Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liberal Alliance viser sig igen som iværksætterpartiet.

Side 3 ud af 12 (115 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonathan Løw:
Du kan da ikke bruge omvendt argumentation indenfor økonomisk politik. Økonomisk politik handler netop om at skabe sunde, bæredygtige balancer for erhvervsliv og befolkning. Det er balanceaktens kunst - ikke ekstremernes. At argumentere imod en uklog sænkning ved at opstille et fuldstændig urealistisk modscenarium påviser jo netop ingenting.

Så vores satser, skattetryk og mindsteløn er netop nu denne perfekte balance??
Hvis du mener det, på trods af udflytningen af arbejdspladser, giver din holdning helt fin mening.
Jeg tror dog ikke det er tilfældet. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Lassen:

Jeg ved ikke hvor jeg skal finde den dokumentation, og gider heller ikke Google det.

Men du mener måske at højere skattetryk avler vækst, fremmer konkurrenceevnen, tilfører arbejdspladser, eller gør andre positive ting for erhvervslivet? For så vil jeg da også godt se dokumentation for det!

Det kræver (efter min mening) ærligt talt ikke den store studenterhue at tænke sig til, at vi skal have omkostningsniveauet ned i det her land, hvis vi ikke vil fortsætte med at eksportere arbejdspladser.

Hvis du læser analyser fra OECD og mange andre førende, internationale tænketanke, dokumenterer de alle sammen, at der ikke er en direkte sammenhæng imellem lavere selskabsskat eller indkomstskat og så evnen til at skabe langvarig, bæredygtig vækst. Tværtimod. Jeg mener ikke, at én økonomisk faktor i sig selv determinerer alt, men et højere skattetryk er IKKE lig med en dårlige konkurrenceevne. Det er langt mere komplekst og afhænger af, hvordan skatten eksempelvis bruges til at skabe mere attraktive levevilkår for den arbejdskraft, vi enten gerne vil fastholde eller tiltrække. Her viser alle internationale undersøgelser, at beskatningen spiller en meget lille hvis nogen rolle. Der er andre sociale faktorer, som er langt mere centrale.

Så jo - det kræver bestemt en stor studenterhue at kunne se igennem de myter, der opretholdes i nogle kredse herhjemme, hvor selskabsskat og indkomstskat er gjort til de to store onder - til trods for, at dokumentationen fra OECD m.fl. peger på helt andre faktorer som de afgørende på sigt. 

Med mindre selvfølgelig din drøm er, at vi skal kunne konkurrere med Bangladesh på lønninger og Cayman Islands på beskatning. Det er jo også en mulighed, men så tror jeg, at jeg finder et andet land at bosætte mig i til den tid :-)

Til sidst: Du må lige forklare sætningen med, at vi bliver ved med at eksportere arbejdspladser. Mener du virksomheder, der flytter ud, og er det nødvendigvis skidt at blive fri for nogle af disse, hvis der opstår andre og mere langsigtede i stedet?? 

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan Løw:
Du kan da ikke bruge omvendt argumentation indenfor økonomisk politik. Økonomisk politik handler netop om at skabe sunde, bæredygtige balancer for erhvervsliv og befolkning.

Ok, jeg har ikke en studenterhue. Måske derfor forstår jeg ikke hvorfor man ikke kan bruge omvendt argumentation indenfor økonomisk politik. Vil du forklare det?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:
Så vores satser, skattetryk og mindsteløn er netop nu denne perfekte balance??
Hvis du mener det, på trods af udflytningen af arbejdspladser, giver din holdning helt fin mening.
Jeg tror dog ikke det er tilfældet. 

Den perfekte balance findes netop. Men det gør det rette fokus. Fokus skal rettes imod innovation, kreativitet og forretningsudvikling og væk fra satser, skattetryk og mindsteløn. Ellers bryder vi aldrig denne forkerte fokusering, og til sidst bliver Danmark et lavindkomstland med faldende velfærd og øgede formuer til nogle meget få. Vi skal leve af vores evne til konstant at innovere uanset hvad, vi arbejder med. Det handler ikke om viden alene, men om en øget forståelse for og tilgang til at drive forretning. Større visioner og mere mod. Det starter alle andre steder end ved at fokusere på selskabsskatterne!

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 292
Fra  Listen Louder Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Lassen:
Ok, jeg har ikke en studenterhue. Måske derfor forstår jeg ikke hvorfor man ikke kan bruge omvendt argumentation indenfor økonomisk politik. Vil du forklare det?

Tror snart jeg vil holde aften-fri, for jeg har jo forklaret det i mit andet indlæg. Du kan ikke argumentere for, at 0% i selskabsskat er bedre end de nuværende 22%. Blot for at overbevise en anden om, at det vil være ultra skadeligt, hvis den sættes op til 25%.
Du kan heller ikke argumentere for, at lønningerne skal beskattes med 5%, fordi de nuværende procenter skal ned. Nøglen er ikke ekstremer, men balancen. Derfor fungerer omvendt argumentation aldrig. Jeg skal gerne sende links til noget økonomisk grundlæsning, hvis det er, men økonomi har nu engang altid handlet om balancering frem for omvendte argumentationer.

Ha' en god og meningsfyldt dag. Bedste hilsner Jonathan Løw
- iværksætter og stifter af Listen Louder

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg starter lige med at svare Fru Hartmann og Cookie, da der vist er nogle misforståelser.

Fru Hartmann:

SUK - så kører de igen på "dovne Robert strategien"

Æbler, pærer, gulerod eller penge skaffer IKKE arbejde til alle der er på dagpenge eller kontanthjælp.

Der er her tale om 10.000 arbejdspladser og ikke 160.000. Dovne Robert får det samme som han fik før, mens folk i arbejde får noget mere. Hvis en person på dagpenge kan finde et arbejde til dagpengesatsen får den person 20.000 mere udbetalt om året. Hvad er problemet?

Cookie - John Hannover:
Ja det skal jo bla.a. pensionister som ikke får beskæftigelses fradraget eller hvad de 7000 skal hedde, de arbejdsløse og tilsvarende grupper.

Jeg forstår tanken om mindre offentlig sektor - spørgsmålet om hvordan vi får flere arbejdspladser, i en verden hvor vi bliver minde konkurrence dygtige over for flere og flere lande og hvor udflagning af administration IT finans osv kun er i støbeskeen. Det bliver nu ikke helt let

Det er korrekt at folk på passiv forsørgelse, der ikke har lønindkomst ikke får en forhøjelse af personfradraget. Hvad er problemet i det?

Der er ikke tale om en mindre offentlig sektor i dette forslag, men en produktivitetsforbedring på 1,5% årligt frem til 2020. Med din professionelle baggrund er mit bud, at du aldrig nogen sinde budgetmæssigt ville acceptere en mindre produktivitetsforbedring i egen virksomhed, men ret mig, hvis jeg tager fejl John.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke det handler om ekstremer. Det handler om at lavere skat mindsker omkostningerne. Det er det modsatte af at højere skatte øger omkostningerne.

Så vidt jeg husker er selskabsskatten også først nede på 22% om 3 år. Det var vist en 1% nedsættelse pr år, indtil vi rammer de 22%

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Liberal Alliance fedter for skatteslaverne mens de hæver deres folketingsløn og griner hele vejen til saxo-banken.

At LA forsøger at "trække i den rigtige retning" ved at lave nogle småjusteringer legitimerer jo blot systemet.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonathan Løw:

BruunMedia:
Att: Jonathan Løw

Skulle denne ultra-forsimplede video fra YouTube være dokumentation for noget som helst? :-) Endda med USA som eksempel - i mine øjne et skræk-eksempel på mange måder.
Husk lige på at FEE, som står bag, selvom de er apolitiske rent formelt er en liberalistisk bevægelse. Så naturligvis vil de være enige med de fremførte standpunkter her i tråden. Jeg forholder mig heller ikke politisk til diskussionen, men til den misforståede overskrift om, at Liberal Alliance skulle være iværksætternes parti. 

Det skulle hjælpe dig med at forstå hvad minimumslønninger er. Man kan ikke bare hæve lønningerne kunstigt uden at værdien af det produkt de ansatte laver også stiger. Det man kan er at sænke skatten så folk beholder de penge de tjener selv, og dermed giver en del tilbage til staten igennem forbrug, som giver et afkast i form af jobs.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes umiddelbart ideen virker ret god. Specielt ifht. Nyetablerede iværksættere, da de fleste med lidt god vilje sagtens kan overleve for 7000 kroner(hvis man ikke har børn, hus eller andre større udgifter)

Samtidigt er det absolut realistisk, for selv den mindst rutinerede virksomheds ejer, at omsætte for 7000 kroner.

Hvor pengene så skal komme fra, er en debat jeg absolut ikke vil komme ind på, men jeg tror det kunne gøre en del mennesker selvforsørgende,

Mvh.
Mick Hansen
www.salgssucces.com

Side 3 ud af 12 (115 indlæg)