Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man grine eller græde?

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

ThomasLeopold:
Jeg elsker Danmark! Vi skal alle prise os lykkelige med den kulturelle kapital vi er født med! 
Eiiiii, en der elsker Danmark. Nu er vi to. Flere? Njeeeh ...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg mener ikke at det er fint med alle at man vælger det ansvarsløse liv og tror egentligt ikke at folk der så tilmed ikke er gift med en med arbejde og er uden formue, går og morer sig så voldsomt på kontanthjælpen. Jeg mener med andre ord, at det er noget overdrevet at man bare kan gi pokker og lade sig forsørge.
Der er givet grupper som for langt får forsørgelse men jeg har ikke en kinamands chance for at bedømme om syge er syge - indvandre kvinder ærligt til rådighed osv - der må man skærpe så det sikres at ansvar betyder noget, hvis der er huller

Iværksættere tror jeg ikke på at holde hånden så meget mere under. Det er gratis at stifte personlig virksomhed og misser man og ender efter 2 år med underskud på 2 mio - ja så er de fradrag i personlig indkomst fremover, og det er vel et ganske godt samfundsbidrag til iværksætteri - omend det jo er helt i tråd med - skat af indtægt fradrag for tab

Jeg ser med andre ord mere mindre justeringer (og ser ikke mange andre end enhedslisten og i nogle fald LA) som har meget voldsomme tanker om ændringer.

Jeg ser EU lovgivning som et klart problem for mange landes velfærd desværre, et ret nyt fænomen for mig
Venlig hilsen John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:27

Cookie - John Hannover:
Iværksættere tror jeg ikke på at holde hånden så meget mere under. Det er gratis at stifte personlig virksomhed og misser man og ender efter 2 år med underskud på 2 mio - ja så er de fradrag i personlig indkomst fremover, og det er vel et ganske godt samfundsbidrag til iværksætteri - omend det jo er helt i tråd med - skat af indtægt fradrag for tab

I dette tilfælde er iværksætteren endt i bundløs gæld, da han jo i praksis har kautioneret personligt for de 2 millioner i banken. Skal jeg forstå det sådan, at du syntes så det er et 'samfundsbidrag' til iværksætteren får et rentefradrag når han skal tilbagebetale dette beløb resten af sit liv?

Cookie - John Hannover:
Jeg ser med andre ord mere mindre justeringer (og ser ikke mange andre end enhedslisten og i nogle fald LA) som har meget voldsomme tanker om ændringer.

Hvilke justeringer?

Der er rekordstor udflytning af arbejdspladser fra Danmark. Med de 'mindre justeringer' bliver det den unge generation, der skal samle regningen op for en ældre generation, der har vedtaget en række rettigheder til sig selv uden at finansiere dem. Reelt er det kun Liberal Alliance der giver et realistisk bud på de nødvendige tiltag, som er at vi arbejder mere og bedre.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:02

1 ja selvklart er han i bundløs gæld hvis han lukker og skylder banken 2 mio hvis han har kørt løs og fået en sådan gæld - var det mere rimeligt at banken dækkede og jeg skulle betale gælden sammen med alle andre bankkunder - den fatter jeg ikke?
Jeg taler da heller ikke om rentefradrag for rente af de 2 mio som han da aldrig kommer til at betale, det skrev du jo selv indsigtsfuldt - jeg skriver da, at personlig virksomhed får fradrag i personlig indkomst for hele det underskud de måtte ha ved en lukning og det er jo noget ganske andet

2 rekordstore udflytninger er for det første sandhed med modifikationer og for det andet ikke resultat af personlig kaution men af høje lønninger og omkostninger - men jeg tror vi er inde i en politisk diskussion med LA som jeg for længst er hoppet af :)
Jeg har skam respekt for at nogen mener at der skal meget mere til men tror den bliver for lang denne tråd - så justeringer på en lang række områder (som faktisk sker løbende) kontrol med EU beslutinger og stram 0 udviiklig i offentlige udgifter ud over pristal og klar løn tilbageholdenhed er min medicin - og så tror jeg jeg bør hoppe af tråden her og overlade den til her andre
Venlig hilsen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 20:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
var det mere rimeligt at banken dækkede og jeg skulle betale gælden sammen med alle andre bankkunder - den fatter jeg ikke?

'Rimelighed' er altid et godt spørgsmål.

Er det rimeligt iværksættere skal betale verdens højeste skattetryk der primært går til at sikre goder til lønmodtagere? Skal iværksætteri i Danmark være en 1-shoot ellers er det bundløs gæld? 

Cookie - John Hannover:
rekordstore udflytninger er for det første sandhed med modifikationer

Det er et citat fra tidligere vækstminister Ole Sohn, der svarede på hvor alvorlige udfordringerne for Danmark var. 

Cookie - John Hannover:
men jeg tror vi er inde i en politisk diskussion med LA som jeg for længst er hoppet af :)
Jeg har skam respekt for at nogen mener at der skal meget mere til men tror den bliver for lang denne tråd - så justeringer på en lang række områder (som faktisk sker løbende) kontrol med EU beslutinger og stram 0 udviiklig i offentlige udgifter ud over pristal og klar løn tilbageholdenhed er min medicin - og så tror jeg jeg bør hoppe af tråden her og overlade den til her andre

Det er fint nok, men der er 73 dage til kommunalvalg og man kan ikke skrive politiske udmeldinger som man fremstiller som indforstået fakta og forvente vi andre ikke kommenterer :)

Danmark har intet at skulle have sagt i EU og da slet ikke økonomisk. Faktisk har vores Statsminister stillet en milliardgaranti til trods for vi er ude af Euroen. Den 0-vækst du beskriver (som er, at alle offentlige udgifter justeres med prisstigninger, men intet mere/mindre) er noget LA startede med at foreslå for lang tid siden og blev kaldt 'ekstremt' og 'massakre på velfærd' af næsten alle andre partier.

Hvad angår løntilbageholdenhed, så er det ikke et politisk spørgsmål men arbejdsmarkedets parter. Dette vil naturligvis ske automatisk i det private erhvervsliv automatisk.

Danmark har rekord-få iværksættere. LA er det eneste parti der reelt vil gøre noget for iværksættere.

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 21:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Andreasen:
Jeg pisser på Røde vælgere og vil skide på deres gode hensigter, de ødelægger vores land, og det er på flere punkter end man forstår..

da jeg er en af flertallets røde vælger, så Lad os lige tage de dårlige ord fra Wink Har læst om din tur på kroen Skype-Giggle

bare et spørgsmål, mener du så at de rige skal være rigere og de fattige skal være fattigere? 

Jeg priser mig lykkelig for jeg kan tage gratis på skadestuen, og jeg kan tage en uddannelse uden at betale for det her i DK 

Jeg priser mig lykkelig for at mine børn kan komme gratis til tandlægen! 

og det ville jeg især gøre, hvis jeg var en af de mange på kontanthjælp. ja så må man sku lige hjælpe lidt til her i landet, hvis man har overskuet til det. vi har brugt pengene, nu må vi betale for det. desværre. havde det været blå blok der havde været på posten havde det været det sammen. der var bare sparet nogle andre steder. (selvom meget af det røde politik er blåt efterhånden) dermed ikke sagt, jeg er enige i alt hos rød blok, der kunne godt trænge til nogle justeringer;:-) eller sagde jeg mange:-) 

Johnny Andreasen:
Hvis man vil have noget for sig selv, og tjene bare lidt penge på det i DK, så må man desværre ty til udlandet

Så går jeg heller ikke ud fra, du bruger det danske syge væsen gratis, hvis du bliver syg og skal opereres, , hvis du ikke har lyst til at medvirker til at betale skat i DK. ? eller så er DK måske god nok, hvis det skulle komme til det? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

cecilie - Jamen dog - nu citeres selv Ole Sohns vækkelsesbemærkninger om største udflagning som sandhedsvidne af LA folket - himmel dog - Nå - opgiv at argumentere med LA - det er som Glistrup med et lidt andet fortegn - De vender alt - selv ordet rimeligt uden at svare - politik når det er sortest og værst. jeg er IKKE rød, men kan næsten blive det når jeg hører LA -

Jeg ved fra undersøgelser herinde, at LA ER populært blandt unge iværksættere og fred med, jeg anerkender at sådan er det, og er så slet ikke enig - du får man til at vende lige modsat - helt som Glistrup gjorde :)

De kan selvsagt har ret i ting - alt andet er umuligt og vist er omkostningsniveau og skat for højt - men den medicin LA ordinerer er bare mere til skade end gang (og bed nu ikke om min medicin for den er forklaret, jeg mener man er på ret vej men måske skal justere lidt kraftigere)

Det samfundssyn LA folk oftest giver udtryk for minder mig om samme misundelse som fattige kan ha mod rige - bare med modsat fortegn UH ha undt af iværksættereog skattebetalere og hæng de dovne ud - nej tak for min smag - helt som de naturligvis siger nej tak til min opfattelse - Jeg behøver ikke ynkes og ha folk til at ha undt af mig som selvstændig - peace love and understanding :) :)
Venlig hilsen

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 22:57

Cookie - John Hannover:
Det samfundssyn LA folk oftest giver udtryk for minder mig om samme misundelse som fattige kan ha mod rige - bare med modsat fortegn UH ha undt af iværksættereog skattebetalere og hæng de dovne ud - nej tak for min smag - helt som de naturligvis siger nej tak til min opfattelse - Jeg behøver ikke ynkes og ha folk til at ha undt af mig som selvstændig - peace love and understanding :) :)
Venlig hilsen

Jeg må sige, jeg synes du har en rigtig fed mode at formulere dig på:-) Kanont med sådan nogle debattører her indeYes

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 00:08

Cecilie,

Du skriver du er en del af 'det røde flertal'. Hvilket flertal er det? Der er intet rødt flertal i Danmark. Det eneste der pt. findes er et politisk flertal bag den røde regering. 

John,

Intet konkret kommer du med, udover et forslag om 0-vækst som kommer fra Liberal Alliance. Syntes du ikke det er underligt at du er for et forslag fra LA, der inden valget blev kaldt 'massakre på velfærdsstaten' af LAs modstandere? Det er jo fair nok at skifte mening, men og så et eller andet sort snak om Glistrup - antageligt fordi Glistrup var en skidt fyr og så er LA nogle skidte fyre, ikke?

LA er naturligvis populært hos iværksættere, fordi LA varetager iværksætterinteresser.

Cookie - John Hannover:
De kan selvsagt har ret i ting - alt andet er umuligt og vist er omkostningsniveau og skat for højt - men den medicin LA ordinerer er bare mere til skade end gang (og bed nu ikke om min medicin for den er forklaret, jeg mener man er på ret vej men måske skal justere lidt kraftigere)

Jeg forstår ikke forskellen. Du er enig med LA ... men ikke så meget, at du er enig med LA ...  Nogle gange smager medicin dårligt, men er nødvendigt for at blive rask.

Cookie - John Hannover:
Det samfundssyn LA folk oftest giver udtryk for minder mig om samme misundelse som fattige kan ha mod rige

Jeg vil ikke blande mig i hvordan du føler, men det er forbløffende hvor ofte politiske modstandere af LA tror de har et godt argument, fordi de føler et eller andet.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:25

Jesper:
Du skriver du er en del af 'det røde flertal'. Hvilket flertal er det? Der er intet rødt flertal i Danmark. Det eneste der pt. findes er et politisk flertal bag den røde regering.
Du skriver at der er en rød regering? Hvilken rød regering er det? En rød regering ville aldrig tillade, at (foreløbigt) 25.000 mennesker får klippet navlestrengen og kommer til at stå uden forsørgelsesgrundlag!

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)