Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grundlæggende og nemme metoder at kende forskellen på MLM og pyramidespil

Side 9 ud af 9 (84 indlæg)
Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Allan I:
Jeg magter ikke flere af dine stråmænd.

Kan du påpeke hvilke stråmenn jeg har presentert?

Allan I:
Dette er blot et par enkelte artikler ud af mange. Jeg håber inderligt at folk - i modsætning til 4brooker - selv er i stand til at lægge 2 og 2 sammen

Ja, det fuskes i legemiddelbransjen som i alle andre bransjer hvor fusk kan lede til økt fortjeneste. Disse avsløringene du peker på her demonstrerer imidlertid at det finnes et etablert og fungerende regime som skal avdekke slik fusk, bl.a. at man ikke skal stole utelukkende på selskapenes egne studier. I den alternative verden finnes i all hovedsak ingen slike kontrollregimer, ingen journalplikt, ingen medisinske kvalitetsregistre og ingen registrering av bivirkninger. En god sammenligning er å sidestille legemiddelindustrien med friidrett, og den alternative bransje med strongman. I friidretten har man et strengt dopingregime som fanger opp juksemakerne. I strongman er det ingen som blir tatt i doping fordi dette kontrollregimet mangler, men det er ingen hemmelighet at hele sporten mer eller mindre er basert på doping.

Dersom det ikke fremkom en eneste slik avsløring om legemiddelindustrien ville det vært langt mer bekymringsfullt, på samme måte som at det ville være svært mistenkelig om det aldri ble gjort en eneste dopingavsløring i idretten.

Allan I:
Man kunne jo vende 4brookers debat-teknik om og spørge: Gad vide hvilke medicinalfirmaer han har investeret i...? ;-)

Nei, jeg har ikke investert i noe legemiddelselskap. Jeg mottar heller ikke en eneste krone for å skrive på min blogg, her på Amino eller andre steder om MLM eller kvakksalveri. Ifølge en uavhengig vurdering kan jeg tjene ca. 20.000 kr i året på å ha reklame på bloggen min, men det har jeg bevisst valgt bort for å ha ryggen fri for økonomiske motiv.

Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Cyrus Technologies LTD Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld mig, men hvad har alt den snak om cancer og behandling hertil med det oprindelige indlæg at gøre?

Kan I ikke holde jer til emnet og oprette en tråd til jeres diskussion, så skal jeg med glæde biddrage med min viden om cancer og forskellige behandlingsmetoder.

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cyrus Razavi:
Undskyld mig, men hvad har alt den snak om cancer og behandling hertil med det oprindelige indlæg at gøre?

Du er absolutt unnskyldt. Tilsynelatende har det ingen sammenheng, men min erfaring er at evnen til å tolke forskning er proporsjonal med evnen til å vurdere inntektspotensiale i et nettverksselskap. Derfor ser man ofte at de som faller for MLM-illusjonen også har en svært så alternativ oppfatning av helse og medisin, hvilket denne tråden svært så tydelig illustrerer.

Det aller meste som omsettes av "mirakelprodukter" via MLM er forholdsvis uskyldige saker. En av ulempene ved å være med på spredningen av slik pseudovitenskap er at man stadig fores med nye konspirasjonsteorier om "Big Pharma", og dermed blir man mottakelig for stadig verre konspirasjonsteorier og vrangforestillinger. Det er skremmende kort vei fra Kyäni-juice til vaksinemotstand og livsfarlige alternative kreftkurer.

I denne tråden er det forsvarerne av MLM som har sporet av diskusjonen ved å klippe inn lenker til materiale som de mener støtter deres syn. Jeg har plukket fra hverandre troverdigheten til kildene deres, men i slike tilfeller har de en tendens til stadig å trekke inn nye poenger som fører diskusjonen langt av gårde. Det er like fullt greit å få en oppfordring til å vende tilbake til trådens tema, så slapp jeg kanskje å bli beskyldt for unnvikenhet for å ta initiativet.

Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Cyrus Technologies LTD Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

MLM har altid været en uanstændig måde at tjene penge på og har udnyttet folks desperation, grådighed eller som sagt tillid. Folk 

Side 9 ud af 9 (84 indlæg)