Hej Martin, og alle jer andre.
jeg har et problem som, nok mange har i dagens Danmark. Jeg drev et større entreprenør firma for nogle år siden og måtte se det hele gå konkurs i 2008 og på den konto måtte sende næste 100 mand hjem. I flere år gav jeg dem smør på brødet jeg sørge for deres skat blev betalt - jeg var med til at holde samfundet i gang. efter et par års kæmpen med det ene og andet projekt som ikke har været stærkt nok til at køre vider på har jeg stiftet Sixton ApS som er en handels virksomhed hvor jeg primært køber og sælger Både, Biler, Maskiner mm. det går rigtig godt og der er overskud fra starten og er forsat i flot fremdrift og med en forventning om en 10 dobling af egenkapitalen i næste regnskab. her kommer problemet: min entreprenør virksomhed trak 4 selskaber med i graven og efterlod mig med et kæmpe tab og en personlig gæld til leverandøre og banker på et større million beløb da jeg kautionerede personligt for virksomhedens drift. det bevir...ker at jeg i dag uanset hvad jeg gør ikke kan få en konto i nogen banker til selskabet - jeg bliver afvist med den ene gang plader efter den anden, jeg kan ikke forstå, at jeg som iværksætter og udvikler skal slås til hjørne og må ty til stråmænd osv. for at drive en hæderlig butik med rigtig flot omsætning og meget flot overskud til dato. jeg skriver dette opslag på din væg da jeg er sikker på andre iværksættere har samme problem og tænker der måske er en storhjertet bankmand der følger dig også, som kan hjælpe. for jeg tror sådan set kun, det er et spørgsmål om at ramme den rette mand i banken, så er der ingen problemer jeg har jo ikke gjort noget kriminelt - jeg er "kun" gået konkurs med 4 virksomheder i samme omgang, hverken selskabs tømmer eller konkurs rytter blot iværksætter der ikke var helt heldig første gang. håber du for en god dag Hilsen Jens Rasmussen Sixton ApS |
Hej Jens
Du burde kunne oprette en erhvervskonto uden kredit i de fleste banker.
Det er så snart der skal være kredit og kassekredit på den ikke dur når man skylder monetos ;-)
De Bedste Hilsner
Ronni