Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er England ikke med i EU mere ?.

Side 6 ud af 11 (107 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke se nogen problemer i at tolden laver stikprøve kontroller på pakker. Der er nu engang nogle ting der er ulovlige at importere i Danmark. Det kan man være uenig i, men sådan er det jo i alle lande.

Jeg ville bare ønske tolderne i stedet brugte energien på at lave stikprøvekontroller ved grænsen i stedet for. Men der mener mange sjovt nok at man overtræder en eller anden obskur hensigtserklæring.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:41

Thomas Frost:
Nu har du fået paragrafer der viser pakken gerne må åbnes i DK, nu er det din tur til at henvise til de EU-paragrafer du mener der tilsidesættes.

Det har du jo helt misforstået. Husk på, uanset hvad andre siger, så 'kender Michael sandheden', så han behøver ikke at bevise sine påstande, det er kun os, pøblen, der skal det.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:49

Carsten Kvist:

Thomas Frost:
Nu har du fået paragrafer der viser pakken gerne må åbnes i DK, nu er det din tur til at henvise til de EU-paragrafer du mener der tilsidesættes.

Det har du jo helt misforstået. Husk på, uanset hvad andre siger, så 'kender Michael sandheden', så han behøver ikke at bevise sine påstande, det er kun os, pøblen, der skal det.

Lad os give ham en chance. Jeg kender dog ikke nogle lande hvor toldmyndighederne ikke tager stikprøver. Her i Indonesien er det helt ekstremt. Næsten alt ryger igennem kontrol, og har man f.eks. ikke fortoldet det korrekt kan der gå mange måneder med processen.

Det danske system er paradis i forhold til systemet her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12

Er der nogen der kan sige, om kontrollen - ud over at i sagens natur kunne finde punktafgiftsvarer, narko, våben, skin fra truede dyrearter OGSÅ reagerer hvis varen ikke virker købt til firmabrug - men til privat via CVR uden moms i EU?

Eksempel: Malerfirma importere 5 playstation 3 spil, tøjgrossist importere 3 kg kosttilskud og IT mand køber et par RayBan wayfarer.

Får det et samarbejde mellem told og skat igang, hvor man ser om der faktisk er tale om rent private varer købt af CVR - eller opdages noget sådan kun ved evt. regnskabsgennemgang af regninger?

Bare nysgerrig

ps ja Thomas - kan love at tolden i f.eks. Tyrkiet og Bangladesh heller ikke er nem at ha med at gøre og kan tage laaaang tid, og ind imellem kunne man ha indtryk af, at det var en del af en handelsbarriere

VH

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:13

Thomas Frost:
Jeg kender dog ikke nogle lande hvor toldmyndighederne ikke tager stikprøver. Her i Indonesien er det helt ekstremt.

Så vil jeg da lige afslutte tråden inden det totalt går over i en Person hetz anført af Carsten.

Det er imponerende så meget i er begyndt at blande tingene sammen. Indonesien har intet med EU at gøre. Og der er kæmpe forskel på lande inden for EU og uden for EU. Og selvfølgelig skal der undersøges folk ved grænserne af hensyn til menneske smugling. Men det ændrer ikke ved det faktum at det ikke burde være nødvendig at åbne pakker sendt inden for EU. Ellers kunne man jo også argumentere for at pakker burde tjekkes når de sendes til Sjælland eller omvendt. I henviser til nogle Paragraffer som ikke er særlig tydelig på det område. Og det er sansynligvis derfor myndighedderne gør som det passer dem. Det så vi jo også med genindførslen af paskontrollen ved den tyske grænse. Men se bare hvordan det gik.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Men det ændrer ikke ved det faktum at det ikke burde være nødvendig at åbne pakker sendt inden for EU.

Som narkosmugler kan jeg kun tilslutte mig det udsagn! Det vil spare mig for mange besværlige ture, hvis jeg i stedet kunne nøjes med at sende skidtet, velvidende at forsendelsen ikke må åbnes indenfor EU.

(For god ordens skyld, er jeg altså ikke narkosmugler..)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:23

Michael:
Indonesien har intet med EU at gøre.

Indonesien blev draget frem som eksempel.

Michael:
Og der er kæmpe forskel på lande inden for EU og uden for EU.

Enig.

Michael:
Og selvfølgelig skal der undersøges folk ved grænserne af hensyn til menneske smugling.

Og indsmuglilng af narkotika, våben, kopivarer o.s.v.

Michael:
Men det ændrer ikke ved det faktum at det ikke burde være nødvendig at åbne pakker sendt inden for EU.

Hvorfor dog ikke det? - Kan man ikke sende narkotika, våben, kopivarer o.s.v.?

Michael:
Ellers kunne man jo også argumentere for at pakker burde tjekkes når de sendes til Sjælland eller omvendt.

Ja, det kunne man da også fint argumentere for.

Michael:
I henviser til nogle Paragraffer som ikke er særlig tydelig på det område.

Jo, de er tydelige nok, i hvert fald for almindeligt opfattende danskere... Og diverse jurister gennem tiden.

Michael:
Og det er sansynligvis derfor myndighedderne gør som det passer dem.

De gør, hvad loven (den kender du gode, ikke) giver dem lov til.

Michael:
Det så vi jo også med genindførslen af paskontrollen ved den tyske grænse. Men se bare hvordan det gik.

Og hvad har det lige med indførsel af pakker fra UK at gøre?

Jeg tror du er nødt til at gøre dig klart, at i et retssamfund er det loven der bestemmer spillereglerne. Jeg er klar over, fra tidligere indlæg, at du ikke opfatter den som gældende for dig, men det kan vi andre jo ikke rigtig gøre noget ved. Vi er nødt til at forholde os til de regler der gælder for almindelige danskere.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:27

Er der nogen der kan sige, om kontrollen - ud over at i sagens natur kunne finde punktafgiftsvarer, narko, våben, skin fra truede dyrearter OGSÅ reagerer hvis varen ikke virker købt til firmabrug - men til privat via CVR uden moms i EU?

Eksempel: Malerfirma importere 5 playstation 3 spil, tøjgrossist importere 3 kg kosttilskud og IT mand køber et par RayBan wayfarer.

Om de gør noget aktivt ved jeg ikke, men man skal huske at sælge det ud af firmaet... Det bliver jo, hos tolden registreret hvad du skal registrere som ind og udgående moms. Derfor kan du jo dårligt slippe for at registrere de importerede varer i virksomheden.

Men derefter er det vel en skattekontrol?!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:29

igang:

Michael:

Som narkosmugler kan jeg kun tilslutte mig det udsagn! Det vil spare mig for mange besværlige ture, hvis jeg i stedet kunne nøjes med at sende skidtet, velvidende at forsendelsen ikke må åbnes indenfor EU.

(For god ordens skyld, er jeg altså ikke narkosmugler..)

Synes også straks jeg øjner en forretningsmulighed for at importere våben til bandekonflikten fra nogle (specielt syd-østlige) EU-lande...

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:31

Michael:
Det er imponerende så meget i er begyndt at blande tingene sammen. Indonesien har intet med EU at gøre.

Det var bare for at sætte tingene lidt i perspektiv.

Michael:

Det er da netop nødvendigt så man undgår at man f.eks. sender en masse hård narkotika med posten. Men den diskussion er nok bare et spørgsmål om holdninger, så ingen grund til at diskuttere det.

Michael:
I henviser til nogle Paragraffer som ikke er særlig tydelig på det område.

Jeg synes nu de fremstår helt tydelige, nemlig at det er helt lovligt for tolderne at lave kontroller. Dette mener du er i strid med en EU-lov, men du har stadig ikke svaret hvilken.

Det har jo ikke noget med bevægeligheden at gøre. Der er fri bevægelighed, men pakker bliver naturligvis kontrolleret.

Hvilken EU-lov eller hvilke EU regler mener du forbyder toldere i EU at lave stikprøvekontroller?

Side 6 ud af 11 (107 indlæg)