Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liberal Alliance viser sig igen som iværksætterpartiet.

Side 4 ud af 12 (115 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Jeg starter lige med at svare Fru Hartmann og Cookie, da der vist er nogle misforståelser.

Fru Hartmann:

SUK - så kører de igen på "dovne Robert strategien"

Æbler, pærer, gulerod eller penge skaffer IKKE arbejde til alle der er på dagpenge eller kontanthjælp.

Der er her tale om 10.000 arbejdspladser og ikke 160.000. Dovne Robert får det samme som han fik før, mens folk i arbejde får noget mere. Hvis en person på dagpenge kan finde et arbejde til dagpengesatsen får den person 20.000 mere udbetalt om året. Hvad er problemet?

Problemet er, at der jo ikke ER arbejdspladser hverken til 10.000 personer eller til de 160.000 ledige.
Så resultatet er såmænd bare at ingen af de ledige får glæde af den der såkaldte liberale politik...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonathan Løw:

Morten Lassen:
Ok, jeg har ikke en studenterhue. Måske derfor forstår jeg ikke hvorfor man ikke kan bruge omvendt argumentation indenfor økonomisk politik. Vil du forklare det?

Tror snart jeg vil holde aften-fri, for jeg har jo forklaret det i mit andet indlæg. Du kan ikke argumentere for, at 0% i selskabsskat er bedre end de nuværende 22%. Blot for at overbevise en anden om, at det vil være ultra skadeligt, hvis den sættes op til 25%.
Du kan heller ikke argumentere for, at lønningerne skal beskattes med 5%, fordi de nuværende procenter skal ned. Nøglen er ikke ekstremer, men balancen. Derfor fungerer omvendt argumentation aldrig. Jeg skal gerne sende links til noget økonomisk grundlæsning, hvis det er, men økonomi har nu engang altid handlet om balancering frem for omvendte argumentationer.



Det er ekstremt at sænke skatten til 40% og give et fradrag så man har 7000 til sig selv inden man begynder at betale skat? Det der er ekstremt er at vi en kæmpe offentligt sektor! Alle går med dommedags profetier om at alle vil ligge døende på gaden hvis man skruer ned for den og sågar bare effektivisere den..

Man må bare konstatere at vi har 70.000 øst europæere i Danmark der arbejder til Overenskomstmæssige lønninger som primært er skabt af den røde fagbægevelse... Alligevel rykker arbejdspladser udlands og hetzen på virksomheder der benytter sig af udlands arbejdskraft vokser, selvom det er ordenlige forhold og lønninger.

Og balance vil nemlig være når der ikke er incitamenter for 70.000 øst europæere der tager vores jobs.

På mit arbejde (Konferencecenter) har jeg endnu ikke set en dansker ansat som rengørings ansat eller opvasker. Er det fordi der gives 40,-/t "tyske lønninger" og de er "Working poor" som venstrefløjen gerne vil råbe så højt om? Nej gu er det da ej! Danskerne tager bare ikke lavtlønnede ufaglærte jobs. 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Jesper:

Jeg starter lige med at svare Fru Hartmann og Cookie, da der vist er nogle misforståelser.

Fru Hartmann:

SUK - så kører de igen på "dovne Robert strategien"

Æbler, pærer, gulerod eller penge skaffer IKKE arbejde til alle der er på dagpenge eller kontanthjælp.

Der er her tale om 10.000 arbejdspladser og ikke 160.000. Dovne Robert får det samme som han fik før, mens folk i arbejde får noget mere. Hvis en person på dagpenge kan finde et arbejde til dagpengesatsen får den person 20.000 mere udbetalt om året. Hvad er problemet?

Problemet er, at der jo ikke ER arbejdspladser hverken til 10.000 personer eller til de 160.000 ledige.
Så resultatet er såmænd bare at ingen af de ledige får glæde af den der såkaldte liberale politik...



Hvis danskere søgte efter jobs som jordbær & ærteplukker så ville nogen af de jobs der var besat af øst europæere ryge til danskere, det er jeg sikker på. Men danskerne søger bare ikke i et tilstrækkeligt omfang sådanne jobs.

Der er jobs at hente, og med flere penge mellem hænderne er jeg ligeledes overbevist om at der kommer vækst i forbruget og dermed også flere arbejdspladser. 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:

Liberal Alliance fedter for skatteslaverne mens de hæver deres folketingsløn og griner hele vejen til saxo-banken.

At LA forsøger at "trække i den rigtige retning" ved at lave nogle småjusteringer legitimerer jo blot systemet.

VI alle er skatteslaver, så det har du sådan set ret i.  Og er der noget forkert i at hæve sine offentlige almisser i Saxo Bank når venstrefløjen smutter i Arbejdernes Landsbank og hæver deres?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:
Undskyld IVinkel, men der ansættes polakkere idag til overenskomstmæssige mindstelønninger..  Over 70.000 fra øst europa arbejder heroppe og tager vores job, og det er ikke pga. af lønsnyd.
Jeg ved ikke om det er 70.000. Hvor har du det tal fra? Under alle omstændigheder er det ikke korrekt, at de alle sammen får overenskomstmæssig løn. Uden at kunne dokumentere det, vil jeg skyde på, at det er langt under halvdelen. Og det er netop dét der er en torn i øjet på fagbevægelsen.
BruunMedia:
De er villige til at tage ufaglærte jobs som giver den mindsteløn der er sat af de røde fagforeninger.
Korrektion: Mindstelønninger der af aftalt af arbejdsmarkedets parter!
BruunMedia:
Dertil er de danske arbejdere blevet for forvente og gider ikke mindsteløn & ufaglærte jobs.
Her i området lukkede for nyligt en kæmpe stor møbelfabrik med flere hundrede ansatte. På trods af at de gav den overenskomstmæssige løn på 105 kr. i timen, havde de altid folk nok. Alligevel gav lortet underskud og de krakkede. Og ja ... der var en del ukrainere og polakker. Hvor stor en procentdel af de flere hundrede mand ved jeg ikke, men der var altså masser af danskere der gik for den hyre.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:
VI alle er skatteslaver, så det har du sådan set ret i.  Og er der noget forkert i at hæve sine offentlige almisser i Saxo Bank når venstrefløjen smutter i Arbejdernes Landsbank og hæver deres?

Bliver det da mindre forkert af at "nogen andre også gør det"?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Der er ikke tale om en mindre offentlig sektor i dette forslag, men en produktivitetsforbedring på 1,5% årligt frem til 2020. Med din professionelle baggrund er mit bud, at du aldrig nogen sinde budgetmæssigt ville acceptere en mindre produktivitetsforbedring i egen virksomhed, men ret mig, hvis jeg tager fejl John.
Selvfølgelig kan produktiviteten i den offentlige sektor forbedres. Os der har prøvet at være igennem sådanne processer i private virksomheder ved det, for vi har gang på gang - ofte til vores egen store overraskelse - kunne effektivisere ud fra devisen »Vork smarter - not harder«.

Problemet er at ingen tør at vende hele den offentlige sektor på hovedet og ryste posen. Når der en sjælden gang bliver sparet, er det asltid de gamle og syge der må holde for.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

BruunMedia:
Det man kan er at sænke skatten så folk beholder de penge de tjener selv, og dermed giver en del tilbage til staten igennem forbrug, som giver et afkast i form af jobs.

I teorien ja, men i praksis nej.. problemet er at vores handelsbalance bliver påvirket negativt.. 

Hvorfor?

Tjo.. fordi Coca Cola og andre gigantiske virksomheder trækker overskuddet ud af danmark, og placerer det i andre lande med lavere skat.
Resultatet er at den øgede indtjening blot forsvinder ud af landet, i stedet for at bidrage til samfundet.  

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonathan Løw,

Vi skal jo starte et sted, så i stedet for at kommentere indlæg efter indlæg med ad himinem og stråmandsargumenter, så skal jeg starte med at fortælle at jeg ikke er PR-mand for Liberal Alliance, men udtaler mig på egne vegne.

I kraft af din baggrund finder jeg din viden om anerkendte økonomiske principper helt utilstrækkelig. Jeg nøjes med økonomi i dette indlæg og så kommentere det øvrige du skriver i et andet.

Her har du en analyse fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd om at et målrettet jobfradrag kan skabe støre arbejdsudbud. Når jeg vælger Arbejderbevægelsens Erhvervsråd er det selvsagt fordi det er den rødeste tænketank i Danmark, således vi ikke behøver gætte på om sammenhængen eksisterer eller ej, for det mener Finansministeriet også.

Til Jesper Hansen skriver du: Kan du komme med dokumentation for eller undersøgelser der påviser, at en sænkelse af mindstelønnen samt en lettelse i bundskatten vil skabe flere nye arbejdspladser? Eller er tilfældet igen blot, at det vil give flere indtægter på virksomhedernes bundlinje, men ikke nødvendigvis deraf følgende øgede investeringer?

Det første har vi klaret, men i forhold til det andet så vil den 'bundlinje' du nævner enten gå til direktørlønninger (der personbeskattes) eller investeres i virksomheden (der skaber vækst/arbejdspladser) eller udbetales som aktie-udbytte (der skalber nye investeringer) eller forbruges på tant og fjas (der skaber vækst hos tant og fjas-leverandørerne) eller opspares i banken (der låner pengene ud til investeringer/forbrug). Pointen er: Det skaber vækst at virksomheder tjener penge, for pengene går et sted hen - altid.

Til Morten Lassen henviser du til OECD og her går det igen galt hvor du skriver "OECD og mange andre førende, internationale tænketanke, dokumenterer de alle sammen, at der ikke er en direkte sammenhæng imellem lavereselskabsskat eller indkomstskat og så evnen til at skabe langvarig, bæredygtig vækst. Tværtimod"

"Tværtimod" skriver du. Tag et kig på OECD: Lavere skat kan øge arbejdstid (citat: "OECD har foretaget en del undersøgelser af, hvad der driver den ugentlige arbejdstid, og hvad der driver antallet af uger, som man arbejder årligt. Beskatningen er helt central.") og OECD: så hellere lavere personskatter. (citat: "Det er bedre at sænke personskatten end skattep på selskaber, hvis der skal opnås en varig og langsigtet forbedring af beskræftigelsen i Danmark, vicecheføkonom OECD). 

Jeg vil foreslå Morten Lassen ikke tager i mod tilbud om at du "gerne [skal] sende links til noget økonomisk grundlæsning"

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:
Det første har vi klaret, men i forhold til det andet så vil den 'bundlinje' du nævner enten gå til direktørlønninger (der personbeskattes) eller investeres i virksomheden (der skaber vækst/arbejdspladser) eller udbetales som aktie-udbytte (der skalber nye investeringer) eller forbruges på tant og fjas (der skaber vækst hos tant og fjas-leverandørerne) eller opspares i banken (der låner pengene ud til investeringer/forbrug). Pointen er: Det skaber vækst at virksomheder tjener penge, for pengene går et sted hen - altid.

Lige præcis, tak for at porintere i hvilke lomme disse griske erhversmenneskers penge i sidste ende havner Smile

Jeg forudser at dit meget fine indlæg med saglige argumenter nu blot vil blive besvaret med en overbærende kommentar om dit "menneskesyn" Tongue Tied
Fordi, det at fastholde dem der ikke har evnerne til at skabe værdi for hundredevis af kroner i timen, er det nemlig meget mere "godt" at fastholde dem på en offentlig forsørgelse istedet for at skaffe dem et job der giver værdighed. SUK. 

Side 4 ud af 12 (115 indlæg)