Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liberal Alliance viser sig igen som iværksætterpartiet.

Side 6 ud af 12 (115 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik til start- Du og LA KAN har ret, jeres argumenter er bare ikke noget som helst værd, men præget af vrede mod det offentlige og tiltro til alt privat og tro på mindre skat til de arbejdende skaber mange flere arbejdspladser - - hvad man kun får ved lavere lønudvikling og det er ikke sådan at ex sænkning af topskat og topkskattegrænse har givet spor lavere løn udvikling. Jeg vælger derfor at se det som en ren politisk kamp som I som så mange andre kan har ret I, men som jeg synes er uendeligt udokumenteret og uden forståelse for det MEGET komplekse i at sænke forbruget 1% eller mere per år, i en tid hvor der bliver flere ældre og bedre behandlingsmuligheder som er dyr.

Der er masser af ineffektive erhvervsvirksomheder og masser med overforbrug i lønninger - men ja da også overforbrug i det offentlige. Der er bare ikke ret mange som effektivt har anvist noget der SAMLET og hold så op med bøvl om enkelt områder - SAMLET - alle de steder der kan spares og alle de som koster mere og mere (gamle - helbred osv)

Erik Hamre:
Overforbruget på nonsens i kommunerne er enormt. Lysende bænke i København, ekstremt grim 'kunst' i Herning.

aha - nå der ligger besparelsen - sådan noget bruger private virksomheder ikke penge på og du er jo den rette smagsdommer - der kan styre hvad vi skal mene på et iværksætter forum - Poulsgård var inde på det samme

Erik Hamre:
Der kunne med fordel skæres 20-30% i det offentlige tror jeg. Uden problemer
total overvurdering af dine evner og viser dig jo totalt ude af trit med alle økonomer, at den offentlige sektor kunne reducerer omkostninger med 20-30% - ikke en gang DF eller K har haft tanken og ingen økonomer med respekt for faget - men Erik Hamre mener Stick out tongue Og du KAN ha ret - du har bare ikke andet end en politisk opfattelse at ha det i - MÅSKE er det muligt - men dit "had" til alt offentligt er km fra at beskrive hvordan det løses - det er som Brøndby mod CPH i et lidt lavere version

Erik Hamre:
Det offentlige kan jo ikke være beskæftigelsesterapi vel? Eller måske misforståer jeg.
Nej da  selvklart ikke, men sæt dig ind i hospitaler, daginstitutioner osv og du vil se mange der arbejder mindst lige så effektivt som privat ansatte. Og hvorfor pokker skulle der per automatik komme nye jobs i det private ud af det - Der kommer IKKE nye private jobs - uden omkostningerne generelt sættes ned - og det må ske på begge sider af stregen

Det her er en ren politisk diskussion hvor tidl. undersøgelser har vist majoritet til LA i Amino - men jo ikke på landsplan hvor der er en tendens til at anse dem for de nye landsbytosser - hvilket jeg ikke mener - men de er så langt fra orakler - de lever på en politisk tro uden viden (hvilke økonomer skulle gi dem den hvis ikke saxo bank).

Folk uden tidligere kontakt med erhvervsliv, alm. arbejde, uddannelse dominerer i den grad alle partierne og i den grad LA - nok mere end andre

Nå vi kommer ikke længere, det er en politisk diskussion og der er ikke møjt substans i den (herrregud grim kunst i Herning - skyd fjolserne Angry så du kan slippe for det penge spild og din kunstneriske standard kan sætte den nye standard fra vor nye land)

Helt OK at et mindretal mener der kan være nedskriving i det offentlige med 1% om året uden det skaber voldsom ulighed og arbejdsløshed - men - et mindre tal er det nu en gang at tro på en sådan nedskæring. Det kan ikke udelukkes at I en dag er oraklerne og vi andre må bøje os - alt kan jo ske - men I må ikke tro jeg hopper med i probagandaen

Der kommer kun arbejdspladser i det private hvis der er behov og det opstår ikke af en anelse lavere skat desværre - for vi halter så meget efter så mange andre lande - kun sænket løn ville kunne gøre noget - men jo også betyde lavere levestandard kort sigtet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonathan Løv,

Jeg håber du forstår mig korrekt, når jeg skriver, at du selv har slået en tone an, som jeg følger balanceret op på. Du insinuerer nogle ting og motivforsker, men jeg foretrækker personligt at skrive tingene direkte, hvilket jeg her vil tilstræbe. 

Efter min opfattelse er det varm luft når du skriver om innovation og kreativitet uden at anvise konkrete tiltag. Du skriver det er i arbejdsprocesser og at det skal ind i uddannelser og arbejdspladser. Hvad angår uddannelser, så må det for hovedparten være offentligt ansatte. Er det de samme offentligt ansatte jeg her får at vide er så u-innovative (annovative?) at de ikke selv kan effektivisere deres egne arbejdsplader med 1,5% om året og hvordan skulle uddannelse løse noget inden for en rimelig tidsfrist?

Hvad angår arbejdspladserne, så er der næppe virksomheder der ikke selv ønsker at forøge produktiviteten, så handler din position om at der skal gives flere støttekroner, flere kommunalt forsørgede virksomheder, flere offentligt ansatte vækstkonsulenter? Det tillader jeg mig at antage indtil du konkretiserer det.

Jeg bryder mig ikke om hele insinuationsrækken og motivforskningen a lá jeg skulle være PR-mand for LA, der omvendt skulle være Saxo Banks parti. Misforstå mig ikke, jeg har hørt det så mange gange og altid i mangel på fakta. Kritik af LA tager i hovedreglen form af leflen for populisme og personangreb, men jeg debatterer gerne konkrete kritikpunkter.

Men når du så bringer dig selv på banen som sandhedsvidne for at fuldende billedet af dine ædle motiver, der står over for min propaganda, betalt af onde pengemænd i Saxo Bank og omegn, så vil jeg gerne undtagelsesvist fortælle dig og andre præcis hvor jeg står, men jeg plejer at holde mig selv uden for de konkrete emner.

Jeg har respekt for alle iværksættere uanset hvor de starter. Om det er en ufaglært rengøringsbiks eller en sandwichbar, det gør ikke den store forskel for mig. Danmark kommer ikke til at leve af disse virksomheder, men Danmark har brug for alle mennesker der har initiativet og modet til at forsøge for sig selv. Personligt laver jeg it. SEO, Affiliate Marketing osv. er ikke min kop the, men jeg gør mig ikke til smagsdommer over for dem, der ernærer sig ved det. Jeg har postet mine egne millioner i et it-udviklingsprojekt og det bliver spændende at se hvor det lander, men fælles med alle jeg nævner, så har vi hånden på kogepladen og det føler jeg et fællesskab om.

Virksomhed for offentlige penge er det samme som at være offentligt ansat. Det er ligegyldigt hvordan pengene kanaliseres frem gennem kommunale ordninger, offentlige ’fonde’ eller andre former for godhedsindustri. Da de politikere der uddeler midlerne skal have en godgørende politisk dagsorden, så er det typisk buzz-ord som ’bæredygtighed’, ’økologi’, ’energieffektivitet’ osv. der bliver øremærket. Uheldigvis kan den slags medføre frelser-komplekser, hvor man tror missionen er at redde verden i stedet for at bygge en virksomhed. Vil man det første, så skal man gå i politik eller en NGO, selvsagt for egne penge. Enhver lovlig virksomhed i Danmark er naturligvis bedre for Danmark end hvis den lå i udlandet.

Mens Morten Lassen peger på det er skadeligt virksomheder og jobs flytter til udlandet, så anser du det som positivt at blive ’fri’ for dem, under en antagelse af der kommer nye ’mere langsigtede’ til i stedet. I konteksten handler det om, at du syntes det er bedre med høje mindstelønninger og din position er totalt uforståelig for mig. Herefter skriver du så til Jesper Hansen, at Danmark skal have større forståelse for at drive forretning, større visioner og mere mod?? Jeg opfatter det som helt absurd – i bedste fald sort snak. Hvad mener du konkret, Jonathan Løw?

Det går begge veje, så du får en varedeklaration fra mig. Jeg:

• Er jeg medlem af Liberal Alliance, men udtaler mig på egne vegne og forsøger aldrig tilsigtet at fordreje fakta for at passe ind i min egen dagsorden.
  • Står på mål for mine egne holdninger, men også gerne Liberal Alliances politik, så længe jeg er enig i den - og det er jeg.
  • Har intet problem med at rose Regeringen når de gør noget godt og kritisere oppositionen når de gør noget skidt.
  • Tilstræber altid at rådgive andre på Amino i forhold til deres situation/problemstilling og holde mine personlige/politiske holdninger udenfor, uanset jeg måske kender deres.

Ovenstående står jeg gerne ved uden nogen form for undskyldning. Når jeg konkretiserer disse ting, så er det fordi jeg efterlyser noget mere end varme vinde og go-happy go-lucky fra dig. LAs forslag er godt.

Iværksættere tjener statistisk set mindre end lønmodtagere og de er overrepræsenterede i Fattigdomskommissionens rapport. Økonomisk set kan det ikke betale sig at iværksætte i Danmark. Den eneste gode forklaring på at starte virksomhed i Danmark er, at a) Man er født her, og b) Man kan ikke lade være.

LAs skatteforslag ville give en direkte begunstigelse til lønmodtagere i almindelighed og til personer som overgår fra overførselsindkomst til egen virksomhed i særdeleshed.

”Ingen skal forsørge staten, før man kan forsøge sig selv”

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:18

Cookie - John Hannover:
Jesper:
Produktivitetskommissionen siger at 10%
Du kan finde nogen der siger hvad som helst :)

Ja, det kan jeg utivlsomt. Det er jo derfor jeg tog Produktivitetskommissionen, da jeg syntes deres analyse ville være mere relevant end så mange andres :)

http://produktivitetskommissionen.dk/om-kommissionen

Regeringen nedsætter derfor en produktivitetskommission med uafhængige eksperter og særligt sagkyndige, der skal analysere den danske produktivitetsudvikling og komme med konkrete anbefalinger, der kan styrke produktiviteten i dansk erhvervsliv og i den offentlige sektor i de kommende år.

Cookie - John Hannover:
Det er så endnu et punkt vi ikke er enige om - det vil ikke skabe flere succesfulde iværksættere, måske lidt flere der vil prøve, men der vil ikke blive ret mange flere virksomheder ud af det, og vor godt jeg holder af iværksættere, er det ikke det som skaber fremtiden for dk, for de fleste af disse vil leve af at klippe hinanden eller importere fra Kina m.m

I den nedre ende er der naturligvis ingen som starter en ny international Biotek virksomhed, men alene flytningen fra passiv forsørgelse til selvstændig er en dramatisk forbedring, såvel for det offentlige som for den enkelte. Sammenligner vi bare med Sverige, så er vi langt bagefter.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Cookie - John Hannover:

total overvurdering af dine evner og viser dig jo totalt ude af trit med alle økonomer, at den offentlige sektor kunne reducerer omkostninger med 20-30% - ikke en gang DF eller K har haft tanken og ingen økonomer med respekt for faget - men Erik Hamre mener Stick out tongue Og du KAN ha ret - du har bare ikke andet end en politisk opfattelse at ha det i - MÅSKE er det muligt - men dit "had" til alt offentligt er km fra at beskrive hvordan det løses - det er som Brøndby mod CPH i et lidt lavere version

Nu har jeg faktisk adskillige år på økonomistudie på KBH universitet med udmærkede karakterer, så jeg kender nok alligevel en smule til simple økonomiske sammenhænge (og nok lidt mere end det).

Fx den basale grundlæggende økonomiske antagelse at prisen på en vare bliver dyrere når der er et monopol. Jeg håber virkelig ikke vi er derude hvor vi begynder at anfægte den slags, for så vil jeg helt give op at diskutere og i stedet bare fylde pengekassen, mens DK går konkurs. Eller den anden grundlæggen antagelse at konkurrence giver et bedre produkt og mere effektive medarbejdere. Eller at minimumslønninger ikke gavner nogen da de bare holder folk ude af beskæftigelse, eller at man ikke løser fundamentale problemer i en økonomi med kortsigtet konjunktur politik. Og sådan er der så meget, som den almene befolkning ikke aner en dyt om, selv om det er alment accepteret i det økonomiske fag.

Det eneste Liberal Alliance siger at det må kunne lade sig gøre for det offentlige at effektivisere for 1.5% om året uden at det går ud over service. Hvis ikke dette kan lade sig gøre, så tror jeg ligeså godt at management som fag kan droppes.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har ik nærlæst LAs forslag, og derfor vil jeg ik kommenterer direkte på det, men nedenstående kunne jeg bare ik lade gå ubesvaret hen!

Jonathan Løw:

Hvis du læser analyser fra OECD og mange andre førende, internationale tænketanke, dokumenterer de alle sammen, at der ikke er en direkte sammenhæng imellem lavere selskabsskat eller indkomstskat og så evnen til at skabe langvarig, bæredygtig vækst. Tværtimod. Jeg mener ikke, at én økonomisk faktor i sig selv determinerer alt, men et højere skattetryk er IKKE lig med en dårlige konkurrenceevne. Det er langt mere komplekst og afhænger af, hvordan skatten eksempelvis bruges til at skabe mere attraktive levevilkår for den arbejdskraft, vi enten gerne vil fastholde eller tiltrække. Her viser alle internationale undersøgelser, at beskatningen spiller en meget lille hvis nogen rolle. Der er andre sociale faktorer, som er langt mere centrale.

Nu spørger du gentagne gange efter dokumentation, og så baserer du dine egne svar på analyser og grafer fra OECD. Men ærligt talt, så giver jeg ik meget for OECDs analyser, for de tager udgangspunkt i nogle helt forkerte forudsætninger!

Det hele er faktisk relativt simpelt. Hvis man skal have en økonomi, som er stabil, sikker og konkurrencedygtig, så skal den privatesektor bestå af nedenstående 3 ting:

• Minimum 33% produktion
  • 20-33% landbrug eller fiskeri 
  • Op til 33% service
Det er kun få lande, som kan bygge en økonomi op omkring service, som f.eks Schweiz eller Luxembourg. Men ellers er det umuligt, at skabe en større økonomi, som ene og alene er baseret på serviceerhverv, som mange økonomier i vesten er. 
Finanskrisen har i den grad udstillet, hvor elendig strukturen efterhånden er i vesten, hvor den ene økonomi efter den anden fejler, og hvor der ingen balance er mellem tingene mere. I USA er man endda begyndt at rykke produktion hjem fra Kina, fordi det er ved at gå op for flere og flere, at det er eneste måde, hvorpå landet kan komme i en rigtig retning igen. Det samme vil ske for alle andre vestlige lande, inkl Danmark.
Det er med andre ord ik holdbart, at fremtiden blot baseres på pengetrykning! 
Og her spiller både skatten og selskabsskatten ind. For hvordan skulle en dansk virksomhed kunne være bare lidt konkurrence dygtig i forhold til en kinesisk, hvis lønnen er 10 gange så høj? Det er fysisk umulig! Derfor skal lønningerne ned, skatten skal sænkes og det samme skal selskabsskatten, da en lav selskabsskat lokker arbejdspladser til...
Du omtaler andre sociale faktorer, som værende meget vigtigere end de økonomiske. Men det undre mig, at du ik nævner en eneste af disse faktorer, nu du har bedt samtlige i tråden kommer med dokumentation og eksempler...
Og hvis du mener, at et land som Danmark er i en proces, hvor der skabes bæredygtig og stabil vækst, så tjek evt de gigantiske underskud, som der er på de offentlige finanser. Er det hamoni? Hvis ja, så vil jeg anbefale dig, at du køber en ny kugleramme, for den gamle du har er defekt Smile
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 300
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 12:30

BruunMedia:
Det skulle hjælpe dig med at forstå hvad minimumslønninger er. Man kan ikke bare hæve lønningerne kunstigt uden at værdien af det produkt de ansatte laver også stiger. Det man kan er at sænke skatten så folk beholder de penge de tjener selv, og dermed giver en del tilbage til staten igennem forbrug, som giver et afkast i form af jobs.

Tak for venligheden men ved altså godt hvad mindstelønninger er, og hvordan de fungerer. Historikken bag disse er imidlertid ikke ens på tværs af lande og kontinenter. Dvs. hvorfor og hvordan de opstod. Det er en af de mange fejl, der er i den delte video.

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 12:35

BruunMedia:
Det er ekstremt at sænke skatten til 40% og give et fradrag så man har 7000 til sig selv inden man begynder at betale skat? Det der er ekstremt er at vi en kæmpe offentligt sektor! Alle går med dommedags profetier om at alle vil ligge døende på gaden hvis man skruer ned for den og sågar bare effektivisere den..

Man må bare konstatere at vi har 70.000 øst europæere i Danmark der arbejder til Overenskomstmæssige lønninger som primært er skabt af den røde fagbægevelse... Alligevel rykker arbejdspladser udlands og hetzen på virksomheder der benytter sig af udlands arbejdskraft vokser, selvom det er ordenlige forhold og lønninger.

Og balance vil nemlig være når der ikke er incitamenter for 70.000 øst europæere der tager vores jobs.

På mit arbejde (Konferencecenter) har jeg endnu ikke set en dansker ansat som rengørings ansat eller opvasker. Er det fordi der gives 40,-/t "tyske lønninger" og de er "Working poor" som venstrefløjen gerne vil råbe så højt om? Nej gu er det da ej! Danskerne tager bare ikke lavtlønnede ufaglærte jobs. 

Naturligvis er det ekstremt at sænke skatten til 40% - eller i hvert fald drastisk. De beregninger, som LA bruger som dokumentation for både effekt og argumentation, står de alene om at tro på.
I forhold til den store offentlige sektor så forstår jeg ikke modstanden imod dette. Offentlig sektor er lig med de læger, der hjælper dig, når du bliver syg. De mennesker der holder dine veje ved lige. De mennesker der passer dine børn. De mennesker der uddanner dine børn osv osv.
Jeg mener bestemt, at man kan innovere og tænke mere kreativt i den offentlige sektor - ligesom i den private. Det SKAL vi have mere fokus på. Men det handler om innovation og ikke om størrelse.

Lønningerne er heldigvis høje i Danmark. Det er da en fordel, da det giver en høj og god levestandard. Fair nok du ikke ønsker det for alle. Det gør jeg. Derudover har eksperter undersøgt den jobmæssige vandring imod Danmark, og al forskning dokumenterer, at det er GOD FORRETNING for Danmark. De besætter jobs, som ingen danskere vil tage, og bidrager med kulturel rigdom og øget diversitet. Jeg vil foreslå at stoppe angsten for disse mennesker og i stedet glæde os over, at det faktisk også kan betale sig for samfundet, at de arbejder her. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 12:48

Jesper:
Det første har vi klaret

Når du fremdrager én analyse, og så læser denne ude af kontekst, så er det vel lidt overmodigt at mene, at "nu er den klaret"? Hvis du rent faktisk har læst den analyse, du henviser til (det har jeg), så vil du også læse anbefalinger, der går stik imod den politik, som LA foreslår. Det er jo interessant, hvis du havde ret i din pointe, at selvsamme Erhvervsråd foreslår en løsning på problematikken, der går direkte imod de løsninger, som LA kommer med. 

Jesper:
men i forhold til det andet så vil den 'bundlinje' du nævner enten gå til direktørlønninger (der personbeskattes) eller investeres i virksomheden (der skaber vækst/arbejdspladser) eller udbetales som aktie-udbytte (der skalber nye investeringer) eller forbruges på tant og fjas (der skaber vækst hos tant og fjas-leverandørerne) eller opspares i banken (der låner pengene ud til investeringer/forbrug). Pointen er: Det skaber vækst at virksomheder tjener penge, for pengene går et sted hen - altid.

Skal vi ikke lige stoppe idealiseringen af virksomheder for en stund. Jeg er selv virksomhedsejer. Har været det mange gange. Har haft internationale virksomheder. Det handler ikke om de røde idealer, jeg åbenbart tillægges her.
Det handler om, at virksomheder er en del af noget større - et samfund. Det vil også sige, at når virksomhederne tjener på samfundets lavere beskatning, så tages pengene fra andre. Husk nu lige på, at en virksomhed består af individer, ligesom et samfund gør. Det vil altså sige, at penge ikke pr. definition tilhører nogen. Penge er en social konstruktion, vi har lavet, for at kunne handle imellem hinanden på en smartere måde.
Vi har så opbygget et system, hvor man kan etablere en virksomhed, sælge varer og tjene penge og bruge disse næsten, som man ønsker.
Udfordringen er selvfølgelig den, at vores beskatningssystem herefter til dels regulerer, hvordan pengene bruges. Dvs. skal samfundet have nogle af dem eller ej.
Og her opstår de økonomiske problemstillinger for samfundet, som du ikke synes at have erkendt. Du mener således, at:

AKTIE-UDBYTTE skaber nye investeringer (hvilket ikke er sandt pr. definition)
FORBRUGES PÅ TANT OG FJAS (hvilket heller ikke behøver gavne os. Rigtig mange rigmænd lægger de fleste penge i udlandet)
OPSPARES I BANKEN, hvilket i din verden pr. automatik lånes ud igen til investeringer og forbrug. Hvilket da i den grad må siges at være usandt, eftersom bankerne har ét formål i verden: At skabe flest mulige penge til deres aktionærer. Dvs. hvis bankerne lykkes med deres ærinde, så havner dine penge hos aktionærerne i størst muligt omfang.

Der er ganske enkelt nogle økonomiske mekanismer, som du ikke inkluderer i din argumentation, så jeg vil fastholde tilbuddet om den økonomiske grundlæsning - med et glimt i øjet :-)

Slutteligt angående OECD så er det korrekt, at deres største analyse viser, at lavere skatter øger arbejdstiden. Men hvem ønsker øget arbejdstid herhjemme?! Ikke jeg. Vist kun én gruppe mennesker - den gruppe af arbejdsgiverne, der vil presse deres ansatte til at yde mere... 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:57

Fashion-Seller:
For hvordan skulle en dansk virksomhed kunne være bare lidt konkurrence dygtig i forhold til en kinesisk, hvis lønnen er 10 gange så høj? Det er fysisk umulig! Derfor skal lønningerne ned, skatten skal sænkes og det samme skal selskabsskatten, da en lav selskabsskat lokker arbejdspladser til...

Vi kan aldrig konkurrerer med Kina mht. lønninger og produktionsomkostninger. Indtil nu har den vestlige verden "the edge" i forhold til knowhow og teknologi. 

Dette er dog ved at ændre sig markant, da kineserne suger denne viden til sig og med tiden selv evner moderne teknologi. Dog har vi også et kulturelt forspring, da vi er vandt til at stille spørgsmål til alt hvad vi foretager os, som yderst selvstændige individer. 

Kineserne er utrolig topstyret, hvor den enkelte medarbejder kun adlyder ordre og ikke selv bringer noget på banen.

Hvis vi skal prøve at komme de kinesiske priser og lønninger i møde, er det ikke nok med at kigge indad. Vi bliver nød til at stille krav til kina, i samme stil som den afgørelse / dom der lige er afsagt i forhold til Kinesisk statsstøtet vindmølleproduktion.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonathan Løw:

I forhold til den store offentlige sektor så forstår jeg ikke modstanden imod dette. Offentlig sektor er lig med de læger, der hjælper dig, når du bliver syg. De mennesker der holder dine veje ved lige. De mennesker der passer dine børn. De mennesker der uddanner dine børn osv osv.

Jeg mener bestemt, at man kan innovere og tænke mere kreativt i den offentlige sektor - ligesom i den private. Det SKAL vi have mere fokus på. Men det handler om innovation og ikke om størrelse.

Det er altså sort snak det der! En offentlig sektor tjener 0,00 kr til et land. Det er et spørgsmål om, hvordan man flytter en penge pose rundt imellem en masse afdelinger og ansatte. Men de tjener NADA!

Derfor er en stor offentlig sektor også farlig, som den er i DK. For den offentlige sektor er større end den private, dvs dem der tjener pengene til landet og brødføder den offentlige sektor er i undertal, og det kan ses på alle budgetter. Det hænger på ingen måde sammen, og det har det ik gjort i mange mange år, men en fiktiv højkonjunktur har blot udskudt problemet...

Jonathan Løw:

Lønningerne er heldigvis høje i Danmark. Det er da en fordel, da det giver en høj og god levestandard. Fair nok du ikke ønsker det for alle. Det gør jeg. Derudover har eksperter undersøgt den jobmæssige vandring imod Danmark, og al forskning dokumenterer, at det er GOD FORRETNING for Danmark. De besætter jobs, som ingen danskere vil tage, og bidrager med kulturel rigdom og øget diversitet. Jeg vil foreslå at stoppe angsten for disse mennesker og i stedet glæde os over, at det faktisk også kan betale sig for samfundet, at de arbejder her. 

Det kan aldrig blive en god forretning for Danmark, at andre nationaliteter tager jobs. Jeg ved godt, at de lægger $$$ i statskassen, men måles det op mod udgiften, som en arbejdsløs påfører samfundet, så findes der ingen dårligere deal! 
I stedet burde man gøre op med dovenskab, og blot indse, at vi lever i en global verden, hvor der kun er få sekunder mellem alle punkterne via tlf, mail og lignende... 

Side 6 ud af 12 (115 indlæg)