Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke så dumt at komme i Operation X

Side 7 ud af 13 (122 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

cecilie krogh :
Jo forskellen er at, at det du laver er pyramidespil, om du vil kalde det "direkte salg" et synonym for MLM  

Siger du ligefrem at al MLM/NM business er pyramidespil?

Altså sætter du dig over definitionerne udfærdiget af Forbrugerombudsmanden og simpelthen nu bare er businessorakel? :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik Hamre:

Jeg har stadig ikke forstået hvorfor Amino lægger plads til mlm.

Jeg synes du har god værkstedshumor Erik :)

SEO branchen har da nogle alvorlige banditter der kan få enhver MLM/NM sælger til at virke som en skoledreng i uniform med knælange busker og seler :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Allan I:
MLM er ikke en branche -det er en markedsføringsmetode. MLM er ikke en specifik type produkter - det er en markedsføringsmetode. MLM er ikke per fast definition hverken ulovligt eller amoralsk - det er en markedsføringsmetode

Nei, men så er pyramidespill heller ikke en bransje, men en markedsføringsmetode. Pyramidespill er ikke en spesifikk type produkter - det er en markedsføringsmetode. Pyramidespill er per definisjon ulovlig og amoralsk - og det er en markedsføringsmetode.

MLM som forretningsmodell ligner svært mye på pyramidespill, og de fleste MLM-selskaper fungerer akkurat som pyramidespill, bare forkledt bak produktsalg. Det er korrekt at MLM er en forretningsmodell som utmerket godt kan benyttes til legal og bærekraftig forretning, f.eks. slik Tupperware gjør, men når 99 % av selskapene misbruker modellen kan vi slå fast at forretningsmodellen er ytterst kontroversiell og problematisk.

Allan I:
Og vel at mærke en markedsføringsmetode som de fleste andre virksomheder bruger dele af i større eller mindre udstrækning. 

Jeg kjenner ikke til noen "vanlige" virksomheter som rekrutterer selgere som igjen skal rekruttere flere til å gjøre akkurat det samme som seg selv i mangfoldige ledd (multi-level). Det er korrekt at "vanlig" virksomhet anvender en struktur der produktene typisk går fra fabrikk, via importør, kjede og utsalgssted og til sluttkunden, men da har hvert ledd sin egen naturlige funksjon. I et MLM-konsept finnes det 5-10 ledd der alle har den samme funksjon, noe som er både unødvendig og fordyrende.

Allan I:
konstrueret til at give folk et indtryk af, at det KUN er i MLM det forholder sig sådan. Men det forholder sig sådan med AL virksomhedsdrift. De fleste virksomheder overlever ikke i 2 år.

Til sammenligning er det mindre enn 5 % av alle MLM-ere som holder på lenger enn to år med samme konsept. Og blant dem som fortsatt holder på har de fleste enda ikke gått i null etter to år.

Allan I:
Forskellen er bare, at når man må opgive sin webshop med iPhone tilbehør, så hedder det sig ikke, at det er Apple der har fejlet - men derimod shopindehaveren. 

Nei, de fleste MLM-selskaper anvender en forretningsplan hvor det er matematisk bestemt at de aller fleste vil tape penger. Det er ikke nødvendig for en Apple-forhandler å rekruttere flere Apple-forhandlere for å tjene penger slik man må i de fleste MLM-selskaper. Apple anvender altså en forretningsmodell som gir mening og som stimulerer til bærekraftig business, derfor kan man ikke legge skylden på Apple om man ikke får solgt nok. De fleste MLM-selskaper vet utmerket godt at de fleste er garantert å tape penger, men fortsetter å selge illusjonen om å bli rik som om ingenting har hendt.

Allan I:
Ja! PRÆCIS som ALLE andre virksomheder må blive ved og ved og ved med at markedsføre sig for at "rekruttere" nye kunder. 

Dette er den klassiske sammenblandingen av kunder og forhandlere som stort sett alle MLM'ere gjør, og MLM-selskapene bidrar med hva de kan for å skape ytterligere forvirring. I alle "vanlige" bedrifter er det nødvendig å rekruttere nye kunder hele tiden for å opprettholde god inntjening, men man trenger ikke rekruttere nye forhandlere hele tiden. I de fleste MLM-selskaper er rekruttering av nye forhandlere under seg i praksis den eneste veien til inntjening, det er svært få selskaper hvor man har en reell mulighet til å tjene penger bare ved å selge produkter til sluttkunder. Fordi det er teoretisk umulig for de fleste å bygge opp en slik organisasjon under seg vil de fleste gi seg etter kort tid. I mange store MLM-selskaper byttes to tredjedeler av distributørene ut med nye hvert eneste år. Det er ikke fordi de er late, har feil innstilling eller ikke følger oppskriften, det er fordi systemet er forhåndsprogrammert til at den store majoritet skal tape penger.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

No

BusinessMaroc:
Nogle gang Ib, så udtaler du dig som om at du har stået med hjernen i terpentin i 30 år.

Ja og din "hjerne" har været ude for noget meget mere voldsomt end terpentin i 30 år Wink

Jeg udtalte mig om det som trådstarter begyndte med, nemlig udsendelsen i Operation X. Så du den selv pågældende udsendelse Wink

I lighed med dig selv, udtaler jeg mig omkring mine egne erfaringer.

Og det har jeg vel lov til i et debatforum Wink

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BusinessMaroc:
Der er gode MLM/NM selskaber og der er dårlige MLM/NM selskaber. Der er gode malere og der er dårlige malere.

Ja, det finnes gode og dårlige alle steder, men forskjellen består i hvordan fordelingen er. Ca. 99 % av alle MLM-selskaper driver med fordekt pyramidespill i større eller mindre grad, ofte i kombinasjon med kvakksalveri og ulovlig markedsføring. Ca. 1 % av dem driver seriøs nettverkshandel. Til sammenligning vil jeg anta at minst 80 % av alle malere er seriøse og gode malere, antagelig langt flere. I MLM-bransjen er altså seriøsitet unntaket, mens det i malerbransjen er useriøsitet som er unntaket.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Denne tråd bære i alt for høj præg af, at folk ik formål at forholde sig faktuelt til MLM, men at de kommenterer udelukkende ud fra egne meninger, synspunkter, holdninger og erfaringer...

At kalde MLM pyramidespil, det er f.eks en af de mest tåbelige og største løgne! Det svare til, at man kalder alle revisorer for svindlere, fordi Arthur Andersen stod for revisionen af Enron. Eller alle håndværker for svindlere, fordi der er et par luskerøve her og der. Osv osv osv...

Sjovt at nogle af de største forretningsnavne i denne verden skamroser MLM, men at det er den lille % del af selskaber, som har en lusket tilgang til konceptet, som løber med alt opmærksomheden... Hva med alle de andre, som man aldrig høre om i medierne?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:

BusinessMaroc:
Der er gode MLM/NM selskaber og der er dårlige MLM/NM selskaber. Der er gode malere og der er dårlige malere.

Ja, det finnes gode og dårlige alle steder, men forskjellen består i hvordan fordelingen er. Ca. 99 % av alle MLM-selskaper driver med fordekt pyramidespill i større eller mindre grad, ofte i kombinasjon med kvakksalveri og ulovlig markedsføring. Ca. 1 % av dem driver seriøs nettverkshandel. Til sammenligning vil jeg anta at minst 80 % av alle malere er seriøse og gode malere, antagelig langt flere. I MLM-bransjen er altså seriøsitet unntaket, mens det i malerbransjen er useriøsitet som er unntaket.

Tror? Mener? Bare et bevis på et indlæg, hvor der intet faktuelt korrekt er, men hvor alt er baseret på holdninger... Det ville klæde debatten, hvis så grove påstande blev dokumenteret!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Tror? Mener? Bare et bevis på et indlæg, hvor der intet faktuelt korrekt er, men hvor alt er baseret på holdninger... Det ville klæde debatten, hvis så grove påstande blev dokumenteret!

Wink det er da pudsigt at alt pludseligt i et debat forum skal "dokumenteres".

Dit eget indlæg på Google+ omkring Trustpilot skulle altså frem, selvom nogle ville kunne angribe dette på manglende dokumentation ?

Ja sådan er der så meget.

Men et debatforum der ikke må omhandle værdier, holdninger m.m. tror jeg ikke er meget værdWink

Og i øvrigt hvad er det for dokumentation du selv besidder?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
Til sammenligning vil jeg anta at minst 80 % av alle malere er seriøse og gode malere, antagelig langt flere.
Yes

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Du kunne også have skrevet religion, i stedet for livsstil

ja da indrømmer du også, at seriøse virksomheder er der ikke tale om. Wink Men nogle hobbyvirksomheder, der ikke skyr nogle midler, om det så er at tage røven på familie og bekendte.

Nu syndes jeg faktisk at du skal passe lidt på IB... Ved at skifte et ord ud i min tekst så får du det til at lyde som om det er mig der sammenligner religion med mlm. Nu er du godt nok ude på et skråplan som jeg forlanger en undskyldning for. LIGE NU TAK. 

Side 7 ud af 13 (122 indlæg)