Hej Jesper, Der er rigtigt mange mekanismer der spiller ind i ens valg af produkter og folk har deres præferencer. Og dengang Tupperware startede og måske indtil 5-10 år siden så var udvalget i den billige ende ikke bredt for plastvarer, og jeg mener faktisk stadig ikke det er det, Der kan være mange årsager til at folk vælger at handle via NM/MLM og det kan være af bekvemmelighed, produktudvalg, relationer, socialt betinget osv osv præcis de samme årsager der afgør ens valg af butik offline eller butik online, det er præferencer som design, funktionalitet, pris OG så hvad andre synes. Mennesker er flokdyr og det er deres handelsmønster også generelt, og der er så afstikkere der opdager nogle nye ting og fortæller andre om det. Jeg er stadig overbevist om, at NM/MLM i sin korrekte form uden vidtløftige forherligelser og og inerverende påtrængende sælger er en af de mest lukrative forretningsmodeller og faktisk tror jeg der vil komme flere til i fremtiden hvis man udvikler modellen. I alle brancher er der belønninger i form af bonusser og andre godtgørelser, så der er intet odiøst i at man opbygger et pointsystem der gør at man sparer op til en begivenhed eller en oplevelse, forretningen skal bare ikke drives alene af at opnå dette, for så bliver det jo kedeligt måske. Og mennesket er et væsen der ønsker anerkendelse for det man opnår generelt, det er ikke alle vlebeskåret at have de samme oplevelser gennem livet og derfor spiller folk også Lotto og andre spil for at opnå den "store" gevinst, man spiller vel ikke lotto for alene at drømme om at ramme 4 rigtige hver uge vel? Alle mekanismer er i spil HVER dag i handel, det ses i reklamer både off- og online og folk elsker målbarhed og bekræftelse i at de har gjort det rigtige valg. Der findes både dårligt performende NM/MLM og "almindelige" forretninger, det kan man f,eks, bare kigge på Trustpilot for at konstatere med Top 5 for bedste og dårligste - så der er der også "svindelere" og "bedragere" - igen same same uanset forretningsmodel. Jeg har bemærket at flere har anket over man skal købe en startpakke, det forstår jeg ganske simpelt ikke. Med mindre slagspakken naturligvis er tom luft og ikke varer eller materialer der reelt afspejler værdien for det man betaler for. Det er ikke unormalt at man som forretningsdrivende skal foretage en investering for at drive en biks. Investeringen kan så komme i forskellige former, men oftest er der enten brugt tid eller penge og som begge i forretingsverdenen er økonomisk relateret. Ønsker man at sælge et given produkt, så kræver det man har et lager hvis ikke man anvender dropshipping, men uanset hvad koster det penge enten at have lageret selv eller som mindre dækningsbidrag via dropshippingmodellen. Faktisk mener jeg også at nutidens mest succesrige forretningsmodeller læner sig mget om at network marketing, det er bare ikke nødvendigvis de personlige relationer mellem kunderne der er 100% afgørende, men i en forretningsmodel i dag er der så mange faktorer, at hvis ikke man har dem med, så bliver man "generelt" aldrig stor. så når alt skæres væk, så er der jo i princippet kun mennekserne tilbage i forskel, og der er gode og dårlige mennesker overalt i verden. |
Nicolaj Thomasen:Allan I:Disse historier er dog efterfølgende blevet dementeret igen af de samme aviserHar du et link til et dementi af denne video, hvor Bo Hamburger stjæler journalistens videokamera og efterfølgende sletter indholdet?
Nej Nicolaj, det har jeg ikke, for man kan ikke lave dementi af dårlig opførsel - så i stedet får du her et link, der forklarer, hvad et dementi er:
http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Massemedier/Journalistik,_generelt/dementi
For god ordens skyld er her linket til det dementi jeg nævnte - og så alligevel ikke, for jeg huskede det som Zinzino, men det var vedr. Amway:
http://kandetpasse.dk/pyramidespil-multi-level-marketing-amway
Bliv gratis medlem