Har sagt undskyld til Cecilie, men det er jo ikke det du hentyder til. |
Med at du er fra LA, referer jeg til dig indlæg i går "Reelt er det det kun LA......." etc.
Har sagt undskyld til Cecilie, men det er jo ikke det du hentyder til. |
Så fordi jeg er enig med noget af det de siger, så er jeg fra LA? Men bortset fra det, så er deres seneste skatteudspil jo netop det som John efterlyser, nemlig en væsentlig skattelettelse i bunden ved at hæve personfradraget. Meget sympatisk forslag og for mig at se en rigtig vej at gå. |
Og det var så iøvrigt heller ikke mig.... Men det skal nu ikke ligge dig til last, det er lidt forvirrende med alle de "Jespere" :-) |
Ja. Jeg mener du er "fra LA". Du fremfører hyppigt deres synspunkter, om du "kun" sympatiserer med dem, er sådan set ligegyldigt, for mig ser det ud som om du "kommer fra LA". Egentlig er jeg bedøvende ligeglad, nu viser du jo nok engang at du lynhurtigt, selv denne lille "side debat" om at vi skal holde en ordentlig tone, der kommer "svadaen" nok engang. Og hvis jeg må erindre, om at denne tråd startede som et oplæg til at debattere vores allesammens mentalitet/ansvarfølelse, ikke (parti)politik og bundfradrag.
|
Jeg tror altså at du tager fejl af mig og en anden... Og det var så dig der blandede parti(LA) ind i det... |
Der galpes hele tiden op om at der skal være bedre forhold for iværksættere. Hvorfor, om jeg må spørge? "Fordi det er dem vi skal leve af i fremtiden", lyder det så. 9/10 af alle såkaldte iværksættere er lykkeriddere. Den seriøse tiendedel har valgt at være iværksættere i Danmark og så må de sgu ta' det som det er, i det samfund vi i fællesskab har skabt og som et demokratisk flertal går ind for. Vil de ikke det, må de enten opgive at iværksætte, eller flytte til u-lande, hvor de kan udnytte fattige menneskers arbejdskraft. For pudsigt nok er det jo dét de ser deres eneste måde at være konkurrencedygtige på. Ferrarien skal der jo være råd til. Og hvorfor er det så lige, at vi skal være så helvedes konkurrencedygtige på det globale marked? Det er sgu da tudetosset. Et så lille land som Danmark kan sagtens finde nicher uden for elefanternes kampplads. »Rid længere borte! Husk paa, vi er et helt Regiment« - Fritz Jürgensen |
Woooppsss! Undskyld, det gør jeg, det var en anden Jesper. Men med hensyn til debatkulturen her på Amino syntes jeg måske at vi allesammen skylder at holde os til emnet som trådstarter giver. Gælder ikke bare denne debat syntes jeg. Og så må vi lige hjælpes ad med at huske at kategorien for dette forum jo er "Cafe og Hygge"...... ikke "Værtshus og slagsmål"! :-) Vi kan hurtigt få trukket hinanden "derned" hvor ingen af os vel ønsker at være, dybest set? |
Du henviser til ophør af dagpengeperioden. Det er mennesker, der har været på dagpenge i 2 år. Deres problem er netop at de har et forsørgelsesgrundlag, da de ellers ville kunne få kontanthjælp. |
Folkeafstemning om Patentdomstolen