Er jeg virkelig den eneste som fisker på amino :) i plejer da ikke at være så stille drenge ? men det er måske for følsomt ? |
Jeg fisker skam også - men ude i naturen. Jeg tror, at der du taber lidt er argumenter som at det koster masser af tyske turister, eller at landbruget behandler dyr dårligt osv. Det ene er nok lidt overdrevet og det andet holder ikke, fordi den ene dårligdom ikke duer til at forsvare den anden. Der er så mange andre der slår deres børn, så hvorfor må jeg ikke eller spanierne har tyrefægtning.
Dyreetisk råd med Bengt Holst fra Zoo i spidsen, plejer ikke at være bagstræberiske, men er kommet med en ret klar konklusion. At fisk kan skræmmes er tydeligt for en hver, om de har egentlig samme smerte som varmblodede ved vi ikke, men de har valg, at lade tvivlen komme fisken tilgode.
Jeg tror ikke det er fordi så mange af os ved så meget om det, blot en vis respekt for dyreetisk råd. Om så justistministeriet følger dem er en anden sag. Der er som du har nævnt med tyskerne (selv om jeg tror det er mindste problem) penge involveret. De som driver put and take har jo investeret i det og har jord og andet som mister værdi, og om staten vil tage den kompensation kan jeg tvivle på - eller om de vil se forbi dyreetisk råd, eller finde en mulig kombination, hvor kun fisk i godkendt størrelse er i dammene og hvor de skal tages med hjem efter hurtig aflivning, er vel et muligt alternativ, som vi må vente at se på.
Forsvar aldrig en dårligt ting med at der er mange andre tilladte dårlige ting - Angrib hellere de andre dårlige sager - og tag og mødes med vennerne ved sø og å eller på stranden med fluestang og tag den ærlige udfordring mod en fri ørred - eller mød hinanden langs moler efter fladfisk og hornfisk. Det er ikke slut på lystfiskeri, fordi man ikke må fiske i akvarier - Fuglejagt er heller ikke tilladt i store bure
vh John