Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er England ikke med i EU mere ?.

Side 7 ud af 11 (107 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:
Synes også straks jeg øjner en forretningsmulighed for at importere våben til bandekonflikten fra nogle (specielt syd-østlige) EU-lande

Bestemt.

Det ville i det hele taget gøre livet meget lettere for mange mennesker, at pakker ikke måtte åbnes. Så jeg tror der er en del der glæder sig til, at tolderne lærer at tolke reglerne korrekt.

Men som med så meget andet, vil der være en bagside af medaljen. Der vil opstå en del arbejdsløshed, da det desværre er en ret stor industri at flytte narko, våben, kontanter osv. over grænserne. Jeg håber de folk der i dag udfører de jobs, er i A-kasse :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:39

igang:
Men som med så meget andet, vil der være en bagside af medaljen. Der vil opstå en del arbejdsløshed, da det desværre er en ret stor industri at flytte narko, våben, kontanter osv. over grænserne. Jeg håber de folk der i dag udfører de jobs, er i A-kasse :o)

Måske. Men mon ikke det alligevel kan sætte så megen gang i økonomien, helt generelt, at de kan få reelt arbejde andet steds? :-)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:43

Thomas Frost:
Det er da netop nødvendigt så man undgår at man f.eks. sender en masse hård narkotika med posten. Men den diskussion er nok bare et spørgsmål om holdninger, så ingen grund til at diskuttere det.

Som skrevet tidligere flere gange, men jeg gentager gerne mig selv for dig. Så kan alt det findes uden at åbne pakken. Og jeg ved godt at en som Carsten vil blive ved med at påstå det modsatte. men jeg forventert heller ikke den store viden fra den kant.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:44

Michael:

Thomas Frost:
Det er da netop nødvendigt så man undgår at man f.eks. sender en masse hård narkotika med posten. Men den diskussion er nok bare et spørgsmål om holdninger, så ingen grund til at diskuttere det.

Som skrevet tidligere flere gange, men jeg gentager gerne mig selv for dig. Så kan alt det findes uden at åbne pakken. Og jeg ved godt at en som Carsten vil blive ved med at påstå det modsatte. men jeg forventert heller ikke den store viden fra den kant.

Hvilket jo er fløjtende ligegyldigt... Når de nu har ret til at åbne pakken!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:48

Michael:

Thomas Frost:

Som sagt er den en anden diskussion omkring nødvendigheden, her bliver vi nok ikke enige.

Du glemte at svare på mit spørgsmål, nemlig hvilke EU-paragrafer du mener er i strid med dansk lov, omkring lovligheden i at tolderne åbner pakker til stikprøvekontrol.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55

Carsten Kvist:
Om de gør noget aktivt ved jeg ikke, men man skal huske at sælge det ud af firmaet... Det bliver jo, hos tolden registreret hvad du skal registrere som ind og udgående moms. Derfor kan du jo dårligt slippe for at registrere de importerede varer i virksomheden.

hmmm - sker der virkeligt en registrering så den kan sammenholdes med virksomhedernes importmomsregistrering - hvis der gør, ja så er jeg da lidt opmuntret denne søndag hvor solen ikke vil bryde igennem, for så gir det mere mening med importmoms-registrering af varer til videresalg - meeeen - sker der virkeligt en registrering der kan bruges til den slags ved passagen hos told/skat?

vh

PS lidt ærgerligt at du ikke - Michael - trods at loven er klar nok - toldloven ex

§ 10 a. 2) Told- og skatteforvaltningen foretager kontrol af, at der ikke ved indrejse i, udrejse fra eller transit af det danske toldområde sker overtrædelse af forbud mod indførsel, udførsel eller transit, der er fastsat af sikkerhedsmæssige, sundhedsmæssige, veterinære, plantepatologiske, valutamæssige eller andre grunde.(her nævnes danske toldområde og det jo uanset om det er fra EU - eller uden for)

§ 11 Stk. 2. 2) Told- og skatteforvaltningen opkræver punktafgifter punktafgiftspligtige varer, som sendes til privatpersoner i det danske toldområde fra et andet sted i EU’s toldområde. Told- og skatteforvaltningen fører den fornødne kontrol hermed. (punktafgift ex tobak, vin, slik og en del andet http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648296&vId=0)

§ 15. 2) Told- og skatteforvaltningen kan med henblik på eftersøgning og kontrol af varer uden retskendelse færdes uhindret overalt langs kyster, i havne, i lufthavne, på landingssteder, i transportcentre, i tog, på jernbanearealer og på veje, hvortil der er offentlig adgang. Der kan på de nævnte steder foretages eftersøgning og kontrol af varer i postforsendelser, i pakhuse, i containere, i befordringsmidler og på andre midlertidige eller permanente steder, som kan anvendes til opbevaring af varer m.v.

I § 10 fremgår grundene i slutningen, I 11 omtales netop fra et andet sted i EU og i 15 den gennerelle ret - og pligt til KONTROL og det er ikke muligt at scanne alt - det kan i visse tilfælde gi en indikation - men du vil også måske ha set i TV, hvordan kufferter må skilles ad, skulpturer udbores for at finde pulver - lige som kopivarer ikke kan skilles fra andre ved scanning - skin fra fredede dyr kan ikke afgøres, den ene væske kendes fra en anden væske - og meget andet,- uden fysik kontrol. Jeg synes du skal lade din harme få ro og leve med de ting

vh

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:58

Thomas Frost:
Du glemte at svare på mit spørgsmål, nemlig hvilke EU-paragrafer du mener er i strid med dansk lov, omkring lovligheden i at tolderne åbner pakker til stikprøvekontrol

Nu er jeg jo ikke EU Politiker. Men hvis de bare skal være lige så vage som de Danske regler. Kan du da starte her http://ec.europa.eu/small-business/most-of-market/rules/index_da.htm

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:00

Carsten Kvist:
Om de gør noget aktivt ved jeg ikke, men man skal huske at sælge det ud af firmaet... Det bliver jo, hos tolden registreret hvad du skal registrere som ind og udgående moms. Derfor kan du jo dårligt slippe for at registrere de importerede varer i virksomheden.

hmmm - sker der virkeligt en registrering så den kan sammenholdes med virksomhedernes importmomsregistrering - hvis der gør, ja så er jeg da lidt opmuntret denne søndag hvor solen ikke vil bryde igennem, for så gir det mere mening med importmoms-registrering af varer til videresalg - meeeen - sker der virkeligt en registrering der kan bruges til den slags ved passagen hos told/skat?

Hvor og hvordan den registreres ved jeg ikke. Men når jeg får varer med DHL, så står der på papirerne fra DHL hvor meget jeg skal registrere som importmoms... Jeg kan ikke forestille mig at de regner et ud for mig, hvis ikke det videresendes til told & skat. - MEN... Jeg tror så ikke der sker mere, med mindre jeg udtages til en kontrol af skat.

Glemte lige: De tal DHL sender mig i en mail, de fremgår så sidenhen af det papir der kommer fra told, så ja, de må vide det.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:01

Thomas Frost:

Lad os give ham en chance. Jeg kender dog ikke nogle lande hvor toldmyndighederne ikke tager stikprøver. Her i Indonesien er det helt ekstremt. Næsten alt ryger igennem kontrol, og har man f.eks. ikke fortoldet det korrekt kan der gå mange måneder med processen.

Det danske system er paradis i forhold til systemet her.

Hvad beror den påstand på?

Naturligvis vil pakker, der er indfortoldet forkert, blive forsinkede i toldprocessen.. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:03

Jacob:
Hvad beror den påstand på?

Naturligvis vil pakker, der er indfortoldet forkert, blive forsinkede i toldprocessen.. 

Ikke synderligt... Det meste kan klares med et telefonopkald. - Og måske en mail fra leverandøren.

Side 7 ud af 11 (107 indlæg)