Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og det gode / seriøse ved det + webshops

Side 9 ud af 11 (103 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:
Du antager at hun anbefaler produkter som er relateret til folks sygdom


Ja - jeg troede fejlagtigt, at det var ideen med at fortælle om den gamle dame, der løber.

Så er din mor ikke kvaksalver - hun forbryder sig kun imod dørsalgslovens §6:

§ 6. Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud om indgåelse af aftale. 

Det er også ulovligt og hamrende uprofessionelt.

Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
§ 6. Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud om indgåelse af aftale. 

Jeg beklager - det var en gammel udgave.
Den hedder nu §4 og har præcis samme ordlyd.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666

Hans 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:

Allan I:

Hans Stokholm Kjer:
Men hvis ikke man sælger til relationer, som man har skabt sig på anden vis (pkt. 1) kommer man ikke i gang med sit salg - ganske enkelt fordi MLM jo er et alternativ til de traditioenlle salgskanaler.

Sorry Hans, men det er jo et cirkulært argument. Du kan jo ikke sælge til nogen uden at kende dem. Du er jo nødt til at have et minimum af information om vedkommende - og man kan dermed altid argumentere for, at man kender dem man sælger til.

Et cirkulært argument er et argument, som konkluderer sin egen præmis, hvilket jeg ikke gør i dette tilfælde, men vi skal ikke diskutere argumentationsteori her.

Tak Hans. 

Jeg har nogenlunde styr på hvad et cirkulært argument er - og ja, der findes nok en teknisk term, der dækker bedre - men jeg kan ikke lige komme i tanke om hvilken.

Pointen var, at du argumenter for, at man kun kan komme igang med MLM ved at sælge til (nære) relationer - hvilket vi vist er flere der har bevist ikke er korrekt - og derudover er det jo også et falsum, at dette kun gør sig gældende inden for MLM... - INGEN kan sælge, uden en form for relation. 

Og så er vi tilbage ved mit tidligere indlæg: Man KAN VÆLGE at sælge til nære relationer - men man kan også vælge at sælge til "almindelige" relationer - så man hverken SKAL sælge til nære relationer - og man "må nødvendigvis" heller ikke, for at konceptet kan virke - med mindre du betragter alle former for relationer inden for salg som problematisk - og så er vi igen fremme ved et af mine tidligere indlæg - at så er det ikke MLM du har noget i mod, men hele konceptet omkring salg. 

Jeg tænker "stråmand" - men det er heller ikke helt det udtryk jeg leder efter... - du ved garanteret hvad jeg mener...?

Hans Stokholm Kjer:
Selvfølgelig kan du ikke det. Det ville jo kræve, at du skulle erkende, at du har bygget din indtægt på noget umoralsk. Hvis du erkender det, ville du komme til at se dig selv som et umoralsk menneske, og det er ganske enkelt så angstprovokerende, at det meget sjældet sker. 

Mine indtægter fra MLM stammer ikke fra MLM Big Smile - forstået på den måde, at jeg primært benytter produkterne selv, og så sælger jeg dem på min webshop - så jeg benytter ikke hele MLM-delen af konceptet, jeg er bare træt af, at folk ikke kan skille fiktion fra fakta når der debatteres (generelt - men specielt i denne kategori) - og så synes jeg det er synd, at branchen er så ilde set, på grund af nogle enkelte båtnakker, der ikke har skam eller moral i livet.

Hans Stokholm Kjer:
Keld_J:
Du antager at hun anbefaler produkter som er relateret til folks sygdom


Ja - jeg troede fejlagtigt, at det var ideen med at fortælle om den gamle dame, der løber. 

Så er din mor ikke kvaksalver - hun forbryder sig kun imod dørsalgslovens §6:

Man kan ikke forbryde sig mod dørsalgsloven, hvis man ikke sælger noget, er jeg ret sikker på!?

Men det er præcis udtalelser som denne, som jeg synes er interessante:

Hvad får folk til at kalde andre for både kvaksalver og kriminel, uden at have et eneste bevis? Og når man så får at vide, at man har taget fejl, så er der ikke nogen undskyldning eller noget - bare stilhed. 

Jeg synes det er lavt - specielt når man lige har udtalt sig om andres mangel på etik og moral!

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 22:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke let det her,,, og jeg kan ikke se MLM er lutter Djævelsk oversat fra Hansk og ej heller Lutter Gudsk ..oversat fra jer andre.

Forskelligheden må vel ligge i at  Hans ( som den eneste der tør eller  forsvarer det negative ved NLM )  bygger på forhåndsantagelser om at det som sælges er noget skidt og konceptet er det også..og dermed er det tilliden og ikke produktet som sælger.. -  og det kan jo være korrekt nok - men sådan kan man jo ikke bedømme en metode..udfra at den, som så meget andet kan misbruges.

Og omvendt til de Gudske ( som jeg selv tilhører endnu ) så kan kritiske/ dårlige produkter og koncepter, meget lettere sælges via MLM - nemlig grundet tilliden til de nære eller tættere relationer ,,- men til gengæld synes jeg, at når man taler Gudsk om metoden... så er det ok , da det aldrig vil være metoden der er dårlig -  men derimod kan et produkt / koncept det er bundet op på metoden, være negativt.

Og så er der jo det at MLM, er den billigeste, nemmeste og mindst risikofyldte metode at deltage i .... og så også en god måde at få testet sine evner på... uden at have satset en ½ million og inden man gør det på noget andet ikke mindst.

Og uagtet så er Network marketing, vel den ældste marketingsmetode som findes,,,samt at det er lovligt

 

 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hans

Super skarp analyse, det er imponerende som du kan strukturer og formulerer, hvad jeg tror rigtigt mange af os der tilhører gruppe A går og tænker.

Det er også morsomt men også et vigtigt bevis, at folk efterfølgende fuldstændigt som analysen siger de vil.

Keld's eksempel med hans mor, der sælger til med-patienter på et hospital, som han siger ser som en succes historie, men virkelighed er den perfekte illustration af hvad A'erne hedder der er galt med MLM.

Allan's åbenlyse foragt for kravene til dokumentation, for at man må markedsfører noget som medicin. En foragt der er så stor at det nærmest bliver en frihedskamp i hans hoved, når han evt. bryder reglerne og alligevel fortæller om hvad produkterne gør, som han siger. Igen noget der får de fleste A'ere til at ryste på hovedet, fordi de forstår hvorfor kravene er lavet.

Henrik's søgen efter at få blåstemplet LifeWave, der giver sig udslag i flere indlæg der forsøger at konkluderer på tråden, selvom det er åbenlyst at konklusionen fra en C'er in spe, kun er nyttigt for andre C'er. Ligesom mit eget indlæg, nok også primært vil falde i god jord hos andre A'er.

Men det bliver en evig diskussion, for A'erne og C'erne bliver aldrig enige, og her på Amino vil der i al forudselig fremtid være C'ere der prøver at finde B'ere at tjene penge på, og A'ere vil altid forsøge at redde de samme B'eres moralsk habitus og deres pengepunge.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Allan's åbenlyse foragt for kravene til dokumentation

Kunne vi ikke lige få et eksempel på, hvor jeg har foragt for dokumentation?

Lundsby:
Keld's eksempel med hans mor, der sælger til med-patienter på et hospital

Kunne vi ikke lige få et eksempel på, hvor Keld's mor sælger noget?

Det er i hvert fald spas at du udnævner dig selv som klog, når du samtidig åbenlyst ikke formår at sætte dig i andres sted, eller formår at forstå helt simpel argumentation. :-D

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 1. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Har I prøvet plastrene eller Theta produkterne siden I kan sige det ikke virker?

Det plejer at være en god ide, før man siger, at noget ikke virker eller bare er rent fusk :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Lundsby:
Allan's åbenlyse foragt for kravene til dokumentation

Kunne vi ikke lige få et eksempel på, hvor jeg har foragt for dokumentation?

Nej, jeg kan ikke skrive noget om hvor du har foragt for dokumentation. Men hvis du læser det jeg skriver som du selv citerer så mener jeg at du har foragt for kravene til dokumentation for lægemidler.

Det skinner tydeligt igennem på dit indlæg på side 4 og side 6.

Allan I:

Lundsby:
Keld's eksempel med hans mor, der sælger til med-patienter på et hospital

Kunne vi ikke lige få et eksempel på, hvor Keld's mor sælger noget?

Nu ved jeg godt at du som C'er sikkert vil kalde det noget andet end salg. Men jeg tror for de fleste andre at det var åbenlyst at der var tale om salg.

Allan I:
Det er i hvert fald spas at du udnævner dig selv som klog, når du samtidig åbenlyst ikke formår at sætte dig i andres sted, eller formår at forstå helt simpel argumentation. :-D

Jeg formår udemærket at sætte mig i dit sted, specielt efter Hans' analyse, det er åbenlyst at du er C'er, og du vil aldrig være muligt at kunne forstå eller indrømme de pointer som os A'er bringer på banen.
Du vil altid prøve at få diskusionen drejet væk fra MLM kritik, med ting som du er så klog eller du forstår ikke en simpel argumentation, selvom sandheden er at vi bare ikke er enige.

Allan I:
Det er klart du synes at du er klogere end alle andre, når du selv opfinder deres argumentation og holdninger - men så forstår jeg bare ikke, hvad du laver på et debat-forum???

Som vist ovenfor er der tydelig belæg for min opfattelse af andres holdninger og argumentation. Mht. hvad jeg laver på Amino, så deltager jeg i alle slags debatter om f.eks. webshops, iværksætteri generelt, regnskab etc. jeg syntes det er sjovt at debattere dele erfaringer og blive klogere.
Som en lille del mit virke her på Amino deltager jeg i MLM debatter, i forhold til Hans' analyse er det fordi jeg er A'er og prøver at redde B'ere fra at gå i fælden.
Som modellen beskriver så er det nok hverken inde for mit eller andres rækkevidde, at få C'er på bedre tanker.
Selvom jeg dog nære et svagt håb om at Henrik kaster sig over en af de ihvertfald to andre forretningskoncepter, han har rodet med i sin korte tid her på Amino, og vælger MLM vejen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Nej, jeg kan ikke skrive noget om hvor du har foragt for dokumentation....

Det skinner tydeligt igennem på dit indlæg på side 4 og side 6....

HaHaHa! 

I rest my case!

Du kan ikke komme med eksempler, men mener bare, at "det skinner tydeligt igennem" - i et indlæg, hvor jeg skriver, at det er vigtigt, at produkter er testede og godkendte. 

Lundsby:
Nu ved jeg godt at du som C'er...

Du ved absolut intet om, om jeg er C'er. 

Hvis du spørger mine kunder, så vil du få at vide, at jeg er en af de mest reelle, ærlige og sympatiske konsulenter de har talt med - det har jeg på skrift fra flere af dem, og får det jævnligt at vide i telefonen også. 

Jeg håber og tror på, at du er dygtig inden for dit eget felt, men lad nu være med at du tro, at du er klogere eller mere oplyst, eller hvad du nu tror om dig selv - for "det skinner tydeligt igennem" at du ikke har styr på det du udtaler dig om - inden for denne kategori, og du har med 100% sikkerhed ikke styr på profilering af personer.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Lundsby:

Nej, jeg kan ikke skrive noget om hvor du har foragt for dokumentation....

Det skinner tydeligt igennem på dit indlæg på side 4 og side 6....

HaHaHa!

I rest my case!

Du kan ikke komme med eksempler, men mener bare, at "det skinner tydeligt igennem" - i et indlæg, hvor jeg skriver, at det er vigtigt, at produkter er testede og godkendte.

Det er det der er så skønt ved Hans' analyse, den viser tydeligt hvorfor du ikke kan se, at der er en foragt for kravene til dokumentation for lægemidler, mens en lang række mennesker sagtens kan.

Man du skriver at problemet er at nogle mennesker kræver mere end at du bare havde midlet til 10 mennesker, og de vil havde "dyre dobbeltblindede randomiserede forsøg" så er det en tydelig foragt, fordi det også er det som lægemiddelstyrelsen vil havde.

Dit indlæg på side 6 er ikke bedre, men det gode ved det er at folk selv kan læse dem om se hvem de syntes har ret.

Allan I:

Lundsby:
Nu ved jeg godt at du som C'er...

Du ved absolut intet om, om jeg er C'er.

Ud fra alt hvad jeg oplevet fra dig, her på Amino passer du perfekt på en C'er. Så det vil jeg nok vove at påstå at du er.
Men i C'er rollen ligger selvfølgeligt også den indre fortælling, der gør at du ikke kan indrømme det for hverken dig selv eller andre.

Allan I:
Hvis du spørger mine kunder, så vil du få at vide, at jeg er en af de mest reelle, ærlige og sympatiske konsulenter de har talt med - det har jeg på skrift fra flere af dem, og får det jævnligt at vide i telefonen også.

Selvfølgeligt gør de det, men det vidner bare om at du er kommet langt i dit forløb som C'er, du har kørt den indre fortælling igennem så mange gange, at du selv er 100% overbevist om den og er blevet god til at overbevise B'ere om den.

Allan I:
Jeg håber og tror på, at du er dygtig inden for dit eget felt, men lad nu være med at du tro, at du er klogere eller mere oplyst, eller hvad du nu tror om dig selv - for "det skinner tydeligt igennem" at du ikke har styr på det du udtaler dig om - inden for denne kategori, og du har med 100% sikkerhed ikke styr på profilering af personer.

Selvfølgeligt mener jeg at havde gennemskuet MLM, jeg er jo A'er. Uden at jeg egentligt har nogen hund i den kamp, har jeg ligesom de mange andre A'ere, kigget på konceptet og fundet det moralsk forkasteligt.
Jeg forstår også hvorfor jeg ikke kan overbevise dig, det ville jo betyde at du skulle finde dine egne handlinger moralsk forkastelige.

Side 9 ud af 11 (103 indlæg)