Erik til start- Du og LA KAN har ret, jeres argumenter er bare ikke noget som helst værd, men præget af vrede mod det offentlige og tiltro til alt privat og tro på mindre skat til de arbejdende skaber mange flere arbejdspladser - - hvad man kun får ved lavere lønudvikling og det er ikke sådan at ex sænkning af topskat og topkskattegrænse har givet spor lavere løn udvikling. Jeg vælger derfor at se det som en ren politisk kamp som I som så mange andre kan har ret I, men som jeg synes er uendeligt udokumenteret og uden forståelse for det MEGET komplekse i at sænke forbruget 1% eller mere per år, i en tid hvor der bliver flere ældre og bedre behandlingsmuligheder som er dyr. Der er masser af ineffektive erhvervsvirksomheder og masser med overforbrug i lønninger - men ja da også overforbrug i det offentlige. Der er bare ikke ret mange som effektivt har anvist noget der SAMLET og hold så op med bøvl om enkelt områder - SAMLET - alle de steder der kan spares og alle de som koster mere og mere (gamle - helbred osv)
aha - nå der ligger besparelsen - sådan noget bruger private virksomheder ikke penge på og du er jo den rette smagsdommer - der kan styre hvad vi skal mene på et iværksætter forum - Poulsgård var inde på det samme total overvurdering af dine evner og viser dig jo totalt ude af trit med alle økonomer, at den offentlige sektor kunne reducerer omkostninger med 20-30% - ikke en gang DF eller K har haft tanken og ingen økonomer med respekt for faget - men Erik Hamre mener ![]() Nej da selvklart ikke, men sæt dig ind i hospitaler, daginstitutioner osv og du vil se mange der arbejder mindst lige så effektivt som privat ansatte. Og hvorfor pokker skulle der per automatik komme nye jobs i det private ud af det - Der kommer IKKE nye private jobs - uden omkostningerne generelt sættes ned - og det må ske på begge sider af stregen Det her er en ren politisk diskussion hvor tidl. undersøgelser har vist majoritet til LA i Amino - men jo ikke på landsplan hvor der er en tendens til at anse dem for de nye landsbytosser - hvilket jeg ikke mener - men de er så langt fra orakler - de lever på en politisk tro uden viden (hvilke økonomer skulle gi dem den hvis ikke saxo bank). Folk uden tidligere kontakt med erhvervsliv, alm. arbejde, uddannelse dominerer i den grad alle partierne og i den grad LA - nok mere end andre Nå vi kommer ikke længere, det er en politisk diskussion og der er ikke møjt substans i den (herrregud grim kunst i Herning - skyd fjolserne Helt OK at et mindretal mener der kan være nedskriving i det offentlige med 1% om året uden det skaber voldsom ulighed og arbejdsløshed - men - et mindre tal er det nu en gang at tro på en sådan nedskæring. Det kan ikke udelukkes at I en dag er oraklerne og vi andre må bøje os - alt kan jo ske - men I må ikke tro jeg hopper med i probagandaen Der kommer kun arbejdspladser i det private hvis der er behov og det opstår ikke af en anelse lavere skat desværre - for vi halter så meget efter så mange andre lande - kun sænket løn ville kunne gøre noget - men jo også betyde lavere levestandard kort sigtet vh |
Jonathan Løv,
Jeg håber du forstår mig korrekt, når jeg skriver, at du selv har slået en tone an, som jeg følger balanceret op på. Du insinuerer nogle ting og motivforsker, men jeg foretrækker personligt at skrive tingene direkte, hvilket jeg her vil tilstræbe.
Efter min opfattelse er det varm luft når du skriver om innovation og kreativitet uden at anvise konkrete tiltag. Du skriver det er i arbejdsprocesser og at det skal ind i uddannelser og arbejdspladser. Hvad angår uddannelser, så må det for hovedparten være offentligt ansatte. Er det de samme offentligt ansatte jeg her får at vide er så u-innovative (annovative?) at de ikke selv kan effektivisere deres egne arbejdsplader med 1,5% om året og hvordan skulle uddannelse løse noget inden for en rimelig tidsfrist?
Hvad angår arbejdspladserne, så er der næppe virksomheder der ikke selv ønsker at forøge produktiviteten, så handler din position om at der skal gives flere støttekroner, flere kommunalt forsørgede virksomheder, flere offentligt ansatte vækstkonsulenter? Det tillader jeg mig at antage indtil du konkretiserer det.
Jeg bryder mig ikke om hele insinuationsrækken og motivforskningen a lá jeg skulle være PR-mand for LA, der omvendt skulle være Saxo Banks parti. Misforstå mig ikke, jeg har hørt det så mange gange og altid i mangel på fakta. Kritik af LA tager i hovedreglen form af leflen for populisme og personangreb, men jeg debatterer gerne konkrete kritikpunkter.
Men når du så bringer dig selv på banen som sandhedsvidne for at fuldende billedet af dine ædle motiver, der står over for min propaganda, betalt af onde pengemænd i Saxo Bank og omegn, så vil jeg gerne undtagelsesvist fortælle dig og andre præcis hvor jeg står, men jeg plejer at holde mig selv uden for de konkrete emner.
Jeg har respekt for alle iværksættere uanset hvor de starter. Om det er en ufaglært rengøringsbiks eller en sandwichbar, det gør ikke den store forskel for mig. Danmark kommer ikke til at leve af disse virksomheder, men Danmark har brug for alle mennesker der har initiativet og modet til at forsøge for sig selv. Personligt laver jeg it. SEO, Affiliate Marketing osv. er ikke min kop the, men jeg gør mig ikke til smagsdommer over for dem, der ernærer sig ved det. Jeg har postet mine egne millioner i et it-udviklingsprojekt og det bliver spændende at se hvor det lander, men fælles med alle jeg nævner, så har vi hånden på kogepladen og det føler jeg et fællesskab om.
Virksomhed for offentlige penge er det samme som at være offentligt ansat. Det er ligegyldigt hvordan pengene kanaliseres frem gennem kommunale ordninger, offentlige ’fonde’ eller andre former for godhedsindustri. Da de politikere der uddeler midlerne skal have en godgørende politisk dagsorden, så er det typisk buzz-ord som ’bæredygtighed’, ’økologi’, ’energieffektivitet’ osv. der bliver øremærket. Uheldigvis kan den slags medføre frelser-komplekser, hvor man tror missionen er at redde verden i stedet for at bygge en virksomhed. Vil man det første, så skal man gå i politik eller en NGO, selvsagt for egne penge. Enhver lovlig virksomhed i Danmark er naturligvis bedre for Danmark end hvis den lå i udlandet.
Mens Morten Lassen peger på det er skadeligt virksomheder og jobs flytter til udlandet, så anser du det som positivt at blive ’fri’ for dem, under en antagelse af der kommer nye ’mere langsigtede’ til i stedet. I konteksten handler det om, at du syntes det er bedre med høje mindstelønninger og din position er totalt uforståelig for mig. Herefter skriver du så til Jesper Hansen, at Danmark skal have større forståelse for at drive forretning, større visioner og mere mod?? Jeg opfatter det som helt absurd – i bedste fald sort snak. Hvad mener du konkret, Jonathan Løw?
Det går begge veje, så du får en varedeklaration fra mig. Jeg:
- Er jeg medlem af Liberal Alliance, men udtaler mig på egne vegne og forsøger aldrig tilsigtet at fordreje fakta for at passe ind i min egen dagsorden.
- Står på mål for mine egne holdninger, men også gerne Liberal Alliances politik, så længe jeg er enig i den - og det er jeg.
- Har intet problem med at rose Regeringen når de gør noget godt og kritisere oppositionen når de gør noget skidt.
- Tilstræber altid at rådgive andre på Amino i forhold til deres situation/problemstilling og holde mine personlige/politiske holdninger udenfor, uanset jeg måske kender deres.
Ovenstående står jeg gerne ved uden nogen form for undskyldning. Når jeg konkretiserer disse ting, så er det fordi jeg efterlyser noget mere end varme vinde og go-happy go-lucky fra dig. LAs forslag er godt.
Iværksættere tjener statistisk set mindre end lønmodtagere og de er overrepræsenterede i Fattigdomskommissionens rapport. Økonomisk set kan det ikke betale sig at iværksætte i Danmark. Den eneste gode forklaring på at starte virksomhed i Danmark er, at a) Man er født her, og b) Man kan ikke lade være.
LAs skatteforslag ville give en direkte begunstigelse til lønmodtagere i almindelighed og til personer som overgår fra overførselsindkomst til egen virksomhed i særdeleshed.
”Ingen skal forsørge staten, før man kan forsøge sig selv”.