Som jeg sagde så fik jeg ret.. |
Allan I:Havde det kostet 100.000 kroner, så var fejlprocenten nok en hel del lavere, da færre ville starte op, og færre ville give fortabt.
Nope, feilprosenten er omtrent den samme i de såkalte High Ticket programmene. Dette vet jeg svært mye om ifm. at jeg var sterkt delaktig i å rulle opp CCP/WMI i 2010.
Allan I:DE FLESTE mennesker ved godt, at lovprisninger i reklamer skal tages med et gran salt - og nu ved du det forhåbentlig også!?
Det var ikke det du skrev i forrige innlegg: "Alle dine "røde lamper" forudsætter, at man er blevet lovet mere end konceptet kan holde - og i så fald er vi da helt enige i, at der skal strammes op."
Altså først ville du at de overdrevne løftene skulle strammes opp, men når det ble påpekt at dette foregår i den offisielle markedsføringen av ditt eget selskap, nei da snur du tvert om og unnskylder det. Dobbeltmoral kalles det.
Allan I:Men hvis det er korrekt som du skriver at DE ALLER FLESTE tjener penge på denne måde - så må det jo betyde, at der er nul arbejdsløshed i Norge, når stort set alle kan tjene penge på dette??? (for nu at smide lidt anti-MLM-retorik tilbage til dig)
Selvsagt er det ikke slik, fordi det er et metningspunkt for hvor mange som kan selge det samme telefonabonnementet. Når det blir for mange selgere vil noen av disse bli misfornøyde med lav inntjening og finne noe annet å gjøre, altså vil det være en markedsstyrt balanse mellom etterspørsel og tilgang på salgskonsulenter. Mange vil gi seg når timelønnen faller under 100 kr pr. time, så det er ikke snakk om å trekke seg ut med tap.
I det vanlige forretningsliv er dette helt basic logikk, men i MLM-verden later man som om et slikt metningspunkt ikke finnes.