Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forbyde fiskeparker dyreetisk råd siger ja ;(

Side 1 ud af 8 (79 indlæg)
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kl 22 på TV2 kommer der et indslag omkring vores Danske fiske parker og dyreetisk råd´s ide om at forbyde vores fiskeparker ;( stor sorg håber virkelige ikke det kommer til at ske. Men hvis man ser med nogle meget underlige øjen er det vil lidt som at fange en gris med line og krog os så smide den ud igen. " jeg sætter altid fisken ud da jeg ikke bryder mig om ørred" 

Men helt ærligt !!! så er der jo ikke mere tilbage til fritiden. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18

Omvendt har vi jo normalt en vis respekt for dyreetisk råd som ledes ret fint af ZOO´s videnskabelige direktør Bengt Holst, som jeg generelt kender som en ganske fornuftig og pragmatisk mand, og så det at der er klart flertal omkring problematiken som man kan læse i f.eks.,http://politiken.dk/indland/ECE2080517/dyreetisk-raad-vil-forbyde-put-and-take-soeer/ 

Selv om jeg da også forstår lystfiskere - også de som bruger put and take konceptet, så synes jeg man også må lytte til dyreetisk råd - på en eller andel led skal jo nogen være på dyrenes side faktisk og

Thomas Reberholt:
Men helt ærligt !!! så er der jo ikke mere tilbage til fritiden
er måske nok lidt overdrevet, også brugere af put and take kan jo tage ud og fiske frie fisk hvis det kommer til et forbud, og liiiiiidt andet kan man jo også får fritiden til at gå med Big Smile

Værst synes jeg det er for folk der har det som levebrød - som må ha noget kompensation hvis grundlaget rives væk, det synes jeg lyder slemt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 21:20
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 8 person

Synes det er fint hvis man forbyder den slags dyrplageri.

Tænk dog på, at for hver gang en "lystfisker" har fat i samme fisk, får den sår i munden!

Tag dog ud og fisk, slå kræet ihjel og spis den. Eller find en anden hobby.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 21:35

Godt så ! Hvad så med alle de Tysker der tager her til år efter år for at fiske i vores P&T søer ? men de kan jo bare blive i Tyskland med alle deres turist kroner. 

Tænk over hvad dette vil betyde for rigtig mange børn hvor farmand ikke har tiden til at tage ud til åen og dræbe fisk så eventyret slut. Dette har virkelig betydet meget for mig i mit liv og helt ærligt så vil jeg skide på de fisk bare vi kan hygge os ved de danske fiske parker

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39

Thomas Reberholt:
Godt så ! Hvad så med alle de Tysker der tager her til år efter år for at fiske i vores P&T søer ? men de kan jo bare blive i Tyskland med alle deres turist kroner. 
ah det er lidt for tyndt - spanien kunne bruge argumentet ved tyrefægtning. 

Jeg ved ikke nok om put and take, siger bare at dyreetisk råd med Bengt Holst i spidsen, ikke er kendt for at ville ret meget andet end sikre dyr rimelige vilkår - om det er et shoot over kan jeg ikke afgøre - bare har jeg generelt stor respekt for dyreetisk råd

Thomas Reberholt:
helt ærligt så vil jeg skide på de fisk bare vi kan hygge os ved de danske fiske parker
jeg er sikker op at rådet gerne lader alle hygge sig ved parkerne, det er fiskene de ikke vil ha med Big Smile Nej - jeg forstår dig - men har respekt for rådet (som godt kunne ha større magt også over for andre områder i landbrug osv - men det er og bliver en balance)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 21:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Thomas Reberholt:

Tænk over hvad dette vil betyde for rigtig mange børn hvor farmand ikke har tiden til at tage ud til åen og dræbe fisk så eventyret slut. Dette har virkelig betydet meget for mig i mit liv og helt ærligt så vil jeg skide på de fisk bare vi kan hygge os ved de danske fiske parker

Og jeg er så pænt rasende når folk mishandler dyr, uanset om det er en fisk, en rotte eller andre levende væsener. Alle dyr fortjener at blive behandlet med respekt - det kan man desværre ikke sige om alle mennesker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fru Hartmann:

Synes det er fint hvis man forbyder den slags dyrplageri.

Tænk dog på, at for hver gang en "lystfisker" har fat i samme fisk, får den sår i munden!

Tag dog ud og fisk, slå kræet ihjel og spis den. Eller find en anden hobby.

Enig med Fru Hartmann!

Det må sgu' da gøre helvedes ondt at få en krog gennem kinden og blive trukket afsted!

Stakkels fisk!

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 21:44

Jeg håber virkelig i alle har besøgt et landbrug og har oplevet hvordan de dyr i sidder og mæsker jer i næsten hvad aften er behandlet så ville i ikke snakke så meget om en fisk med mindre i kun spiser grønt 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 21:47

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 21:49

men mon det sker når vi stadig gerne vil have en billig hverdagskylling aka Lørdagskylling endnu et glad minde fra Aftensmaden efter fisketuren

Side 1 ud af 8 (79 indlæg)