Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underligt .. hvad gør jeg galt - siden jeg ikke kan finde en partner

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:
Jeg vil trække mig fra debatten nu. Efter rigtig mange ord er jeg ikke blevet meget klogere.

Ja, jeg bliver nødt til at bruge nogenlunde samme ord. Selvom jeg ikke har taget direkte del i debatten, så har jeg sendt en privat besked til trådstarter for 3 dage siden, da tråden blev startet. Min besked indeholder nogle af de spørgsmål andre har stillet. Hvis det er så magtpålæggende at finde en partner, skulle jeg mene at man tjekker sin indbakke, og svarer på de beskeder man får. Det hele er efterhånden blevet mere og mere kryptisk, og jeg er nødt til at se i øjnene, at muligheden for at blive klog på dette, ikke er til stede......så jeg trækker mig bestemt også.

Håber du får held med det, og finder en partner der forstår dig.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Henrik AP:
Det hele svarer til at en person går på gaden og ser en 1000 lap der ligger på asfalten ...

Metaforer er en vanskelig størrelse.
Hvis din metafor skulle holde, skulle det skriftlige forlæg, som du fremlægger være helt klart og utvetydigt. Det er det ikke.

Derfor svarer det hele nærmere til, at der muligvis ligger en tusindlap blandt alle de brugte aviser i containeren på genbrugspladsen.
Jeg gider ikke hente den, fordi ham der siger, at han har lagt den der ikke ligner én der råder over en tusindlap.

Henrik AP:
og jantelov lever.

Sådan noget vrøvl.
Det har intet med Jantelov at gøre, at man vælger nogle kriterier, som man bruger, når man vurderer potentielle projekter.

Hvis du gerne vil have hjælp til at finde en partner, bliver du nødt til at være åben over for den viden, vi giver dig.
Så længe du blot afviser viden, som går din egen forestilling imod, flytter du dig ikke, og du bliver ved med ikke at kunne finde en partner.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 22:23

Hans Stokholm Kjer:
Det har intet med Jantelov at gøre, at man vælger nogle kriterier, som man bruger, når man vurderer potentielle projekter

Nu har det aldrig været tænkt fra min side af, at det projekt jeg her har med at gøre, skulle vurderes dybere på en debatside til offentligt skue... og slet ikke i denne tråd, og tråden kom også til dels  ud af tråd.

At fortælle overordnet om at det handler om B2B salg til virksomheder, som helt eller delvist vil i kontakt med andre virksomheder ...og at det gælder  et print medie, samt at jeg selv har prøvet mediet med succes og i hvilken str. jeg forventer  en omsætning.

( nu ved læseren overordnet hvad det handler om )

At det jeg søger er en partner med salgserfaring, salgsforståelse og salgspassion og at projektet kan indebærer en mindre investering / udlæg - det kan da ikke være mere enkelt. At jeg ikke nævner mere er fordi der umiddelbart ikke er flere ønskeligelige førstehåndsværdier -  da dette det kan række et pænt stykke henad vejen og hvad det evt. senere mangler, må så bare købes / skaffes, når økonomien er til det.

( nu kender læseren minimumskrav )

Som jeg tidligere har nævnt, så er det jo ikke en invester der skal ind,,, som jo klart skal have lidt flere forhåndsoplysninger, inden evt. kontakt for den mere dybere del af projektet. Her handler det om en person, som jeg bortgiver i princippet et ½ projekt,,, der som basic skal passe ind,,,på " overskrift oplysningerne " og så må detaljerne af personens virke, vurderes af mig og detaljerne i projektet vurderes af personen efterfølgende som et step 2.

Step 2 kan ikke gøres på skrift,,, trods det er et enkelt koncpet.. og årsagen er at konceptet har nogle andre koncepter i sig... og at projektet kan startes på forskellige måder... og hvordan det startes har meget med at gøre hvem denne partner person er..vil og ønsker.

Kan step 2 passes ind til begge parter... så er der basis til en aftale..

Men nogle indput har da givet mig noget forståelse... og noget absolut uforståeligt...

Holder med,,, at det er på tide at lukke tråden.... og tak for denne gang,,,,

Hilsen Henrik        

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:22

Henrik AP:

Hans Stokholm Kjer:
Det har intet med Jantelov at gøre, at man vælger nogle kriterier, som man bruger, når man vurderer potentielle projekter

Nu har det aldrig været tænkt fra min side af, at det projekt jeg her har med at gøre, skulle vurderes dybere på en debatside til offentligt skue... og slet ikke i denne tråd, og tråden kom også til dels  ud af tråd.

Nej, men du spørger i overskriften, hvad du gør galt, og det giver jeg mit besyv med på.

Når alt det er sagt, så oplever jeg også, at det helt generelt er et problem at finde folk, som tror på en fremtid for trykte medier.
Jeg søger selv en partner til to igangværende, overskudsgivende trykte medier, og jeg har kun haft ganske få henvendelser. Desværre har jeg endnu ikke fundet den rette.

Jeg kan endda vise sunde og positive regnskaber, veludbyggede forretningsplaner og års proof of concept.
På det ene projekt kan jeg endda fremvise faste aftaler, som sikrer overskuddet i mindst 12 måneder.

Alligevel er det ikke lykkedes.

Så måske er det simple svar, at vi ikke finder partnere, fordi vi arbejder med trykte medier?

Held og lykke med dit projekt.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer 

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 01:29

Hej Hans

Jeg spørger ikke til mit projekt,, om der er noget galt med det... for det er der ikke  -  men klart til min præsentation--- som jeg har varieret et utal af gange,,- men pyt nu med det.

Klart at det trykte medie har sin store beretigelse, som du også selv mener,, -  men udefra påvirkninger i form af stunts af nedtaling omkring det trykte medie ,, som Martin Thorgård f.eks gør ...påvirker  klart personer og den yngre generation... til at tro på at det bare er sådan, som han siger, bare fordi Martin siger det,,, og det han siger har måske først ret,  når hans egne børn bliver pensionister... men absolut ikke nu,

Men når det er sagt, så er der også visse områder, hvor det trykte medie ikke længere passer ind, men det er faktisk få steder  ,,, men  det handler om sin niche,,  og / eller hvordan man bruger det.

Når jeg ser på hvordan det bugner med avis annoncer i Sverige, som kun har sigt mod private virksomheder ...så tænker dem bag annoncerne ikke som Martin Thorgård...- men de kender ham jo heller ikke i Sverige :-)

Men klart at finde sælgere... eller yngre partnere,,, som tror at papir kan  bruges til andet end at tørre røv i... så er der et problem... som kan betyde at  det trykte medie dør... .. men det har noget at gøre ydre påvirkninger og ikke p.g.a. værdien... i mediet

Der var også engang at vi kun kunne eller  skulle vaske med en bold... -- og sådan kan de mediestærke påvirke alt... og det er tydeligt herinde,,

Cristian mener jeg ,, som var på tråden ,,, han ser  jo denne verden sådan,,,og det er absurd og nok også fanatisk , som en slags indremissionsk , hvor der ikke er en verden udenfor - men jeg er sikker på at han får et bundt af reklamer i sin postkasse, med mindre han har et nej tak..

At du ikke kan finde partner  til trods for at du har aftaler m.v. ---kan da godt bekymre mig i mit virke, men bare i en kort stund  -  men nu ved jeg ej heller hvor og hvad du har med det at gøre,,,  og hvordan,,eller om folk skal op med penge,, o.s.v. 

Jeg har bare et produkt, hvor firmaer ikke kan komme tættere deres ukendte kunder og kendte  og jeg ved at jeg kan finde bl.a. de første kunder i aviserne,,, til minimum 70 %  af prisen,, de lige har betalt for at nå samme målegruppe... hvor min er 100 % målrettet. Men selvfølgelig har jeg langt mere at tilbyde en evt. kunde,, end det jeg lige nævner,,

Men Hans,,, hvad er det så du har med at gøre omkring de trykte medier,,, du nævner .. ?

Og nu er det sørme jul :-)

Hilsen fra Henrik

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:09

Henrik AP:
Klart at det trykte medie har sin store beretigelse, som du også selv mener,, -  men udefra påvirkninger i form af stunts af nedtaling omkring det trykte medie ,, som Martin Thorgård f.eks gør ...påvirker  klart personer og den yngre generation... til at tro på at det bare er sådan, som han siger, bare fordi Martin siger det,,, og det han siger har måske først ret,  når hans egne børn bliver pensionister... men absolut ikke nu,

Jeg ved ikke om det er Martin Thorborg du taler om, men hvad han siger påvirker altså ikke mange unge generelt.

Dem der først og fremmest taler de trykte medier ned, det er de trykte medier. Det er dem der fortæller om kraftigt faldene oplag, problemer med økonomien fordi det hele er gået over på nettet, svigtende salg osv. osv. Den udvikling vil naturligvis fortsætte jo mere modent nettet som medie bliver. 

En ting der boomer pt. er ipad/tablet magasiner, og med god grund. Når man alligevel har ipad´en med, er det jo nemt lige at downloade nogle magasiner og tage med på f.eks. rejsen. Tyve magasiner vejer jo ikke mere end to og tidligere var mange begrænset af teknologien, hvor vi kommer til at se magasinerne konkurrere på indholdet i fremtiden, da alle efterhånden kan sætte et ipad magasin op.

Jeg siger ikke der ikke er plads til et trykt magasin, for det kan sagtens være der er, men overvej om ikke din ide kunne kombineres med f.eks. et ipad magasin også. Jeg gider f.eks. ikke sidde med et trykt magasin, og vil klart foretrække at modtage det elektronisk.

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 10:48

Hej Thomas

Jo det er Martin Thorborg jeg benævner...da han har udtalt at de trykte medier, er en død verden når det gælder reklamer, grundet de muligheder som nettet kan tilbyde o.s.v. og jeg kan se at der er mange, som følger Martins tanker om det.

Selvfølgelig har nettes muligheder en påvirkning - men verden har altid været en foranderlig størrelse, hvor man skal tilpasse sig...og bilferien uddøde jo heller ikke på grund af charterrejsernes indførelse,,,

Det trykte medie som indeholder reklame har mange fordele..bl.a.

1) Kommer det ud med den almindelige post,  kommer modtager også i berøring med mediet..

2) F.eks. billeder kan jo sige mere end 1000 ord og på det trykte medie vil dette præsenterer sig pænere end på den digitale platform samt at alle modtagere af det trykte medie, vil opleve størrelsen i original størrelsen..dette gøres ikke på de forskellige modtage muligheder den digitale verden har.

3) Det trykte medie Kan udsendes segmenteret og opsøge sin målgruppe aktivt... - på nettet skal forbrugeren selv gøre noget aktivt... 

4 ) Det trykte medie kan lettere deles på samme tid mellem personer på en arbejdsplads eller i hjemmet og igen alle ser det samme format..

Det er rigtigt som du nævner at betalingsmagasiner har det svært...og mit medie er ikke et magasin i traditionel forstand og så er det gratis for modtager samt har de fordele nævnt ovenfor.

Og jo igen til det du nævner omkring mit fysiske medie kombineret med nettets muligheder, men på sigt... da det ikke er nødvendigt for at komme igang og skulle det med fra start af, har det jo en økonomisk omkostning at indrette sig der...og det går imod min tanke om at starte op netop uden investering eller så minimalt som muligt.

Hilsen fra Henrik

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:00

Og når man ser oplaget på trykte magasiner, og ser på oplaget af ipad-magasiner og online magasiner, så er man i hvert fald ikke i tvivl om hvad læserne foretrækker.

Der er bestemt fordele ved trykte magasiner og reklamer, det er der ingen tvivl om, men når man ser på de kolde fakta, så der det ud til forbrugerne i højere og højere grad ønsker informationer digitalt, bl.a. pga. prisen. 

Tilmeldt 24. Sep 13
Skrevet kl. 11:27

Thomas Frost:

Der er bestemt fordele ved trykte magasiner og reklamer, det er der ingen tvivl om, men når man ser på de kolde fakta, så der det ud til forbrugerne i højere og højere grad ønsker informationer digitalt, bl.a. pga. prisen. 

Jeg er da enig med dig ... og derfor kan  et trykt medie heller ikke ukritisk bare sættes i verden.

Netop prisen, som du nævner, har jeg jo også i mit projekt set, som en yderst vigtigt faktor ud over de tidligere nævnte fordele. I dag oplever jeg jo at der er en stadig masse firmaer for at nå deres målgruppe ( firmaer ) der benytter sig af avismediet ... og jeg nævnte i et tidligere indlæg at en kunde /firma for at nå samme antal i den ønskede målgruppe f.eks. i mit område, skal betale ( listepris) hos den gratisavis som findes kr. 18.000 for en helside,,, kontra i mit medie hvor annoncen ikke bliver overset..samt trykt på 170 gr. eksklusivt papir, sat op imod en avis 60 gr. slaskeværk til en pris på kr. 3.000 = 85 % mindre,,,

Hele humlen med mit projekt er jo netop at give B2B kunder og specielt den mindre virksomhed, muligheden for økonomisk aktivt at opsøge sin målgruppe, til næsten ingen penge,,, da alle jo heller ikke har brug for en helside,,, og i mit medie bliver en mindre annonce ej heller overset. 

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:30

Med ønsket om en glædelig jul for alle - uanset om gaverne er pakket ind i pixels eller papir - trækker jeg mig fra videre snak i denne tråd.

Hans

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)