Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er England ikke med i EU mere ?.

Side 11 ud af 11 (107 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Og ser vi så på det oprindelige indlæg, så består det faktisk af to konstateringer med spørgsmålstegn efter. - Altså ingen reelle spørgsmål.... :-)

Efter 98 indlæg så hiver du det oprindelige indlæg frem ?. Ja du får da ikke skyld for at være hurtig i opfattelsen. Jeg er klar over at du prøver at slå Cookies 554 indlæg her i kategorien. Men det her er da for lavt selv for din lave standard.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:01

Det var da bare svar til Fashion-Sellers bøn om, at komme tilbage til de oprindelige indlæg. - Hvor du ikke stiller et eneste spørgsmål.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:05
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Kvist:
Det var da bare svar til Fashion-Sellers bøn om, at komme tilbage til de oprindelige indlæg. - Hvor du ikke stiller et eneste spørgsmål.

Skal det forstås som at du ikke aner hvad et spørgsmåls tegn er ????

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Du hindrer netop den fri bevæglighed når noget bliver stoppet i tolden. Det burde selv du kunne forstå. Og hvis du ellers gad læse det der er hensigten med det indre marked burde du også kunne fatte at det er at betragte som en handelshindring.

Her du et link til den hensigtserklæring? Altså noget materiale andet end dine tolkninger her i tråden?

Du behøver i øvrigt ikke tale til mig som om jeg er idiot bare fordi jeg ikke er enig i dine fortolkninger. Jeg mener ikke at den frie bevægelighed hindres fordi der er stikprøvekontroller. Alle lovlige varer bevæger sig stadig mellem landene, hvilket er hensigten med det indre marked (som jeg har forstået det).

Michael:
Selv om du påstår at du ikke påstår noget ?. Så må det jo være din påstand at EU mener at det er fint at Danmark kører sit eget løb.

Det eneste jeg påstår er at toldkontrol er i orden i følge dansk lov, hvilket der også er linket til. Jeg kender ikke reglerne i EU, så jeg påstår ikke noget omkring det, er det virkelig så svært at forstå? Men jeg vil gerne lære mere om det, så da du sagde at dansk lov var i strid med EU så ville jeg gerne læse mere om det.

Desværre er det eneste dokumentation jeg kan få at læse nogle hensigter som du ikke nærmere definerer, og dine egne tolkninger af nogle lovtekster der heller ikke er linket til. Jeg fik et enkelt link og spurgte til hvor i det du mente der var dokumentation for dine påstande, men det var ikke muligt at få.

Michael:
Kom nu ud af busken og vis at du er istand til at have et synspunkt istedet for bare at angribe mine synspunkter. Det er for vattet.

Jeg gider da ikke have et synspunkt hvis ikke jeg ved nok om det. Hvis du kommer med noget dokumentation, skal jeg gerne læse det og efterfølgende komme med mit synspunkt.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:10

Michael:
Skal det forstås som at du ikke aner hvad et spørgsmåls tegn er ????

Bare fordi man skriver et spørgsmålstegn bliver sætningen altså ikke et spørgsmål? Jeg er klar over at det er svært at forstå? Men vi andre, der har haft dansk i folkeskolen forstår det nu nok?

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Kvist:
Bare fordi man skriver et spørgsmålstegn bliver sætningen altså ikke et spørgsmål? Jeg er klar over at det er svært at forstå? Men vi andre, der har haft dansk i folkeskolen forstår det nu nok?

Der var 2 spørgsmål i det indlæg selv om du ikke forstod det. Og nu må i selv fortsætte jeres navle pilleri i denne tråd da der åbenbart ikke kommer flere brugbare indlæg.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
da der åbenbart ikke kommer flere brugbare indlæg.

Jeg har rigtigt godt nyt, så vi ikke behøver diskuttere det mere Smile.

Jeg fandt ud af EU har nedsat et "Indre Markeds Center" i hvert land som man kan kontakte hvis man oplever problemer med den frie bevægelighed af varer. De er altså sat i verden af EU for at sikre landende overholder gældende EU-regler. Dem har jeg skrevet følgende til:

Emne:
Kort spørgsmål omkring stikprøvekontrol og det indre marked

Indhold:

Hej Indre Markeds Center

Jeg har et kort spørgsmål omkring lovligheden af stikprøvekontroller i tolden på pakker sendt indenfor EU.

Spørgsmål:

Er det imod reglerne eller hensigten med det frie indre marked at Danmark har stikprøve-kontroller i tolden på varer sendt indenfor EU?. 

Person 1: Mener det er imod hensigten med reglerne, eller imod en EU-lov, da stikprøvekontroller hindrer fri bevægelighed af varer.

Person 2: Mener ikke varerne hindres fri bevægelighed pga. stikprøvekontroller, og har uden held søgt efter materiale der kan be- eller afkræfte person 1´s påstand. Person 2 kan dog konstatere at loven i Danmark er klar og giver mulighed for told-kontrol i form af f.eks. stikprøver.

Hvad mener I i "Indre Markeds Center" om at Danmark laver stikprøvekontrol af varer/pakker sendt til Danmark fra et andet EU-land? Er det imod nogle EU-regler, EU-love eller imod hensigten med nogle EU-regler eller love?

På forhånd mange tak for svaret.

Mvh ........

--------------------------

Det bliver spændende hvor hurtigt de svarer, men der er vist ingen bedre at skrive til, end det EU-organ der er nedsat til at holde medlemslandende i ørerne :-)

Jeg deltager ikke mere i tråden, før der er kommet svar. Hav en god aften.

Link til Indre markeds Center: http://indremarkedscenter.dk/

Side 11 ud af 11 (107 indlæg)