Hvis man stillede disse spørgsmål til de fleste nystartede enkeltmandsvirksomheder, så ville beløbende i langt de fleste tilfælde være negative. Altså - en masse timer, mere end 37 om ugen ville være brugt, og bundlinjen ville stadig være rød. Med andre skulle man GENERELT fraråde alle at starte selvstændig virksomhed. Er det den mission du er ude i eller hvad? Alle dine konklusioner er jo også kun problematiske, hvis folk er blevet lovet en urealistisk høj indtjening - og nu ved jeg godt, at din primære holdning er, at det bliver de fleste - men jeg tvivler kraftigt på, at det er sådan det forholder sig. Der er f.eks. masser af forhandlere, der har det fint med at tjene et par hundrede eller et par tusind kroner om måneden. Der er også "forhandlere" som i højere grad benytter deres "medlemskab" til at deltage i arrangementer, mødes med andre ligesindede og udvikle sig personligt inden for eksempelvis kommunikation og salg etc. etc. Alle dine "røde lamper" forudsætter, at man er blevet lovet mere end konceptet kan holde - og i så fald er vi da helt enige i, at der skal strammes op - men det gør stadig ikke konceptet til pyramideagtigt. Det gør derimod nogle af forhandlerne til utroværdige personer, men der er satme stor forskel! |
Allan I:Hvis man stillede disse spørgsmål til de fleste nystartede enkeltmandsvirksomheder, så ville beløbende i langt de fleste tilfælde være negative.
I Norge var det slik at av alle foretak etablert i 2005 var 30 % fortsatt aktive i 2010, altså med finanskrisen innimellom. Det er ingen MLM-selskaper som er i nærheten av en slik overlevelsesrate for sine distributører, gjennomsnittet ligger nok rundt 0,1 %, altså at bare 1 av 1000 MLM-distributører holder ut lenger enn 5 år med samme selskap. Uansett hvordan man ser på det kommer MLM-bransjen svært dårlig ut av en sammenligning med "vanlig" forretning.
Allan I:
Alle dine konklusioner er jo også kun problematiske, hvis folk er blevet lovet en urealistisk høj indtjening - og nu ved jeg godt, at din primære holdning er, at det bliver de fleste - men jeg tvivler kraftigt på, at det er sådan det forholder sig.
OK. Så la oss se hvordan LR som selskap presenterer det:
Og slik presenteres utsikten hvis man ønsker å starte opp med LR på deltid:
Altså: "Når alle får suksess og dette er en sikker tilleggsfortjeneste, så må jeg også kunne forvente suksess, i alle fall tjene noen tusen i året", tenker en potensiell salgspartner. Sannheten er en ganske annen, de aller fleste tjener aldri inn igjen sin startpakke. At det er utmerkede fremtidsutsikter hvis man ønsker dette som hovedyrke er en uforskammet løgn, intet annet. Det er ekstremt urealistisk at man vil kunne oppnå en heltidsinntekt gjennom LR.
Og forresten, var det ikke du som mente at man ikke kunne vite hvor mange av de 300.000 medlemmene som bare er fordelskunder med billige produkter som eneste mål? Her kaller LR dem for salgspartnere alle sammen.
Allan I:
Alle dine "røde lamper" forudsætter, at man er blevet lovet mere end konceptet kan holde - og i så fald er vi da helt enige i, at der skal strammes op - men det gør stadig ikke konceptet til pyramideagtigt. Det gør derimod nogle af forhandlerne til utroværdige personer, men der er satme stor forskel!
Joda, det er de falske løftene som holder liv ethvert pyramidespill. Hvis du har et ønske om å stramme opp markedsføringen i MLM-bransjen ville det være naturlig at du startet med ditt eget selskap, så da regner jeg med at disse villedende opplysningene er fjernet fra LRs nettsider innen jul.
Bliv gratis medlem