Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god historie

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Udlandet
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er heller ikke fan af Tupperware.

En sælger kan være noget så smooth talking og være noget så yndig at kigge på, men hvis produktet/prisen ikke er iorden, så går jeg et andet sted hen.

Jeg er yderst pris/kvalitets-bevidst og jeg hader når folk ikke laver et ordenligt baggrundstjek af markedet. Men simpelthen prøver på at sælge folk en ting som de ved kan købes en del billigere et andet sted. Det er ikke god stil i min verden, og jeg har godt nok ikke lyst til at tjene penge på den måde.

For en måned siden var jeg nede hos 3 og aflevere en router tilbage for min kæreste. Hun var nede og beklage sig over at nettet kørte dårligt, hun havde en doongle fra 3. Sælgerens svar var at hun kunne få sig en router fra 3 istedet. Han nævnte bare ikke hvad den kostede og han lod hende få 2 abonnementer istedet.

Det er fandme dårligt af en sælger. Det tog mig 2 mins at konstatere at doonglen virkede perfekt, men det var hendes computer som var yderst langsom og gammel. Sælgeren skal sgu da ikke bare tænke i provision og salg. Tænk da på at service en kunde. Her kommer der en ung kvinde ind som ingen forstand har på computere, og så snører han hende sådan.

Han fik også en smøre uden lige og trak sine følehorn til sig og tog routeren tilbage. Det manglede da også bare. Det er sgu da at snyde folk som er naive, og så kan man naturligvis altid sige man skal læse det med småt. Uanset hvad, så er det pisse dårlig stil.

Når jeg sælger ting og sager, så er det vigtigt for mig at kunden går derfra med et smil om munden ved at han har gjort en god handel. Og jeg bliver glad fordi jeg har tjent lidt mønt og samtidig haft en glad kunde. Jeg får det helt dårligt hvis folk tror jeg har snydt dem.

Kim

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

jacob:
Nicolaj...
Hvis nu.........

Du feks. Fik en anordning til din mobil Tlf.....

Som jeg ved et ganske simpelt apparat kunne vise dig ....ved hjælp af en lige så simpel måling...

At din Tlf pludselig havde en reducering af strålingen på op til 90%

Var du så overbevist nok til at ville købe det..

:-)

Ja, det ville jeg måske og det tror jeg også mange mobilproducenter ville. Men der skal mange flere tests til før du kan bevise, at det ikke er tilfældigt. Netop derfor kan man ikke bruge de mange vandrehistorier om helbredende plastre og drikke til noget som helst. Mange af personerne kan heller ikke betegnes som neutrale, da de både er kunder og forhandlere.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

cecilie krogh :
vær gang jeg ser et MLM indlæg, tænker jeg ohh nej ikke igen, Men samtidig er det, det første jeg går ind og læser og jeg læser det helt, og kommentere også, vis jeg ikke kan lade hver, prøver så vidt muligt at holde mig ude af disse debatter nu.

Underligt men hvorfor sker det så alligevel............................................. er der noget her som er en ny vinkel på business modeller og markedsføring eller?

Noget helt andet - .......................................... Hm.... Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Udlandet
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi der er lidt drama over MLM John.

Det er ligesom Nationen på EB.dk. Man kan bare ikke lade være med at læse de kommentar folk kommer med. Noget af det er jo guld værd.

Bare smække sine ben op med nogle popcorn og spamme F5. :)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:
Det er ligesom Nationen på EB.dk. Man kan bare ikke lade være med at læse de

Ok er det bare ligesom med Ekstrabladet siger du som alle elsker at udskælde og som ingen ville købe, men som alle læser - tænkte det jo nok !

Det er god markedsføring ......................................... 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Udlandet
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt sikkert.

Men det er så ikke mig som lægger nogle penge hos dem. Og jeg klikker heller ikke på nogle af de reklamer som de skilter med.

Den regning må du sende videre til alle dem som er naive nok til at gøre det.

Jeg betaler ikke for noget som jeg ikke får noget ud af. Derimod har jeg intet imod at betale kasse for kvalitet.

Og det er måske der jeg taber kæden lidt for MLM. Det er ikke produktet de fokuserer på. Jeg prøver at gå efter bolden, MLM går efter spilleren. Det er bare et spørgsmål om tid før det røde kort kommer op af lommen.

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:
Men det kan da ikke passe at flere hundred tusind mennesker arbejder med noget, som bygger på en løgn.

Ikke en stor løgn, snarere mange små løgner. Mest av alt anekdoter som din historie er et prakteksempel på. MLM-selgere tror som regel at gode brukerhistorier har minst like stor dokumentasjonsverdi som vitenskapelig forskning.

At et fenomen har høy utbredelse utelukker ikke at det kan være lureri, da kunne man straks ha anerkjent homeopati, akupunktur og healing siden så mange millioner mennesker benytter seg av det.

Historien du forteller kan gjerne være korrekt gjengitt, men den er fortsatt uten verdi når det gjelder å dokumentere sammenhengen mellom bruk av produktet og den rapporterte bedring.

Keld_J:
Ingen forsker behøver at lave test fordi personen har haft en personlig test, som bekræfter at det virker.

Med en slik setning beviser du at du har null forståelse for den vitenskapelige metode.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolig nu Broker,

4brooker:
Med en slik setning beviser du at du har null forståelse for den vitenskapelige metode.

Den debat der køre pt. om medizin får os alle til at revidere behovet for alternativet til den overdrevne brug af medizin der jo også er skadelig for kroppen.

Så vi må ikke være så blinde overfor den videnskabelige metode - der er faldgrupper alle vegne, men godt vi har sygehusvæsenet. Men før man udviklede medicin havde man jo erfaringer med lægende midler fra naturen så husk på at en god sund blandet kost er vigtigt for kroppen.

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:
Men det er så ikke mig som lægger nogle penge hos dem

Nej Kim det er alle de andre der læser det EB blad .................................. du ser det da ikke. Det er jo naturligt nok ingen kan gennemskue finansavwerden bankerne osv. for der er der nok et stort behov for at få en borgerdebat - men så snart det drejer sig om småting som alle folk kan have en mening om så skræppes der op og fokus holdes på småting imedens nationenes mønter fosser ud af kassen.

Nu er -Amino-er jo ofte også meget små - både på virksomhed, økonomier og ansatte og har måske ingen erhvervs- og ledelses erfaringer. Men det kan da komme via iværksætteriet herunder Network Marketing.

Hvad iværksætter du Kim? 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Udlandet
Tilmeldt 4. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu blander du jo MLM og Network Marketing sammen.

MLM går jo ud på at "hverve" folk i din omgangskred, der er ikke et reelt produkt (eller det er lort), du skal betale indskud, du får lovet høj indtjening, ingen dokumenteret beviser på produktet virker, du tjener penge ved det indskud folk skal betale, du får x antal procent af det indskud de folk du har hvervet går hen og hverver.

I bund og grund er produktet i MLM jo pisse ligegyldigt, det er ikke der pengene kommer fra. At der så er en sunshine historie, ja... det kan jo også hænge sammen med placebo effekten.

Jeg har ikke noget firma, da jeg ikke er interesseret i at gå ud og have det alle andre har. Mange opretter en webshop uden at have undersøgt markedet eller vide hvordan man skiller sig ud, der sidder jeg og krummer tæer. Pt. er jeg igang med nogle få interessante projekter som man kan bygge op fra bunden. Min fornuft siger mig at jeg kommer længere med at få skabt et produkt/ydelse som folk reelt har brug for og kan se idéen i, noget som jeg selv vil bruge. Og jeg er pisse kritisk når noget virker for godt til at være sandt.

Udover dette så er jeg pt. udstationeret for Forsvaret i udlandet. Og tanken er at et firma i fremtiden skal køre ved siden af mit arbejde i forsvaret, indtil jeg kan økonomisk forsvare at sige op. Eller få arbejde i det civile ved siden af.

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)