Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er svært at få BANK!

Side 7 ud af 7 (64 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan heller ikke ud fra det du beskriver forstå de ikke tager dig som ren erhvervskunde - i alle fald hvis de fik indblik i din privatøkonomi - men jeg kender masser af tilfælde - inkl. mig selv fra en række selskaber - hvor jeg kun har haft erhvervskonto - for mit vedkommende - Nordea - Vestjysk bank, Handelsbanken som de senest kendte eksempler.

For små nye ApS gælder vel, at uanset de er selvstændige juridiske personer, så kan deres liv i høj grad trues hvis ejerens og direktørens privatøkonomi knækker sammen

Hvorfor er det at du ikke i første omgang i alle fald bare tager erhvervskontoen i din nuværende bank - også selv om du måske ikke får lige så meget erhvervsrådgiver tilknyttet - så er du i alle fald kørende og har sagt tak for billigt boliglån og andre gode ting du har der?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 2. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Freelancer Ako Skrevet kl. 12:04

Det er lige præcis det, jeg forstår det heller ikke. Slet ikke.

Men jo, nu har jeg valgt ikke at bruge mine kræfter på dét mere og således få en erhvervskonto i min nuværende bank, hvor min private bankrådgiver har været på ferie 2 gange inden for de sidste 40 dage.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LivingLiving:
eller rettere sagt, de følte ikke at de kunne tjene på dem.

Sådan driver vi også forretning, jeg siger ikke ja til at tage en kunde ind, hvis ikke vi kommer til at tjene penge på kunden. Hvis ikke vi tjener penge må vi lukke.

LivingLiving:
Jeg sidder nu også i den situation hvor jeg er ved at undersøge hvor jeg ønsker at placere min erhvervskonto. Der kan være mange grunde til at man ikke ønsker sit erhverv i sin nuværende bank, blandt andet har nogle banker meget få erhvervsrådgivere og stiller ikke altid en erhvervsrådgiver til rådighed.

Jeg kan ikke se nogle grunde til ikke at placere en erhvervskonto i samme bank som min privatkonto. Jeg vil aligevel ALDRIG benytte en "erhvervsrådgiver", da ingen banker tilbyder dette, de har sælgere af deres produkter, som har titlen "rådgiver". Du skal ikke lade dig snyde.

LivingLiving:
Jeg er nu således tvunget til at oprette en erhvervskonto i en bank som jeg ved ikke er optimal nok når det handler erhverv.

Opret dog den erhvervskonto og få rådgivning andre steder. Du kommer ikke langt hvis det er et problem du bare ikke kan løse.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:18

Kære jer der har været med på debatten her.

Det er lykkes mig at få Bank i Nykredit Bank Erhverv - det er ret fantastisk. :) så det kan jeg jo anbefale andre at prøve.

men debatten er ikke ovre for hvorfor i alverden skal det være så svært og hvorfor i alverden er det ikke stats garanteret, hvis man kan få cvr nr så skal det være med en stats garanteret konto som minimum.

vi er et iværksætterland og vi er et land der kun efterhånden har iværksættere som eksport vare. alle sejl må sættes ind så alle kan få konto og alle kan få BANK hvis de ellers overholder et par simple spilleregler Kriminelle og bedragere kan naturligvis ikke garanteres noget men ellers burde det være fair at det ikke var iværksætter problemet at modtage penge og sende penge, lige ledes bør det også at kunne være en selvfølge at en nets aftale til pbs og div. kort ikke skulle volde problemer at få så længe man ikke skal have en kredit ramme.

jeg vil sige jer tak for at så mange har debatteret om og omkring emnet :)

Smile Jens 

Side 7 ud af 7 (64 indlæg)