skriftligt på trustpilot gør det ulig meget nemmere m.h.t dokumentation, om trustpilot kan idømmes medansvar ved jeg ikke.
Jeg forstår altså ikke, hvorfor I vil have ham til selv at kontakte Trustpilot.?? Det er jo således:
Måske fordi anmeldelsen ligger på Trustpilot, og det er dermed kun dem, som kan fjerne den...
Trådstarter har svært ved at bevise injurier i en handel, og det vil være ualmindeligt dyrt at køre en sag, hvis det blot omhandler uenigheder i en handel på en webshop...