Hej Aminoer, Jeg er igang med at starte en webshop som er baseret på dropshipping. Leverandøren er stor og meget pålidelig - hvilket jeg finder meget afgørende. Lige nu er jeg i fasen hvor jeg sammenligner priser på mine konkurrenter og jeg. Jeg har opstillet det på følgende måde: Min indkøbspris - Dropshipperens gebyr - Fragt - Moms - Min avance - Webshoppens pris. På varer under 300 kr. er jeg ofte 50% dyre end konkurrenterne, dette garanteret pga. dropshipperens/fragtens procentvise andel af prisen - mens jeg på varer der er over 300 kr. kan være konkurrence dygtig med en avance omkring 30% Min overvejelse er, hvordan jeg stiller mit regnestykke op mest realistisk. Fragtens andel/pris skal jo ikke være det fulde beløb på hver enkelt vare, da det nok er i meget få tilfælde at folk kun køber en vare, specielt på vare med en pris under f.eks. 300 kr. Derudover overvejer jeg om det kan give mening at sætte en lavere avance % på de billigere varer og så sætte den op på de dyre hvor der er plads til det ift. konkurrencen? Jeg håber at der nogle der vil tankespinne lidt med her i tråden om overstående. |
Ingen aften friske? :-)