Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkrævning af moms på fragt på webshop

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Fra  E-ZHOPS ApS Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er da ikke andet for, når jeg har snydt mig selv for 25% af alle hidtil opkrævede forsendelsesomkostninger. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil råde dig til at tage en revisor ind over. Det er langt fra sikkert du kan få taget det op igen - det kræver, at du faktisk har overholdt de regler der er i udlægsordningen - har du ikke det, så kan du næppe gøre det store uden selve ændringen i form af helt nye regnskaber bliver så tilpas kostbar, at det måske ikke betaler sig
Jeg er erkender jeg ikke helt forstår historien men TROR den må ha at gøre med udlægsordningen - og at du derfor ha skullet overholde dens regler - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html
Netop udlægsordningen - brug eller ikke brug, er noget der kan ha stor betydning for resultatet, men også noget der kan være besværligt til umuligt at køre baglæns
Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Fra  E-ZHOPS ApS Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Først og fremmest vil jeg lige tage kontakt til skat i morgen.

På samtlige fakturaer vi har udstedt - pt. godt 1000, står der ikke moms på forsendelsen. Men da jeg har lavet regnskabet ud fra en postering på bankkontoen, sammenholdt med fakturanummer, har vi betalt 25% moms af det fulde beløb der er gået ind på bankkontoen.

Vi har fravalgt revision, da vores omsætning ikke er så stor endnu. Så jeg håber lidt på, at jeg med dokumentation til SKAT( i form af samtlige fakturaer, kan give dem supplerende oplysninger til regnskabet, og så få momsen af forsendelse for de sidste 2 år tilbage igen.

Det er den her ordning, der er tale om: http://www.amino.dk/blogs/regnskabbogholderi/archive/2011/09/14/udl-230-gsordningen-e-handel-og-momsfri-porto.aspx

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Bennedsen:

På samtlige fakturaer vi har udstedt - pt. godt 1000, står der ikke moms på forsendelsen. Men da jeg har lavet regnskabet ud fra en postering på bankkontoen, sammenholdt med fakturanummer, har vi betalt 25% moms af det fulde beløb der er gået ind på bankkontoen.

Vi har fravalgt revision, da vores omsætning ikke er så stor endnu. Så jeg håber lidt på, at jeg med dokumentation til SKAT( i form af samtlige fakturaer, kan give dem supplerende oplysninger til regnskabet, og så få momsen af forsendelse for de sidste 2 år tilbage igen.

Fragten for de godt 1.000 ordrer, er de bogført på én separat konto? For i så fald kan du jo tilbageføre hele beløbet på kontoen (husk at lægge moms på, da beløbet på kontoplanen vil fremgå uden momsen), og på den måde tømme kontoen. Derefter kan du bogføre hele beløbet på samme konto og blot undertrykke momsen. En hurtig måde at korrigere det på. Men bare husk, at hvis du reelt har brugt færre kroner på fragtomkostninger til de godt 1.000 ordrer, at du så skal betale momsen af det 'overskud' af udlægsordningen.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Herning
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Fra  E-ZHOPS ApS Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Nej, det er desværre bogført på den forkerte konto. SummaSummarum har fulgt alle posteringer på bankkontoen. Så det betyder jo nok desværre, at jeg må starte helt forfra med hele 2011 og 2012 - og første halvår 2013.

Alle indtægter er bogført på konto 1000 varesalg, med 25% moms på hele beløbet.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke sikkert, at det er nødvendigt at bogføre det hele om, SummaSummarum er jo et fantastisk program, fordi der er så gode eks- og importfunktioner, så måske kan det reddes. Hvis du gerne vil have, at jeg tjekker igennem, om det kan lade sig gøre, så skriv lige til mig på as@regnskabsskolen.dk.

Dbh.
Anette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Benyt dig af Annettes tilbud - hun ved hvad hun gør. Den forsendelse du taler om - er det ren viderefakturering af porto uden moms - eller er det en fast pris uanset den faktiske porto - så der kan være tilfælde hvor du har tjent eller - tabt på forsendelsen?

(hvis det er besvaret tidl. i tråden så glem spørgsmålet  - jeg kunne bare ikke se det)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Fra  E-ZHOPS ApS Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle jeres svar!

Jeg vil tage kontakt til Anette.

Jeg er spændt på at se hvad det ender med ;-) Har nemlig lige talt med SKAT i en halv time.

De siger at den eneste måde overhovedet jeg, tidligere og fremover, kan slippe for at betale moms af det forsendelse jeg opkræver hos kunder, er hvis jeg opkræver det præcise beløb til kunden fra Post Danmark, hverken mere eller mindre. Og at jeg samtidigt kan få Post Danmark til at udstede en faktura i min kundes navn, hver gang.

Hun henviste til Momsloven §27 stk. 3

Så det gjorde da lige forvirringen endnu større.

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Hvis du får en udspecificeret faktura fra Postdanmark med tracking nummer på, så kan du matche det med dine tracking numre og kundens navn og adresse og dermed burde din dokumentation være i orden (skulle jeg gætte på uden at være 100% sikker).

Mvh

Kim

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 3 (22 indlæg)