Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er svært at få BANK!

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47210
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

OK EU lovgivning - og jeg oplever den brugt klart mere og mere "to the point" 

Ja det med omkostningerne og risikoen er givet årsag til mange nej - Jeg ville derfor så gerne finde ud af om der kunne laves en konto tilknyttet til erhverv som man ikke kunne tilmelde f.eks. moms

Det er vist en af bankernes risici - Det er en nemkonto og kan tilknyttes moms og hvis man skal af med 100.000 kr i oms, så er man selv den eneste der ved det (ud over momsSmile). Det irriterer selv mig, at jeg ikke i netbank kan se, at den 20/x trækkes xxxxx kr fra kontoen - det ser jeg først den dato, hvor pengene er væk - og som jeg har forstået bankerne, har de meget svært ved at lukke en nemkonto i forhold til f.eks. moms indsættelser og træk.

Hvorfor moms (og skat af løn) ikke kan ses i netbank før det trækkes - uanset bank mig bekendt, forstår jeg ikke systemmæssigt for jeg tror det er med til at bankerne stiller større krav, end hvis de kunne lukke helt for overtræk og undlade dankort - bare så alle CVR kunne få en basis nemkonto som kunder kunne betale ind på og som de kunne betale regninger fra via netbank (mod netbanksgebyr) - UDEN NOGEN form for overtræksmulighed

Kunne den sikres HELT MOD OVERTRÆK, så kunne der jo næsten være krav om nemkonto i den form - til alle CVR helt som til personer (med samme pris individuelt fra bank til bank).

VH

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 199
Fra  KR Import Skrevet kl. 00:09

Der er kun 1 løsning. BRF kredit!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47210
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:55

Kim Rosendal:
er er kun 1 løsning. BRF kredit!

det er da absolut bare at prøve for trådstarter som mangler erhvervskonto - ned i BRF kredit og hør om de vil løse den og meld gerne tilbage, for der er mange der sikkert vil være glade hvis BRF tilbyder noget der ligner alle en erhvervskonto - 

vh

Fra Morristown, New Jersey, USA
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 03:13
@Jens

og så er det jeg siger hvad er det for noget ævl. jeg har en Egenkapital på 750.000,- jeg har vare for 3-4 mio kr der er betalt firmaet er ikke endnu 1 år gammelt jeg startede for 80.000,-

På under 1 år - du har dælme da haft vind i sejlene! Thumbs up herfra :)

Mvh
Thomas
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 06:53

Hej Jens

Jeg håber godt nok at du har fundet din bank. Ind i mellem kan man undrer sig over det her lille land, hvor så mange råber op om krise, stor offentlig sektor, manglende vækst osv. Og når så vi er nogen der virkelig kan og vil spytte i statskassen, så kan vi ikke pga bureaukrati :)

Sidder der virkelig ingen visionærer mennesker i bankerne? I så fald ville det være skønt at få dem med i denne debat tråd :)

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 07:50

Hej John.

Mange tak for din indsats foreløbigt.

kravene kan jeg fint overholde og jeg har budget regnskab og en forretningsplan liggende.

jeg har dd. et møde med Nykredit bank som jeg tror lidt mere på end de andre jeg har været i gennem.

lige nu skal jeg blot have en bank så jeg kan navigere - men jeg ville meget gerne være kunde i Nordea.

Jeg tænkte på måske kunne man sikre banken ved at deponere ect. 25-50.000,- på en spæret konto til drift sikkerhed for kontoen.

jeg melder op hvis det lykkes mig idag og jeg høre meget gerne fra dig hvis du for en løsning frem...

mvh Jens

og god dag

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 07:52

hej.

det er ikke lykkes i nu men jeg tror nok det skal lykkes, jeg er bare frustreret over at iværksætter samfundet har så store problemer med noget så basalt!...

Regeringen burde garantere alle ny stiftede selskaber der er dansk ejet og dansk ledet at de kunne få en drift konto.

mvh jens

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 07:53

dem vil jeg da forsøge at tage fat i også.. :)

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 07:54

jeg tjekker den op til formiddag... Smile

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 07:58

hej Thomas,

grunden til egenkapitalen er på 750.000 var at jeg havde lavet selskabet således at det havde regnskab pr 30-09 dvs. firmaet var kun godt 2,5 mnd gammel da første regnskab blev lavet. som viser et fint overskud og en god balance. jeg indskød en drift kapital og i stedet for at køre den på mellemregning brugte jeg pengene på Egenkapital - nogle vil måske sige dumt men jeg syntes det var smart, det er i virksomheden jeg har behov for pengene, og behov for andre kan se de handler med en virksomhed der ikke kun er et tomt aps.

ja der har været travlhed. og nogle ting er bare lykkes ret godt.

god dag

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)