Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkrævning af moms på fragt på webshop

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46450
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten - det er derfor jeg linkede til http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html
Du skal jo ha brugt denne korrekt, så du kan påvise, at det er den andel af portoen som svarer til dit momsfri indkøb af porto som du friholder i moms

Hvis du f.eks. har købt porto for 8 kr til en forsendelse, og lægger 10 kr på i fragt til kunden, så har du ikke som udgangspunkt fradrag for de 10 kr, men med korrekt brugt udlægsordning, vil du kunne nøjes med moms af fortjenesten, men det kræver korrekt brug af udlægsordningen og bogføring der understøtter dette

Du har ikke bare momsfrihed for det du fakturerer som forsendelse - KUN hvad der svarer til dit eget - til formålet indkøb af momsfri porto

Som tillæg kan nævnes, at hvis du sender med nogle der har moms på deres fragt så er der ingen momsfrihed for din forsendelse - det er der kun hvis den kan vises som et udlæg du har på kundens vegne svarende til eget indkøb af frimærker for nu at forsimple
Det er ikke et krav at det er posten der fakturerer din kunde - du kan bruge udlægsordningen som du ser i linket

Hvis du ikke har den klarhed, tror jeg det er et stort arbejde at køre flere år tilbage
Jeg husker MartinJensen (hedder vist martin123) som laver regnskaber for folk, beskrive en kunde han fik ind, hvor manglende brug af udlægsordningen havde kostet masser af penge - som tegn på hvorfor det kan være klogt lige ind i mellem at lade regnskabet gennemse af en økonomikyndig - ikke noget med fuld revision - men gennemgang
Hvis Martin er med her, og den gang kunne løse kundens problem kan han jo skrive med
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Bennedsen:

Mange tak for alle jeres svar!

Jeg vil tage kontakt til Anette.

Jeg er spændt på at se hvad det ender med ;-) Har nemlig lige talt med SKAT i en halv time.

De siger at den eneste måde overhovedet jeg, tidligere og fremover, kan slippe for at betale moms af det forsendelse jeg opkræver hos kunder, er hvis jeg opkræver det præcise beløb til kunden fra Post Danmark, hverken mere eller mindre. Og at jeg samtidigt kan få Post Danmark til at udstede en faktura i min kundes navn, hver gang.

Hun henviste til Momsloven §27 stk. 3

Så det gjorde da lige forvirringen endnu større.

Hej Morten,

Som jeg startede med at skrive, og som Anette har skrevet, og også John har skrevet, så er det altså kun 'overskuddet' af porto udgifter og indtægter, der skal momses.

Når jeg får fri her om et par timer, skal jeg bare hjem under dynen og komme helt over en influenza hele weekenden. Du er mere end velkommen til at sende mig sikkerhedskopier for de 2 (+2013) regnskabsår det drejer sig om, så skal jeg gratis løbe det igennem for dig i weekenden.

Du kan smide det afsted på larsthomsen@phonewear.dk

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)