Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisstrategi i ny webshop.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kent, 

Tak for svar. 

Jeg er helt enig i at der er mange faktorer der spiller ind - prisen er absolut ikke det eneste. 

Nu var jeg dog nået til prisen i processen og vil naturligvis også gerne gøre dette optimalt. Det virker dog ikke rigtig til at der er nogle konkrete råd eller måder at gøre det på, så jeg må forsøge lidt mere frem og tilbage mellem de produkter jeg nu har udvalgt til prisfastningen. 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 21:48

Jeg synes det er svært at gøre med ren matematik. Nu er mine produkter i mange tilfælde unikke herhjemme, så der er ikke så mange konkurrenter jeg kan sammenligne priser med. Derfor har det for mig været et spørgsmål om at prøve mig frem. Nogle gange når jeg har købt stort hjem, og fået det til en billig pris, har jeg tænkt at det kunne sælges tilsvarende billigt, og dermed var hurtigt at komme af med. Oftest har det dog vist at den billige produktpris ikke har triggert kunderne, og i nogle tilfælde har jeg opnået større salg, ved at sætte produkterne op i pris igen, hvorved produkterne har fået et umiddelbart andet udtryk af bedre kvalitet, og ført til bedre salg. 

At spille på gratis fragt kan også få mange til at købe, og det selvom at man måske har lagt fragtprisen oveni produktprisen, og måske endda mere til. Kunderne vil altså nogle gange gerne betale mere samlet set, hvis blot fragten ikke udgør noget af prisen, og så er der jo ikke logik i noget som helst. I hvert fald ikke matematisk set, for så kommer der jo lige pludselig psykologi med ind over, og det er nu det bliver rigtig spændende...og svært. 

Tilmeldt 5. Jun 13
Skrevet kl. 21:58

Interessante betragtninger, Kent. 

Der er naturligvis forskellige overvejelser på forskellige markeder, men dine betragtninger kan jeg bestemt godt bruge uanset hvad.

Det er nok også bare med at komme igang og så kan man jo godt ændre ens priser ud fra erfaringer - men du kender jo nok godt det med at man gerne vil gøre det "perfekt" fra første færd og ja så bliver overvejelserne lige pludselig mange. 

Det vigtigste er dog nok at holde fast i at jeg har fundet et godt marked, en god webshop og selv har styr på det med markedsføring. Så mener du også at det med priser er noget man finder ud af? 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 22:07

Jeg er også selv god til at gennemtænke det hele alt for meget. Det er selvfølgelig rart at have gjort sig nogle tanker og have en plan, men man skal også vide at det man havde forudset mange gange kan ændre sig i praksis, og så er det måske bedre at bruge tiden hvor man tester af på rigtige kunder, i stedet for at bruge alt for meget tid på analytisk arbejde som slet ikke holder i virkeligheden. Learning by doing lyder måske lidt amatøragtigt, men hvad gør det, hvis man ender ud med de bedste resultater i sidste ende. Jeg vil hellere bytte en forretningsplan på 120 sider ud med, et forspring på 2 måneder i marken med praktisk erfaring. 

Tilmeldt 5. Jun 13
Skrevet kl. 22:20

Præcis. 

Det var også mere for at finde ud af om man netop kunne være nogenlunde konkurrencedygtig på prisen. Specielt når det er dropshipping, så er det meget rart at vide lidt om hvor man ligger - bare så man ved om det kan betale sig at starte det større setup op. 

Det var en god overvejelse det med fragten. Den er helt sikkert taget med videre. 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)