Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er England ikke med i EU mere ?.

Side 10 ud af 11 (107 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Det er fint du taler om "hensigten" med det indre marked, men problemet er at du nok har misforstået reglerne, hvorfor du direkte adspurgt stadig ikke er kommet med et eneste link der siger at stikprøvekontrol af pakker skulle være blevet ulovligt i EU.

Det er rent retorik. Så kan jeg også vende den om og sige at du ikke har kunnet vise et eneste link der direkte viser at det er i overenstemmelse med EU lovgivningen. Sådan kan vi jo blive ved. Er ked af at jeg ikke kan tilfredsstille din trang til at få ret.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Thomas Frost:
Det er fint du taler om "hensigten" med det indre marked, men problemet er at du nok har misforstået reglerne, hvorfor du direkte adspurgt stadig ikke er kommet med et eneste link der siger at stikprøvekontrol af pakker skulle være blevet ulovligt i EU.

Det er rent retorik. Så kan jeg også vende den om og sige at du ikke har kunnet vise et eneste link der direkte viser at det er i overenstemmelse med EU lovgivningen. Sådan kan vi jo blive ved. Er ked af at jeg ikke kan tilfredsstille din trang til at få ret.

Se, det dur så ikke. For noget der ikke er beskrevet som ulovligt er lovligt. - Så du må vise hvad der gør det ulovligt.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:16

Michael:

Det er direkte forkert hvad du skriver nu, sådan fungerer det desværre ikke. 

I Danmark har tolderne ved lov, ret til at lave kontroller. Hvis dette skulle være ulovligt i EU, skal der være en lov der siger modsat.

Jeg kan naturligvis ikke komme med noget link til at det er lovligt i EU, for der er sikkert ikke skrevet noget om det, derfor gælder medlemslandende love på området. Det er jo heller ikke skrevet ned at vi må gå en tur på gaden, men det er skrevet ned vi ikke må pisse på gaden. Kan du se forskellen?

Det handler dog ikke om at få ret, det handler om at du skriver om nogle EU-regler der skulle gøre at danske toldere ikke må lave de toldkontroller de gør, og jeg beder blot om et link til de regler de omtaler.

Jeg er i øvrigt ikke uenig med dig i om der er en lov eller ej, for jeg ved det ikke, derfor spørger jeg dig til at dokumentere dine påstande.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Frost:

Det er direkte forkert hvad du skriver nu, sådan fungerer det desværre ikke. 

I Danmark har tolderne ved lov, ret til at lave kontroller. Hvis dette skulle være ulovligt i EU, skal der være en lov der siger modsat.

Det er så ikke mere forkert end det du skriver. Det hele er et fortolknings spørgsmål. Danmark er medlem af EU og burde derfor leve op til hensigten med det indre marked OSV.. Sådan kan vi blive ved. Og jeg beklager igen at du ikke kan få tilfredsheds trangen til at få ret, opfyldt her. Men jeg har mine synspunkter og du har dine. lad os være enige om at lade den ligge der.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael:
Da du ikke vil forstå reglerne for det indre marked.

Basalt set så afspejler både told- og momsloven netop EU-lovgivning. Det er lovgivning som har sine rødder i diverse EU-forordninger og dermed regler som du genfinder i de øvrige EU-landes lovgivning....

/Henrik

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Det hele er et fortolknings spørgsmål.

Nej der tager du fejl. Hvis EU har forbud imod toldkontrol af pakker, så står det et sted.

Michael:
Danmark er medlem af EU og burde derfor leve op til hensigten med det indre marked OSV..

Nu ved jeg ikke hvad "OSV" dækker over, men hensigten med det indre marked er som jeg har forstået det, at sikre fri bevægelighed af varer over grænserne, hvilket vi jo også har. Kontrollen sørger bare for at prøve at fange noget af det der sendes ulovligt.

Jeg tror i øvrigt du misforstår hvad jeg skriver, for det handler ikke om at få ret, jeg påstår nemlig ikke noget. Jeg mener ikke du nødvendigvis tager fejl, jeg vil gerne bare sikre mig den EU-lovgivning du mener er i konflikt med dansk lov, ikke bare er noget du fortolker, men rent faktisk også noget andre fortolker.

Men jeg kan forstå at det der startede med at være EU-regler der var i konflikt med de danske regler, nu er blevet noget med at det er et fortolkningsspørgsmål, uden nogen egentlige regler, men blot noget DU fortolker?

Ikke at din tolkning nødvendigvis er forkert. Jeg havde dog gerne bare set noget dokumentation for dine påstande.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:41

Michael:

Thomas Frost:
Jeg kan ikke se noget i dit link der siger modsat,

Hele hensigten med det indre marked var jo netop at stoppe den slags. Idèn var at fjerne de indre grænser og lave dem om til ydre grænser. Sådan er det desværre ikke. Og da vi åbenbart aldrig bliver enige om hvor problemet ligger, nytter det jo nok ikke at fortsætte denne diskussion.

Og ved stikprøve kontroller, så er de indre grænser pludselig tilstede igen? Der er tale om stikprøve kontrol, ligesom der er stikprøve kontrol ved grænserne af og til, eller tæt på grænseovergangene. Det har intet med ophævelsen af det indre marked at gøre, det handler blot om, at man forsøge at stoppe illegale varer, som sendes internt i EU... 

Så måske vi lige skulle diskuterer dit oprindelige spørgsmål, fremfor at blande en masse ting sammen, så det er umuligt at bevise/modbevise noget, fordi diskussionen omhandler en masse forskellige aspekter og love...

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:43

Michael:
Har lige modtaget en pakke fra England som Tolderne har haft åbnet ?. Hvis ellers England stadigvæk er med i EU burde det vel ikke være muligt ?.

Og ser vi så på det oprindelige indlæg, så består det faktisk af to konstateringer med spørgsmålstegn efter. - Altså ingen reelle spørgsmål.... :-)

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Nu ved jeg ikke hvad "OSV" dækker over, men hensigten med det indre marked er som jeg har forstået det, at sikre fri bevægelighed af varer over grænserne, hvilket vi jo også har. Kontrollen sørger bare for at prøve at fange noget af det der sendes ulovligt.

Jeg tror i øvrigt du misforstår hvad jeg skriver, for det handler ikke om at få ret, jeg påstår nemlig ikke noget. Jeg mener ikke du nødvendigvis tager fejl, jeg vil gerne bare sikre mig den EU-lovgivning du mener er i konflikt med dansk lov, ikke bare er noget du fortolker, men rent faktisk også noget andre fortolker.

Men jeg kan forstå at det der startede med at være EU-regler der var i konflikt med de danske regler, nu er blevet noget med at det er et fortolkningsspørgsmål, uden nogen egentlige regler, men blot noget DU fortolker?

Ok du kan ikke finde ud af at stoppe så må vi jo blive ved.

Du hindrer netop den fri bevæglighed når noget bliver stoppet i tolden. Det burde selv du kunne forstå. Og hvis du ellers gad læse det der er hensigten med det indre marked burde du også kunne fatte at det er at betragte som en handelshindring. Jeg er klar over at det er svært for dig men hvis du nu liger prøver at tage brillerne på så kan du jo nok se at det strider mod hensigten.

Og hvis ellers du fulgte lidt med i debatten omkring EU ( Det må også være muligt der hvor du befinder dig ) ville du også forstå at det vækker bekymring i EU med den måde som den Danske regering fortolker mange EU regler på.

Ja det er et fortolknings spørgsmål. Og det er din påstand jo også. Selv om du påstår at du ikke påstår noget ?. Så må det jo være din påstand at EU mener at det er fint at Danmark kører sit eget løb. Kom nu ud af busken og vis at du er istand til at have et synspunkt istedet for bare at angribe mine synspunkter. Det er for vattet.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 15:49

Michael:
Du hindrer netop den fri bevæglighed når noget bliver stoppet i tolden. Det burde selv du kunne forstå.

Men dine varer er jo ikke blevet stoppet i tolden. Der er bare blevet kontrolleret. - Det burde selv du kunne forstå.

Michael:
Og hvis du ellers gad læse det der er hensigten med det indre marked burde du også kunne fatte at det er at betragte som en handelshindring.

Overhoved ikke, Importtold og punktafgifter er handelshindringer, men det findes ikke inden for EU.

Michael:
Og hvis ellers du fulgte lidt med i debatten omkring EU ( Det må også være muligt der hvor du befinder dig ) ville du også forstå at det vækker bekymring i EU med den måde som den Danske regering fortolker mange EU regler på.

Henvisning?!

Side 10 ud af 11 (107 indlæg)