Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man grine eller græde?

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jamen Kære fru Statsminister?
Skal vi grine eller græde?
Hvor blev jeg glad i dag, som udgangspunkt, nu skal vi til at have en mentalitetsændring
hos danskerne, nu skal vi til at klare os selv, ihvertfald lidt mere.
Det så jeg med mine egne øjne på nyhederne kl. 6 i morges og jeg var nær røget på gulvet
i bare overraskelse, vågen blev jeg ihvertfald!  

Det har jeg jo "råbt og skreget om", osse i dette forum, at det helt grundlæggende problem
her i Danmark er at vi er frataget enhver form for ansvar for vores eget liv og vi står osse
liiiiige ved grænsen til at være frataget enhver form for rigtig indflydelse på vores eget liv.

Den ultimative "klare sig selv" situation er jo at blive iværksætter/selvstændig, og
vælger man det, er det altså op af bakke.

Ikke at jeg tror at du eller andre politikere nogensinde har ønsket det, det ville være for
dumt, men sådan er det reelt blevet p.g.a regelværk og ja, mentalitet.
Nu har jeg ikke tid til et laaangt (og kedeligt) indlæg, men jeg mener stadig at den eneste måde
at ændre danskernes generelle mentalitet på er at give dem ansvaret tilbage.
Det kan jo gøres på mange måder (fjerne kildeskatten og lad folk selv "gå på posthuset",(jaja
jeg ved godt at mange så pludselig vil syntes at det måske er vel rigeligt at skulle betale
10-15000 kr om måneden hvis man bare er smed ?),  fjerne erhvervsstøtten (jaja, jeg ved
godt at mange ledere i "tilskudsberettigede" virksomheder vil jamre og klynke over
"tabet af arbejdsplader", men altså, det er jo sådan, at penge der gives til virksomheder
der kun kan klare sig med dette tilskud, tages fra virksomheder der klarer sig selv og derfor
pr. definition er de mest livskraftige. Ved at dræne dem går der arbejdspladser tabt og måske
flere end der skabes....tyg lidt på den!) .
Og der findes sikkert utallige andre metoder, der kan bevidstgøre os om at visse vigtige
elementer her i livet er (eller igen kan blive, forhåbentlig) vores eget ansvar!
Lige nu er det jo desværre omvendt, altså dem der gerne vil, dem spændes der på mange måder
ben for, dem der lader sig  "dumpe ned i alle de veltilrettelagte kasser" fra
børnehave til plejehjem, dem forventes Mor "det offentlige" og Far "Arbejdsplads"
at tage sig af, iflg. "regelsættet".
Så fru Statsminister, afslutningsvis et spørgsmål og et væddemål!:
- hvis du nu tænker grundigt efter, hvordan tror du  at danskernes mentalitet er blevet
  opbygget gennem de sidste tiår og hvorfra tror du den kommer?
- og et væddemål:
   Hvis du nu bliver ved med at "punke os" i nogen tid med krav om mentalitetsændring
  (og det vil jeg inderligt håbe du gør!), så kan vi vædde om, at det alt overskyggende
   ramaskrig/svar fra "os" vil være: "HVA FÅR VI FOR DET!?" :-)
Hvis du er med på væddemålet, så vædder vi en gang forloren hare serveret her i
udkants Danmark, hvis jeg taber, så skræller jeg kartoflerne, hvis du taber, så gør du!

Så skal jeg nok i al hygsomhed fortælle dig om livet som "klare sig selv"  
og hvordan det osse kan gå som en sådan.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 03:02
Gennemsnit 2,2 stjerner givet af 6 person

Tom P Jensen:
Den ultimative "klare sig selv" situation er jo at blive iværksætter/selvstændig, og
vælger man det, er det altså op af bakke.

I Danmark er det blevet sådan, at de svin som kan klare sig selv, skal betale for dem som ikke kan, det gælder ikke kun de "store" firmaer længere, det er sgu alle, kan du leve uden hjælp fra det offentlige, så er du et svin, som burde dele med alle andre, det er sgu til at brække sig over...

Jeg siger ikke det er den røde regering som er skyld i dette, men de gør det ikke lettere, for med deres knæfald for Margrethe (sådan er det jo) så er de blot med til at forværre situationen, man skal da være ualmindelig dum, hvis ikke man mener indvandrere er med til at forværre situationen..

Nogen fik endog sat et lille hegn op, som stoppede de værste forbrydere, og fangede noget narko ved grænsen, men der blev lidelige Helle jo overbevist om, igen af de Radirøvhuller, at det kunne man ikke, og Helle, som jo er EU liderlig og luder som Helle er, hev da denne eneste gode ting tilbage...

Jeg pisser på Røde vælgere og vil skide på deres gode hensigter, de ødelægger vores land, og det er på flere punkter end man forstår...

Hvis man vil have noget for sig selv, og tjene bare lidt penge på det i DK, så må man desværre ty til udlandet, selv Amino, og Høghs reklamer på EB bekræfter dette, man skal åbenbart selve sig selv som luder for at være succesfuld i DK?????

Hilsen Johnny

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 06:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Sikke smukt du skriver.

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Fra  TP CON Skrevet kl. 06:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Og jeg vil (også) bare lige pointere at jeg syntes dit indlæg er et underligt indlæg til mit debatoplæg og jeg syntes efterhånden det er temmelig træls at man ikke engang på Amino kan komme et oplæg, uden at det straks skal kommenteres med sådan en omgang, istedet for at få gang i en seriøs (og gerne humoristisk!) debat  
Jeg gider ikke derudover kommentere dit indlæg overhovedet, blot lige nævne for en sikkerheds for andre mere moderate Aminoer at jeg ikke tilslutter mig dit indlæg på NOGEN måde, hverken sprogligt eller med hensyn til dine synspunkter om det ene eller det andet!   

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 07:22
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Andreasen:

I Danmark er det blevet sådan, at de svin som kan klare sig selv, skal betale for dem som ikke kan, det gælder ikke kun de "store" firmaer længere, det er sgu alle, kan du leve uden hjælp fra det offentlige, så er du et svin, som burde dele med alle andre, det er sgu til at brække sig over...

Jeg siger ikke det er den røde regering som er skyld i dette, men de gør det ikke lettere, for med deres knæfald for Margrethe (sådan er det jo) så er de blot med til at forværre situationen, man skal da være ualmindelig dum, hvis ikke man mener indvandrere er med til at forværre situationen..

Nogen fik endog sat et lille hegn op, som stoppede de værste forbrydere, og fangede noget narko ved grænsen, men der blev lidelige Helle jo overbevist om, igen af de Radirøvhuller, at det kunne man ikke, og Helle, som jo er EU liderlig og luder som Helle er, hev da denne eneste gode ting tilbage...

Jeg pisser på Røde vælgere og vil skide på deres gode hensigter, de ødelægger vores land, og det er på flere punkter end man forstår...

Hvis man vil have noget for sig selv, og tjene bare lidt penge på det i DK, så må man desværre ty til udlandet, selv Amino, og Høghs reklamer på EB bekræfter dette, man skal åbenbart selve sig selv som luder for at være succesfuld i DK?????

Hilsen Johnny

Fik du lidt for meget at drikke i nat ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

der kan sagtens argumenteres for for høje skatter og for megen erhvervsstøtte og social hjælp, men jeg synes dit indlæg Tom er for ukonkret til at jeg overhovedet kan tage stilling.
Jeg vil dog gerne fastholde, at princippet om de bredeste skuldre der bærer de tungeste byrder - som jo er en grundsten i et velfærdssamfund, det går jeg helt ind for
Jeg har besøgt en del lande, hvor det ikke er tilfældet - og uha vil jeg bare sige, men det betyder ikke, at jeg ikke også mener der ting at justere

Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:30
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jesper72:
Måske har han bare fået benet ud af den forkerte seng Skype-Giggle

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Fra  TP CON Skrevet kl. 11:57
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej John, 
Ja, det blev skrevet i al hast og det er osse blevet stærkt misforstået, hvad jeg egentligt mener, det vidner "visse" forrige indlæg desværre vist om.

Nu er det jo svært at være konkret i en debat om mentalitet/ansvarfølelse :-). 

Men jeg skal prøve igen, hvad jeg mener/spørger om/debatoplægger: 

1) Er det således, kunne det tænkes, at vi selv/vores folkevalgte ved at opbygge et finmasket velfærdssamfund "for de mange", uforvarende er kommet til at gøre det tilsvarende sværere for "de få", der vil påtage sig det ultimative ansvar ved at være/blive iværksættere/selvstændige?

2) Statsministeren mener at en mentalitetsændring er påkrævet hen mod det at ville (pinedød!) klare sig selv, er påkrævet. 
    Jeg kunne ikke være mere enig, men jeg påstår (udfra mit kendskab til os), at vi er kommet "så langt ud", at jeg ikke tror det nok, at hun siger det. Det skal GØRES noget, og her stiller jeg så et par drastiske (og umulige :-) forslag, for lige at sætte fut i fejemøget! 

Men hensyn til velfærdstat etc., John, den har jeg ikke sat til debat, mener jeg ikke. Og jeg har sandelig også været i en del u lande og det skal vi bestemt IKKE have noget af! Men jeg mener netop, at for at BEVARE velfærdsstaten, er det måske rimeligt at vi diskuterer visse elementer i velfærdsstaten, visse faresignaler, der gør at vores velfærdsstat netop IKKE udvikler sig til en farvel-færdsstat på sigt. 

Det er mit mål at få gang i den debat og min holdning er (fortsat), skåret fuldstændigt firkantet ud (igen for at få gang i debatten;-), at vælger du det "ansvarløse" liv, så er det helt fint med os alle, vælger du at påtage dig ansvar (f.eks ved at blive iværksætter), ja så er du osse selv ude om det. Og hvis vi lader "stå til" med den mentalitet, så mener jeg dybt alvorligt at vores velfærdsstat for alvor er truet!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 16:36
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Jesper72:

Haha... Ja den blev lidt for vild den nat, en god tur på kroen osv :) men mener nu stadig det samme i ædru tilstand, dog ville jeg nok have formuleret mig lidt anderledes som ædru :) Men god vind derude...

Hilsen Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43

Tom P Jensen.. 

Jeg elsker Danmark! Vi skal alle prise os lykkelige med den kulturelle kapital vi er født med! 

Side 1 ud af 6 (55 indlæg)