Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisstrategi i ny webshop.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg er igang med at starte en webshop som er baseret på dropshipping. Leverandøren er stor og meget pålidelig - hvilket jeg finder meget afgørende. 

Lige nu er jeg i fasen hvor jeg sammenligner priser på mine konkurrenter og jeg. Jeg har opstillet det på følgende måde:

Min indkøbspris - Dropshipperens gebyr - Fragt - Moms - Min avance - Webshoppens pris. 

På varer under 300 kr. er jeg ofte 50% dyre end konkurrenterne, dette garanteret pga. dropshipperens/fragtens procentvise andel af prisen - mens jeg på varer der er over 300 kr. kan være konkurrence dygtig med en avance omkring 30%

Min overvejelse er, hvordan jeg stiller mit regnestykke op mest realistisk. Fragtens andel/pris skal jo ikke være det fulde beløb på hver enkelt vare, da det nok er i meget få tilfælde at folk kun køber en vare, specielt på vare med en pris under f.eks. 300 kr. 

Derudover overvejer jeg om det kan give mening at sætte en lavere avance % på de billigere varer og så sætte den op på de dyre hvor der er plads til det ift. konkurrencen?

Jeg håber at der nogle der vil tankespinne lidt med her i tråden om overstående. 

Tilmeldt 5. Jun 13
Skrevet kl. 21:54

Ingen aften friske? :-)

Fra København K
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 30
Fra  Alarmkompagniet Skrevet kl. 22:10

Hej

Nu er det jo ikke % man kan sætte i banken men Kr. Tænk derfor mere i Kr. end at være låst fast på en fast DG. Det er jo trods alt bedre at tjene lidt og sælge en masse produkter, end at have en tårnhøj dækningsgrad men intet salg.

Fragten: lad evt. kunderne betale for fragt ved køb på under f.eks. de 300 kr.

God fornøjelse

Alarmsystemer og videoovervågning uden abonnement.

Tilmeldt 5. Jun 13
Skrevet kl. 08:37

Det er korrekt, men derfor finder jeg det nu meget relevant at lave beregninger på mine priser alligevel. Om min DG/overskud hedder % eller kr er for mig lige meget - det giver det samme resultat i sidste ende, hvis det er lavet på samme måde. 

Høre gerne flere input. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 71
Fra  Bendoo Skrevet kl. 08:50

Hej

Som jeg høre det, vil du gerne ned i pris. Internettet er jo også så stort, så på standardiserede vare er det nemt at finde den bedste pris. 

Men jeg syntes selv du giver svaret. Du skal kigge på din værdikædes forskellige led, og se hvor du kan skrue. Skriv en liste med alle de punkter du kan forestille dig kan være service fra din leverandør. Efterfølgende ring til vedkommende, eller send en mail og spørg om du kan undlade nogle af punkterne, og på den måde få en ringere kvalitet, og bedre pris.

Det samme kan du gøre med fragten og dig selv.

Mvh

Uffe Aalborg

Tilmeldt 5. Jun 13
Skrevet kl. 08:56

Hej Uffe, 

Tak for svar. 

Det handler mere om at jeg gerne vil forsøge at ramme den "rigtige" pris fra start, hvilket med garanti er svært/umuligt. Som sagt kan jeg godt gå op i pris på nogle varer, mens jeg må den anden vej på andre. 

Den værdikæde jeg har stillet op i første indlæg, der bære fragten det fulde beløb hver gang. Dette er vel ikke rigtig i overensstemmelse med virkeligheden, da hvert produkt aldrig vil bære den fulde fragt. Giver det mere mening at angive fragten med 50% af det fulde beløb i sådan prissætninger?

Til at starte med er der ikke rigtig noget at gøre hos leverandøren ang. priser. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 71
Fra  Bendoo Skrevet kl. 08:59

Altså. jeg ville tage fragt prisen og dividere med antal du køber hjem, så du kender dækningsgraden pr. stk. Så ved du også hvor stor en del af hver vares pris, som er fragt og hvor meget der er de andre punkter.

Tilmeldt 5. Jun 13
Skrevet kl. 09:04

Det er som sagt dropshipping, så jeg køber ikke noget hjem. Ellers var det en rigtig god løsning. 

Tilmeldt 5. Jun 13
Skrevet kl. 20:47

Andre med tanker omkring dette?

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 21:22

Nu er prisen jo ikke den eneste faktor man kan få glade og trofaste kunder på. Husk at servicen er ekstremt vigtig. Der er mange der gerne vil betale ekstra for at få en god service, og det bør man bestemt ikke undervurdere. Jeg synes der er mange der kun tænker ren pris, når de lægger en salgsstrategi, og det tror jeg bliver svært at holde i det lange løb. Min pointe er blot at man ikke skal være bange for ikke at kunne hamle op med priserne i forhold til konkurrenterne. Der er mange andre lige så vigtige faktorer at spille på. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)