Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og det gode / seriøse ved det + webshops

Side 7 ud af 11 (103 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 16:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

YesHej Mark

Jeg kender ikke Lifewave bevæge grunde til at sælge / udbrede på den måde som de har valgt..men kan oplyse at i Frankrig er et af produkterne godkendt, som et medicinsk produkt og bruges på Hospitaler og et andet er på vej.... og sådant tager år at nå dertil

Så det er ikke huttelighut produkter..

Jo pris er bl.a. en afgørende faktor...- men også produktviden spiller ind.

Mange af produkterne er jo skabt til erstatte brugen af unaturlige lægemidler for kroppen, som f.eks sovemedicin eller smertestillende piller.. og her er der jo risiko at folk ikke vil ændre forbrugsmønster eller forsøge, hvis forskelspris er markant for høj...selvom det naturlige produkt er langt mere effektivt +  gavnligt og det mærker forbrugeren, jo ikke før denne har forsøgt sig.

Næsten på samme måde som at folk fortsætter med at købe det billige svinekød, til trods for deres viden om dyrenes behandling kontra det økologiske kød, som er dyrere. 

 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 21:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har der været en del indlæg i denne tråd.... for og i mod... op og ned ...til højre og venstre..o..s.v. -  altså nogen siger MLM er ok, andre mener nej og så der der gruppen ved ikke.

Nogen mener at firmaer bruger MLM, når deres produkt ikke er ok... og vil vildlede o.s.v.

Når det gælder Lifewave så bruger de network marketing, til trods for at deres produkter er patenterede og nu er i en fase, hvor deres produkter, efterhånden begynder at blive Godkendt / anerkendt, som medicinske lægemidler...

Trods de mange negative indlæg om brug af MLM ...så er der jo ikke en eneste der har forklaret hvad selve kernen i det negative er ved MLM , efter deres opfattelse... andet end det overordnet bare ikke er godt..og endda usselt menes der.

Nogen der kan forklare hvorfor og hvad der gør MLM negativt ?

 

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 21:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selve MLM behøver ikke være negativt.. Tag f.esk Tupperware 

Men MLM er en rigtig nem måde, at markedsføre nået som ikke er et lovligt, godkendt produkt. 

Og så går det hurtigt. 

MLM behøver ikke være en negativt form for markedsføring, men det er super nemt at skærer alle over en kamp ( inkl mig selv) 

når der er så meget svindel med disse ting, mirakelprodukter og jeg skal komme efter dig. fordi der skal sidde nogle og tjene hurtige penge. 

Det Hvor jeg bliver rigtig negativ, det er når folk prøver at hjernevaske andre, til at købe deres mirakel produkter, og de virker bedre ind piller og sådan...

Har du ingen tro tilbage i livet, og er svag, er det nemmeste at ty til sådanne ting, og det er det der bliver udnyttet og så bliver det, lidt lige som jehovas vidner for mig.. hjernevask, og ude af stand til at bruge sin sunde fornuft. og alle de succesfulde MLM fimaer idag, har så regel noget at have de i. evt noget dokumentasion, og disse succefulde mlm skal man ikke betale kassen for at være med i.. 

og jeg har læst hver indlæg med MLM noget gider jeg at kommentere, andet ikke. 

men i skriver også, vi der er imod skal lade hver med at blande os i disse debater, hvordan kan man lade hver med det, når man selv mærker sådan noget svindel tæt på, og man kan skrige så højt man vil, men bliver ikke hørt, fordi skaden er sket.. 

Jeg skal ikke fortælle hvad der er rigtig eller forkert, det må ens mavefornemmelse gøre. men jeg har ikke tænkt mig at sidde tilbage, ikke prøve at råbe op, om at det er forkert.. for det synes jeg det er.. 

Men Lad hver med at misbruge andres, naive tro på tingene. find en reel måde, som man kan stå inde for, at tjene penge på.. 

hvis du/i ligger mærke til det.. De der rent faktisk har noget at have det i, bliver ikke rakket ned, som disse debatter. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Henrik AP:
Nogen der kan forklare hvorfor og hvad der gør MLM negativt ?

Hej Henrik
Jeg skal gerne kortfattet og forsimplet orientere dig om, hvad jeg finder negativt ved MLM.
Jeg vil samtidig give en konkret analyse af, hvorfor andre ikke finder MLM negativt.
Dette skal ikke forstås fordømmende - jeg vurderer ikke - jeg analyserer udelukkende ud fra mit faglige kendskab til adfærdspsykologi (og det har jeg faktisk studeret som en del af min uddannelse på universitetet). Jeg bruger ingen nedsættende vendinger, og hvis nogen tror, de kan finde sarkasme mellem linjerne, tager de fejl.
De to problematikker
Multi level marketing fordrer, at markedsføringen (marketing) af et produkt foregår på mange niveauer (multiple levels).
1. For at det kan lade sig gøre, skal den enkelte sælger sælge til sine egne nære relationer.
2. Og han skal ikke blot sælge produkter, men også skaffe flere sælgere blandt sine nære relationer.
Problemet med punkt 1 er i mine øjne, at de, der køber produkterne, har vanskeligere ved at vælge produkterne fra, fordi de så samtidig symbolsk (i underbevidstheden) samtidig vælger deres nære relation fra. Hvis min mor foreslår mig at tage en bestemt pille, antager jeg, at hun gør det, fordi hun elsker mig. Hvis en fremmed foreslår mig at tage den samme pille, antager jeg, at han har et andet motiv. Men hvis min mor sælger disse piller, har hun en økonomisk gevinst ved, at jeg køber dem - og hendes motiv er (bevidst, delvist bevidst eller helt ubevidst) derfor et andet end det, jeg antager.
Jeg køber kærlighed og venskab, men får i stedet en pille, der sender økonomi videre til et netværk af bagmænd. Det finder jeg umoralsk.
Problemet i punkt 2 er, at mennesker, som er blevet hyret som sælgere på baggrund af de psykologiske mekanismer i punkt 1 (bevidst, delvist bevidst eller helt ubevidst) er blevet sælgere primært med to motiver; a. at gøre deres nære relation en tjeneste - og b. at tjene penge.
Disse sælgere har i mange tilfælde ingen faglig baggrund for at sælge deres produkter. De har muligvis ikke nogen faglig baggrund for at være sælgere i det hele taget. Det betyder, at de meget let kommer til at bryde de forskellige regler, der gælder for almindelig markedsføring (regler, som hovedsageligt er lavet for at beskytte forbrugere mod vildledning). Af den årsag kommer der meget let til at ske vildledende markedsføring. Og ved det, at markedsføringsteknikkerne "nedarves" gennem netværket (når mor markedsfører på denne måde er det sikkert OK, for mor er jo OK ... - osv), bliver der gennemført en masse vildledende markedsføring. Helt konkret er det f.eks. meget vanskeligt at sælge i sit nære netværk uden at komme på kant med intentionen i dørsalgsloven - som de færreste MLM-sælgere formentlig sætter sig ind i. 
Der opstår altså let vildledende markedsføring, uden at ansvaret for dette reelt kan placeres. Det finder jeg umoralsk.
Det var de to grundlæggende problemer i min optik. 
De afledte problematikker i henhold til menneskets adfærd

Disse problemer har nogle afledte effekter - lad os i en teoretisk adfærdspsykologisk analyse se på fire arketyper af mennesker, som eksponeres for en MLM-mulighed:
 
A: Nogle af os har umiddelbart analytisk kapacitet til at gennemskue disse to problemer. 
B: Andre har ikke. 
C: Endnu andre kan godt gennemskue de psykologiske mekanismer, men finder det helt i orden at anvende dem til egen fordel.
D: Nogle er for dumme til at se fordelene eller for pesimistisk anlagt til at tro på dem. 
Vi, der tilhører gruppe A, vil umiddelbart sige nej tak til tilbuddet. Vi finder det moralsk forkasteligt og vil ikke involveres i det.
De, der tilhører gruppe B, vil typisk være med så længe, de kan glæde deres nærmeste - i opad- og nedadgående retning i hierarkiet - med det. Også selvom de ikke tjener det vilde på det.
Menneskene fra gruppe C har chance for at tjene godt på MLM. De vil med tiden udvikkle nye og mere rafinerede metoder til at tjene på B'ernes manglende indsigt. Og idet de gentager salgsargumenterne igen og igen, kommer de selv til at tro mere og mere på dem. Det er en ganske almindelig psykologisk mekanisme, at vi kreerer en positiv indre fortælling om de handliger, vi foretager os. C'erens positive fortælling vil typisk være, at han hjælper mennesker med at få adgang til produkter, de ellers ikke har adgang til. C ser sig selv i en slags helterolle, og finder det derfor både naturligt og rimeligt, at han belønnes rimeligt.
Folk fra gruppe D har helt andre problemer end MLM kan gøre indvirkning på - de kan dog godt bruges som kunder.
Så et MLM-programs succes er altså - i min analyse - afhængig af, at der er en passende mængde mennseker fra gruppe C, der kan fungere som rollemodeller for potentielle og eksisterende sælgere. 
Hvis man synes, at gruppe C-adfærd er helt i orden, så vil man formentlig ikke have nogen problemer med MLM-koncepter.
Hvis man syens, at gruppe C-adfærd er umoralsk og forkastelig, vil man formentlig ikke bryde sig om at have med MLM at gøre.
Ud over disse helt generelle problematikker omkring MLM, er der også en række konkrete problemer ved bestemt af produkterne og programmerne - men det er en helt anden sag, som ikke i sig selv har med MLMs væsen at gøre.
Mine forbehold
Jeg er sikker på, at inkarnerede MLM-folk vil beskylde mig for at forsimple MLM.
Og det må jeg medgive dem - ja, dette er en forsimplet fremstilling, som af hensyn til formidlingen udelader rigtig mange nuancer. 
De vil formentlig også sige, at jeg ikke kan vide dette, når jeg ikke selv har markedsført via MLM.
Til det vil jeg sige, at jeg baserer min analyse på kontakt med rigtig mange mennekser, som har udvist adfærd fra hver af de fire grupper, som jeg har delt menneskene i min analyse op i. Og rent metodisk er dette en helt almindelig måde at lave en adfærdsanalyse på. Men det er klart, at der kan findes andre typer end de fire, jeg har udskilt, lige som det enkelte menneske sjældent entydigt vil tilhøre den ene gruppe.
Jeg vil ikke gå ind i en lang og slidsom debat om dette, så den viden, du får fra mig i denne sammenhæng, står i dette indlæg. Hvis du er i tvivl om detaljer i det, må du læse det igen.
Grunden til denne holdning er, at debatter om MLMs væsen ofte bliver meget følelsesladede, hvorved den faktuelle substans har tendens til at blive udvandet - og den form for debat ønsker jeg ikke at være en del af.
Men altså - jeg finder MLM negativt, fordi jeg tilhører gruppe A i min analyse.
Venlig hilsen
Hans
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 00:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Stærk analyse Hans...Yes

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 02:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

kære Hans .. jeg kan forstå noget men ikke alt i din "kortfattede" tekst.. -  og  klart at det giver mig et stort indblik,,, og jeg fornemmer din tilsigt... -  men der må være undtagelser,,, selv i MLM

Givet at jeg er 100 % enig med dig og andre, omkring at sælge noget, som måske ikke er helt reelt, til nære relationer,, som har en tillid til dig fra start,  er et problem og vil være et etisk problem.- klart at den tager jeg afstand fra.

Men hvis nu det modsatte er tilfældet, nemlig at produktet, som sælges er 100 %  bæredygtigt omkring alt...- så vil man da gerne inviterer relationer ind,,,  og hvorfor skulle det være umuligt at sådanne findes. ?

Der er endda lavet en lov imod , om at hvis en gruppe finder noget for godt,,, til at danne kartel aftaler.. - så det gode findes derude, forstået på den måde at der kan samles grupper omkring et produkt, ellers fantes kartel forbud ikke.  

I gamle dage gik handler og aftaler i nærmiljøet, så hvorfor er det negativt nu,,,blot fordi at dette er udviklet som en slags ringe i vandet,,, som også er naturligt + sat struktur på  

Synes at din histore er en, som ikke ender godt,, og hvorfor  vælger du den, når du med sikkerhed kunne vælge en med succes bag  ?

Grundlæggende tolker jeg dit indlæg, som  følelsesvurderinger/ betragtninger ud fra hvad der kan ske og hvorfor m.v. ,, men ikke om hvad som reelt kan ske positivt sepereret og faktuelt,,, og det ser jeg som en klar vurderingsfejl / holdningsfejl ..  at bare udelukke alt.. på forhånd,

Så det jeg kan konkluderer er at MLM ikke er = dårlig business men, at vi er ude i moral begreber om hvorvidt vi skal handle, som vores forfædre gjorde det,, eller ej

 

 

 

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 09:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

cecilie krogh :
Men MLM er en rigtig nem måde, at markedsføre nået som ikke er et lovligt, godkendt produkt. 

Det er faktisk ret nemt at kontrollere om den MLM man er i færd med at kaste sig ind i er godkendt. Bare spørg efter tilladelse til at sælge produktet i landet.

Man kan ikke gardere sig mod svindlere og platugler, men det forgår jo også i den almindelige forretningsverden. Bare se på den nyeste film om hvordan børshandlere i Wall Street skovler til sig - og det har heller ikke ændret sig meget siden dengang. Som i alle livets forhold skal man tænke sig om og undersøge sagen.

cecilie krogh :
Men Lad hver med at misbruge andres, naive tro på tingene. find en reel måde, som man kan stå inde for, at tjene penge på.. 

Jeg er fuldstændig enig - vi skal ikke misbruge hinanden, men hvad er en reel måde at tjene penge på?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:

1. For at det kan lade sig gøre, skal den enkelte sælger sælge til sine egne nære relationer.
2. Og han skal ikke blot sælge produkter, men også skaffe flere sælgere blandt sine nære relationer.

Ovenstående forudsætninger er ikke korrekte. Jeg ved ikke om det så ændrer på noget i din efterfølgende analyse - men det er i hvert fald vigtigt at pointere 2 ting:

1: Der er intet man SKAL. Man SKAL ikke sælge til nære relationer - man KAN VÆLGE at gøre det. 

2: Man SKAL hverken sælge produkter eller skaffe flere sælgere - man KAN VÆLGE at sælge produkterne selv, enten via homeparties eller via en webshop, eller man KAN VÆLGE, blot at anbefale produkterne - uden at have noget som helst med produktsalg at gøre selv - og man KAN VÆLGE at introducere andre for selve forretningskonceptet - eller man KAN VÆLGE et mix af ovenstående muligheder. 

Ad punkt 1: Samtlige af de personer jeg kender, der tjener penge på MLM har ikke baseret deres forretning på deres nære relationer - flere af dem har selvfølgelig både venner og familie blandt deres kunder, men deres primære indtægt kommer fra NYE relationer, der skabes, når de networker. 

Mange nystartede MLM'ere vælger selvfølgelig at tage fat i venner og familie, for hvis man ikke er vant til networking, og den form for kommunikation som det kræver, så er det langt mindre angstprovokerende at tage fat i moster Oda, i forhold til at tage fat i en fremmed person. 

Men man kommer ikke udenom, at skal man bygge et stort forretningsnetværk - så kan det ikke lade sig gøre, hvis man udelukkende baserer det på de nære relationer. 

-----

Men bortset fra det... - nu har jeg inden for de sidste par måneder hørt flere salgscoaches og ledere inden for salg, arbejde med varianter af devisen: Man lukker ikke et salg - man åbner en relation. 

LinkedIn for et par dage siden var der fx et indlæg med teksten: Der er ikke længere noget der hedder B2B eller B2C - det hedder H2H. (Human to Human)

Min pointe er: I alle brancher, hvor der skal sælges mere end én gang til kunden, der arbejder man med relationer - og i større salgsprojekter handler det i høj grad om at have de rigtige relationer og konstant tænke i networking - og: de dygtigste sælgere inden for alle brancher, formår også at bruge deres eksisterende relationer til at åbne døre til nye relationer - så punkt 1 og punkt 2 er faktisk i højere grad gældende for alle andre brancher inden for salg - end lige netop MLM. Det er faktisk MLM, som skiller sig ud på den konto.

Det kan man jo så lige tænke lidt over... Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 09:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik AP:
Nogen der kan forklare hvorfor og hvad der gør MLM negativt ?

Jeg tror det korte svar er at folk ikke har succes med MLM.

Men det er ikke fordi det ikke virker - det er fordi folk tror der er tale om en lodseddel, hvor andre menneskers arbejde skal gøre dem rige. Når det så ikke lykkes at få en lotto gevinst, så er det systemet den er gal med.

Af den årsag er vi efterhånden mange der fortæller at det tager tid og vedholdenhed at blive succesfuld indenfor MLM. Men slet ikke i nærheden af hvad det normalt tager i de almindelige erhverv. Ofte skal man gå i skole i 5 år eller mere før man er uddannet, og derefter begynder man at få et job med en startløn, som derefter langsomt vokser til man når pensionsalderen, hvorefter indkomsten forsvinder. Forhåbentlig har man så sparet lidt op til ens gamle dage :-)

I MLM er der også en uddannelsestid. Det tager ca. 1 år at lære og forstå sin virksomhed, sine produkter, og hvordan man bliver betalt. I det første år har man som regel kun udgifter - for at være indtjeningsberettiget. Når man er indtjeningsberetiget, så samler man typisk point i "banken" som så kommer til udbetaling når man selv får bygget et netværk. Allerede det andet år har de fleste en deltidsindkomst, og efter 3 år kan de fleste netværkere have en fuldtidsindkomst. Det er med en "arbejdstid" på 10-15 timer ugentligt. MLM giver passiv, stigende og gentagen indtægt fra netværket. Derfor vil pengene fortsætte med at tikke ind, uanset om du arbejder, er på ferie eller bliver pensionist.

Når man forstår MLM eller Network Marketing, så er det simpelthen en måde at få unikke produkter ud til en stor målgruppe uden at spilde penge på reklamer og mellemhandlere. Vi tjener penge sammen når vi hjælper hinanden med f.eks. bedre livskvalitet. Selvfølgelig skal der være styr på dokumentation, og selvfølgelig skal det gøres i forhold til love og etik.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 22:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

1. For at det kan lade sig gøre, skal den enkelte sælger sælge til sine egne nære relationer.
2. Og han skal ikke blot sælge produkter, men også skaffe flere sælgere blandt sine nære relationer.

Ja Hans hvis de to punkter er det eneste negative ja så er det ikke så tosset fordi begge punkter ikke er som det virkligheden forholder sig.

1. Man SKAL ikke sælge til sine nære relationer.

2. Man SKAL ikke ikke skaffe flere sælger blandt nære relationer.

Men jo jeg tror de fleste har en kunde eller 5  som de kendte i forvejen. Det er også meget naturlig at når jeg skal have hjælp til noget mure arbejde så spørger jeg min kusines, mand som har et mure firma. Jeg er sikker på alle benytter deres netværk for informationer og hjælp til forskellige opgaver.

Men jeg har en lille sjov oplevelse fra i dag, da min mor ringede fra sygehuset efter en knæ operation og en efterfølgende fiber i det andet ben. Hun bruger nogle af de produkter som jeg anbefaler, som hun køber til indkøbspris. Mens hun lå der i sengen så har hun snakket med flere patienter og en sygeplejeske om de produkter hun havde med og hun delte mine visitkort ud m.m. En af dem var sågar en løber som kunne bruge noget energi og det er sku meget godt gået af en dame fra 1932, som ikke har løbet de sidste 40 år. 

Men hun ligger der og anbefaler noget som hun ikke tjener en krone på ud over den rabat jeg giver. Men et godt eksembel på hvordan Network Marketing er bygget op. Men nu er det jo ikke min mor og resten af familien jeg har bygget min forretning op på. Der er milioner af mennesker i de 17 lande firmaet pt. arbejder i, så hvorfor skulle jeg kun bruge det nære netværk, det vil da være dumt. 

Tænk ud af boksen og se muligheder det giver resultater. 

Side 7 ud af 11 (103 indlæg)