Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man grine eller græde?

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe nice Big Smile

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 07:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for indlægget. Jeg mener stadig ikke jeg har talt om at nedlægge velfærdsstaten eller foreslået at pille ved nogle social goder eller lade folk der er syge klare sig selv. 

Og jeg taler heller ikke om, at man skal putte penge i lommerne på iværksættere, hvis nu du nærlæser mit oplæg, så vil du se at jeg foreslår helt at nedlægge enhver form for erhvervsstøtte. En provokation med det formål at få sat fut i fejemøget, primært.....men nu er jeg kun en dum vestjyde og faktisk med hensyn til erhvervstøtte, så undrer det mig da, at når jeg går ned til den lokale købmand og f.eks køber en pakke smør, så koster den 18 kr når den er produceret af det danske "tilskuds" landbrug, tager jeg den ved siden af fra New Zealand, som er produceret UDEN tilskud, så koster den ca en tier.... og til den pris er den ovenikøbet sejlet halvt rundt om jorden. Så der er jeg simpelthen for dum til at fatte at tilskud til "erhvervslivet" er en fordel og hvorfor, for en ko er vel en ko, spiser nogenlunde det samme i Danmark og New Zealand o.s.v, så prisen for at give tilskud til (i dette tilfælde landbruget) er så at varerne er dyrere? Så hvis nogen kan svare på hvad fidusen er i det, altså for fællesskabet, så må de frygtelig gerne oplyse mig om det..:-) 

Jeg gider heller ikke (det gør jeg så nu alligevel kan man sige) forholde mig til  "LA,ernes" kommentarer om røde/grønne/gule/blå osv. For det var ikke det der var min ide med at starte tråden. 
Jeg spurgte bare:
Kunne det tænkes at grunden til vores mentalitet er at der (bl.a) er et "apparat", der gør os ansvarsløse og at det efterhånden er blevet sådan (i ALLE "kredse"!) at vi har "udviklet" den mentalitet om at påtage os ansvar, eller rettere, IKKE at påtage os ansvar, der er blevet det normale? Og at det derfor at denne mentalitet nu er blevet lige en kende for meget, selv for Statsministeren?
Noget KUNNE jo tyde på det, særligt når den undersøgelse viser at 70-80% af os beundrer iværksættere/selvstændige, men kun godt 20% af os selv skal "nyde" noget!
SÅ nu vil provokere ved at påstå, at netop kernen i den danske mentalitet er:
"De andre" skal til at gøre noget, men "jeg" skal ikke, hvis der er den mindste mulighed for at "jeg" får røven på slibestenen ved at gøre det!    

Så John og andre, Jeg kunne (sagtens) liste en lang række forhold/omstændigheder som belysning til hvorfor vores mentalitet er ændret og vores ansvarsfølelse/tilbøjelighed til at tage ansvar, er gået den forkerte vej i mange år. Men det undlader jeg, ellers bliver det jo lige pludselig kernen i vores hyggelige debat og det må vente til an anden gang.

Men min holdning er, at vi allesammen er "skyldige" og hvis vi ikke ændrer på det, så kommer vi til at søbe de kål vi selv har svinet til, for nu at sige det på jysk. Så jeg syntes det er en aldeles relevant bold Statsministeren har smidt op i luften.....Og mit væddemål med hende står ved magt, indtil videre mener jeg at jeg slipper for at skrælle kartoflerne...:-) 

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 08:39

Jesper:
Du skriver du er en del af 'det røde flertal'. Hvilket flertal er det? Der er intet rødt flertal i Danmark. Det eneste der pt. findes er et politisk flertal bag den røde regering. 

Det jeg mente var, at der var flertal, da de kom til magten, ellers ville de da ikke været blevet valgt. Så er jeg da en del af det røde fleretal:-) 

og man kan ikke sige det er rød politik der bliver ført, så blå vælger må da være glade! de rige bliver rigere, de fattige bliver fattiger. selvom vi er et af de lande som betaler aldermest i skat, får at vi alle skal have det godt. tænk hvor mange der har mistet hus og gået på røven med deres firma, Så er de jo fattige lige pludselig - men de skal da ikke hjælpes! Fordi de penge man tjener er ens egne. vi bliver nød til at yde for at kan nyde, her i lille danmark. og lige nu skal vi alle yde. Så må vi hjælpe hinanden. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 08:58
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

cecilie krogh :

Jesper:
Du skriver du er en del af 'det røde flertal'. Hvilket flertal er det? Der er intet rødt flertal i Danmark. Det eneste der pt. findes er et politisk flertal bag den røde regering. 

Det jeg mente var, at der var flertal, da de kom til magten, ellers ville de da ikke været blevet valgt. Så er jeg da en del af det røde fleretal:-) 

Øhh er du helt blank?
Uden de radigale (som ikke er røde) var HTS og Willy Sleepwalley aldrig kommet til magten.
Der findes ikke noget rødt flertal hverken ved sidste valg, eller nu. 

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 09:08

Jesper Hansen:
Øhh er du helt blank?

Ja det jeg åbenbart

kommenter igen, når du kan finde ud af at snakke ordentligt! 

Folk der angriber, er fol der ikke har noget bedre forsvar.

gider ikke når det skal være sådan noget!  

god debat. :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg synes jeg er konkret. Jeg gider heller ikke diskutere hvem der var først med 0 vækst for det var jeg for 20 år siden du. Det har været oppe ofte i øvrigt - men de senere år er vi kommet rent praktisk tættere

Det som rammer os og rammer vesten er ret enkelt, at vore omkostninger er for høje, og lønnen er den væsentlige. Vi kommer ALDRIG til at konkurrere med lavt løn lande - når det i dag er lettere at importere fra Kina end det for 100 år siden var at importere fra Hamburg
Det kan vi give op med.
For at holde lønnen i ro kræves mindre skattetryk. Ikke et mindre topskattetryk - og topskatten er meget kraftigt reduceret de seneste 10 år, så næste huk er at reducere i bunden. Det kommer både rige og fattige til gode og DET giver bedre mulighed for at holde lønnen i ro. Det er faktisk løntilbageholdenhed der de seneste år har gjort at vi har stoppet tilbagegangen i konkurrencekraft og har genvundet en smule

topskatte lettelser må der gerne komme flere af men start i bunden

Dagpenge stramninger mener jeg ikke vi skal gå videre med, men gerne bedre kontrol med, at alle der er på dagpenge er fuldt til rådighed, og gerne så megen aktivering man forsvarligt kan inden for folk der ikke idag kan stå fuldt til rådighed og gerne bedre integration og krav på ex indvandre kvinder

Jeg tror desværre ikke der er jobs til alle - absolut heller ikke med en f.eks. 40% flad skat der gavner de rige langt mest. Vi sidder lidt låste men vejen frem ligger i bundskat lige her og nu, og i fastholdelse af at de bredeste skuldre bærer de største byrder

S har rent praktisk gjort det bedre end tidligere borgerlige regeringer, men jeg er stadigt del af blå stue - bare ikke den med LA som jeg synes er for svagt funderet og vil spille hasard med vor velfærd. Jeg kan tage fejl, men det er min politiske og sociale opfattelse - end den må jeg ha, og du må da ha din Jesper - ingen af os sidder med facitlisten som vi kan slå den anden i hovedet med

@Trådstarter TOM:jeg opfatter dig slet ikke som en der vil velfærdssamfundet noget undt. Megen erhvervsstøtte kunne sikkert fjernes, men den væsentlig er landbrugets, og de tjener ikke mange personlige basseøre set over en kam, men tjener til bruttonational produktet big time - så den er ikke lige til at fjerne, men måske i kombination med fjernelse af nogle afgifter på faget
>Venlig hilsen

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 10:06

Kom du nu bare ind i debatten igen, Cecilie, du lader dig vel ikke skræmme af Hr. Jesper Hansen fra LA?.
Jeg er heller ikke helt enig med dig eller med John, for den sags skyld, men vi kan i det mindste
finde ud af at debattere pænt med hinanden.
Hr. Jesper Hansen kan skrive hvad han vil, det jo heldigvis helt tydeligt hvad hans dagsorden er. Hvor mange "fans" han så får
samlet sammen ved synspunkter og "alternative tiltaleformer" til dem der ikke er enige, siger vel en del om ham og dermed om LA.

Så kom tilbage og vær med til at bevare debat niveauet ! 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:14

Tom P Jensen:
Fra nu af er det vel et spørgsmål om at sætte den nedre grænse:
Tom P Jensen:
Hr. Jesper Hansen kan skrive hvad han vil, det jo heldigvis helt tydeligt hvad hans dagsorden er. Hvor mange "fans" han så får
samlet sammen ved synspunkter og "alternative tiltaleformer" til dem der ikke er enige, siger vel en del om ham og dermed om LA.
- bidrager jo ikke ligefrem Confused

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 10:15

Tom P Jensen:

Kom du nu bare ind i debatten igen, Cecilie, du lader dig vel ikke skræmme af Hr. Jesper Hansen fra LA?.
Jeg er heller ikke helt enig med dig eller med John, for den sags skyld, men vi kan i det mindste
finde ud af at debattere pænt med hinanden.

Stor undskyldning til Cecilie, var ikke klar over at sådan en lille en, kunne ødelægge den gode stemning.
Men nu til dig Tom, hvad er min dagsorden så ? Wink
Og hvad er det for noget med at jeg er fra LA? (Det glæder jeg mig også til at høre forklaringen på)

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 10:17

Jesper Hansen:
Øhh er du helt blank?
Uden de radigale (som ikke er røde) var HTS og Willy Sleepwalley aldrig kommet til magten.
Der findes ikke noget rødt flertal hverken ved sidste valg, eller nu. 

Der sank denne debat ned på et meget lavt niveau, det med at kalde folk med øgenavne voksede vi fleste fra i 2-3 klasse, så kan du selv gætte hvilken bås du har sat dig i

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)