Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er England ikke med i EU mere ?.

Side 9 ud af 11 (107 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Jeg synes du skal lade din harme få ro og leve med de ting

Jeg ved ikke lige hvor du får det med Harme fra ?. Men ser jeg noget som bør ændres vil jeg altid gøre opmærksom på det. Det hedder ytringsfrihed. Og til din oplysning var der tilbehør til min hund, i den pakke som de åbnede. Kan du lige forklare mig logikken i at de åbner den pakke ?.

hej michael

hvorfor har du noge imod de tjekker pakker som kommer ind i landet ? synes du ik det er ok at de prover at stoppe indsmuligning af skidt og moeg ? jeg synes at det er betrykkende at de aabner nogen pakker og undersoger og ik bare overlader det til scanning.

logikken i at aabne de pakke kunne jo vaera at nogen ville bruge noget saa uskyldigt som hundetilbehor til at indsmugle ting og sager, og regner med at tolden ik vil aabne den fordi det er uskyldigt  tilbehor til vovse

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:29

Thomas Frost:
Jeg kan ikke se noget i dit link der siger modsat,

Hele hensigten med det indre marked var jo netop at stoppe den slags. Idèn var at fjerne de indre grænser og lave dem om til ydre grænser. Sådan er det desværre ikke. Og da vi åbenbart aldrig bliver enige om hvor problemet ligger, nytter det jo nok ikke at fortsætte denne diskussion.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:33

Michael:
Hele hensigten med det indre marked var jo netop at stoppe den slags.

Nej, hensignet var at fjerne handlesbarriere... Og dem er der heller ikke nogen af. - Da vi ikke har Europas Forended Stater, er der stadig tale om selvstændige lande, med egen kontrol... Det forhindre ikke varernes fri bevægelighed.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:36

Michael:

Thomas Frost:
Jeg kan ikke se noget i dit link der siger modsat,

Hele hensigten med det indre marked var jo netop at stoppe den slags. Idèn var at fjerne de indre grænser og lave dem om til ydre grænser. Sådan er det desværre ikke. Og da vi åbenbart aldrig bliver enige om hvor problemet ligger, nytter det jo nok ikke at fortsætte denne diskussion.

Nej den diskussion har jeg jo skrevet vi ikke behøver at tage, for det er jo subjektivt om man mener der skal være kontrol eller ej.

Du skrev dog at EU-regler var i modstrid med de danske regler. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvad det er for regler, inden du melder dig ud af debatten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46639
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38

Michael:
Jeg ved ikke lige hvor du får det med Harme fra ?. Men ser jeg noget som bør ændres vil jeg altid gøre opmærksom på det. Det hedder ytringsfrihed. Og til din oplysning var der tilbehør til min hund, i den pakke som de åbnede. Kan du lige forklare mig logikken i at de åbner den pakke ?

det med harme kommer vel af undren over du bruger så meget tid på noget som de fleste vist ved - told kontrollerer pakker fra EU også men skidt med det. Jeg aner ikke hvorfor told åbner en pakke - jeg ved at i lufthavnen er der to metoder.

1 - de tager folk fra fly der lander fra visse lande langt mere end fra visse andre lande - og ser også på folks optræden (og uha måske hudfarve)

2 - rent stikprøve kontrol hvor et signal siger dem, at nu skal de tage den næste, også helt uden mistanke, 

Måske er det samme hos told for pakker - ren stikprøve - hver pakke nr xxxx udtages?.

Måske er det noget usædvanligt ved en pakke - udseende - vægt i forhold til størrelse - væskeindhold - e.l. ?

Måske fordi afsender typisk kunne være noget punktafgiftbelagt vare eller slangeskin eksportør (ex UK alligator skin export på afsender)?

Måske er det som jeg prøvede at være inde på, fordi de synes det kommer fra noget der ikke er sædvanligt for det firma der skal modtage - ex - en maler modtager en pakke hundeudstyr (fremgår måske af afsender navn) - som umiddelbart ikke skulle importeres i CVR navn (som du kunne læse ved jeg ikke om den del overhovedet indgår i tolds tanker ved kontrol)?

(og hvis det i dit fald bare var importeret privat - så bortfalder jo sidste mulighed og må erstattes af en af de andre eller en helt fjerdeSmile)

Rene gæt, men omvendt, ikke så vigtigt heller, for det er en procedure der findes i alle lande også alle EU lande som alle inden for det indre marked har fuld ret til toldkontrol af eget område og kun "ulovlige" varer stoppes, ellers er der fri bevægelighed - måske en dag eller to forsinket

Det går nok ikke meget smidigere andre steder end her + ufarligt hvis det man importerer er fuldt lovligt - så jeg kan ikke hidses op over det Smile

Ha nu en god søndag i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:40

Anders S:

hvorfor har du noge imod de tjekker pakker som kommer ind i landet ? synes du ik det er ok at de prover at stoppe indsmuligning af skidt og moeg ? jeg synes at det er betrykkende at de aabner nogen pakker og undersoger og ik bare overlader det til scanning.

logikken i at aabne de pakke kunne jo vaera at nogen ville bruge noget saa uskyldigt som hundetilbehor til at indsmugle ting og sager, og regner med at tolden ik vil aabne den fordi det er uskyldigt  tilbehor til vovse

Er du virkelig så naiv ?.

Er du klar over hvor mange tusinde pakker der ryger igennem om dagen ?. Hvis hele sikkerheden var baseret på de få stikprøver ville landet jo flyde med narko. Nej de få stikprøver er udelukkende for at de kan bevise at de rent faktisk laver noget. Og at der er en grund til at der er så mange tolder ansat i det offentlige system.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:42

Michael:
Nej de få stikprøver er udelukkende for at de kan bevise at de rent faktisk laver noget. Og at der er en grund til at der er så mange tolder ansat i det offentlige system.

OK... Så hele dit indlæg drejer sig altså om at vise, at toldere er idioter, og ikke laver noget for deres skattebetalte løn... Den tror jeg du må til EB med.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Du skrev dog at EU-regler var i modstrid med de danske regler. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvad det er for regler, inden du melder dig ud af debatten.

Da du ikke vil forstå reglerne for det indre marked. Og hele hensigten bag det. Ja så bliver det jo lidt umuligt at forklare dig det.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:49

Michael:

Thomas Frost:

Da du ikke vil forstå reglerne for det indre marked. Og hele hensigten bag det. Ja så bliver det jo lidt umuligt at forklare dig det.

Jeg forstår skam godt reglerne, der bl.a. omhandler fri bevægelighed på varer, hvilket vi også har. Nu har lovligheden af kontrol dog ikke noget "hensigten" bag loven at gøre. 

Hvis kontrol af pakker er blevet ulovligt, skal det står i loven. Jeg er ikke stødt på nogle EU-regler der siger pakker ikke må stikprøve kontrolleres.

Det er fint du taler om "hensigten" med det indre marked, men problemet er at du nok har misforstået reglerne, hvorfor du direkte adspurgt stadig ikke er kommet med et eneste link der siger at stikprøvekontrol af pakker skulle være blevet ulovligt i EU.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 12:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Anders S:

Er du virkelig så naiv ?.

Er du klar over hvor mange tusinde pakker der ryger igennem om dagen ?. Hvis hele sikkerheden var baseret på de få stikprøver ville landet jo flyde med narko. Nej de få stikprøver er udelukkende for at de kan bevise at de rent faktisk laver noget. Og at der er en grund til at der er så mange tolder ansat i det offentlige system.

jaa jeg er nok

hvor mange 1000, nej men det er mange.

jammen du har jo selv svaret paa dit sporgsmaal hvori logikken er at aabne neptop din pakke... for at bevise at de laver noget..

Side 9 ud af 11 (107 indlæg)