Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er svært at få BANK!

Side 2 ud af 7 (64 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jep - jeg har skrevet højst op i områdeledelse for den bank jeg selv benytter

HVIS der kan laves et produkt som ikke kan overtrækkes/bruges til automatisk moms osv kan jeg ikke se hvorfor ikke alle skulle kunne få et sådan - måske med gebyr for netbank - men få en simpel konto knyttet til deres CVR

OM det kan laves overtrækssikkert når den hedder erhverv ved jeg ikke, men det burde kunne skabes

jeg kommer retur når de svarer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:14

det er jeg meget taknemlig for

mvh jens

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:43

Mikkel Lauridsen:
Hvis det er afgørende med en hurtig ekspansion, kan et lån være rigtig givtigt

Har man ikek råd til at ekspandere så gør man det ikke!
Tæring efter næring.

Mikkel Lauridsen:
Er der ikke også skattemæssige fordele ved at låne? Det mener jeg at have hørt i hvert fald.

Tager du et lån har du naturligvis også fradrag for dette. (alt efter form og situation).
Men der er stadigvæk udgifter forbundet ved at låne og det er da altid en bedre forretning på sigt at kunne betale kontant uden at skulle ud og låne. 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:45

i det her tilfælde er der ikke tale om lån. Smile

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Jeg kender til flere som har været i samme situation som dig.
En skulle bare låne penge til at kunne stille sikkerhed (25.000 kr. på en spærret konto) til en indløsningsaftale med netts, men banken sagde NEJ!
Til trods for virksomheden tjente penge.

Hvis virksomheden tjente penge så kunne de vel bare spare de 25.000 op eller undvære. Nu er det jo ikke et krav at man SKAL bruge nets længere til at modtage betalinger med kort. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20

synes også det lyder lettere bagvendt. Kunden skal stille sikkerhed til nets i form af 25.000 kr på spærret konto - dog en konto Nets kan nappe de 25.000 kr fra hvis der opstod behov

Så mener kunden at en bank skulle påtage sig den sikkerhedsstillelse for ham, mod lidt renter og vel uden at kunden tilbød banken sikkerhed i hus bil eller private penge. (ret sikker på banken var OK hvis de fik sikkerhed i noget der var sikkert - men bare det at oprette noget sådan for kun 25.000 kr i lån er nok tvivlsomt

Det ville jeg finde bagvendt - låne til sikkerhed mod ikke selv at stille sikkerhed - med mindre det var en god gammel kunde som banken havde andre gode aftaler med. Jeg er enig COJDK det er netop penge som den kunde der jo tjente penge, selv må finde

vh

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:21

COJDK:
Hvis virksomheden tjente penge så kunne de vel bare spare de 25.000 op eller undvære. Nu er det jo ikke et krav at man SKAL bruge nets længere til at modtage betalinger med kort. 

Fordi en virksomhed tjener penge er det jo ikke sikkert der var budgetteret 25.000 til at sætte ind på en lukket konto. Det kunne være de var planlagt at blive investeret i virksomheden.
Jeg mener de startede for 1000 kr. og tjente fint. Så 25.000 kr. er mange penge. Men da de så skulle etablere en netts aftale ændrede de netop taktik og som du skriver selv så valgte de anden løsning. Min pointe er bare at hvor er det dog ærgerligt at høre der stilles så høje krav til ingen verdens nytte.
Det er ikke særlig iværksættervenligt fra bankens side ikke at ville låne penge ud til en eksisterende forretning som generer overskud og trist at netts har det monopol de nu engang har i DK.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:25

Så mener kunden at en bank skulle påtage sig den sikkerhedsstillelse for ham, mod lidt renter og vel uden at kunden tilbød banken sikkerhed i hus bil eller private penge. (ret sikker på banken var OK hvis de fik sikkerhed i noget der var sikkert - men bare det at oprette noget sådan for kun 25.000 kr i lån er nok tvivlsomt

Hvis en virksomhed er sund med + på kontoen og man kan se der er kunder og der kommer penge ind så begriber jeg ikke en bank kan finde på at afvise sådan en kunde. Det får jo bare kunden til at søge anden mulighed og banken går på sigt glip af en mulig god kunde da kunden nok ikke vælger at kaste penge eller investere sine penge derigennem efter sådan en behandling i en opstartsfase.
Jeg mener bankerne ser meget nug og her og tænker ikke over hvilket signal de sender til kunden! De har ikke gang i det langsigtede salg efter min mening. 

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. May 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:29

Ronni Larsen:
Fordi en virksomhed tjener penge er det jo ikke sikkert der var budgetteret 25.000 til at sætte ind på en lukket konto. Det kunne være de var planlagt at blive investeret i virksomheden.

Ville da kalde de 25.000 til NETS for en investering i virksomheden. Du investerer noget af overskudet i virksomheden, om det så er til en NETS indløsningsaftale, nye maskiner eller lokaler, så tæller det hele da som en investering.

Har ikke selv virksomhed endnu, men når jeg engang starter en, så boycutter jeg NETS komplet og vil hellere støtte foretagener som Square eller iZettle da de ikke kræver en "formue" før at man starter og alligevel næsten kun tager det samme i kommission som NETS gør (så vidt jeg husker.) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30

Ronni Larsen:
Det er ikke særlig iværksættervenligt fra bankens side ikke at ville låne penge ud til en eksisterende forretning som generer overskud og trist at netts har det monopol de nu engang har i DK.

jeg kan ikke nok om nets, men generelt er jeg ikke vild med monopoler. Jeg forstår godt at en bank ikke vil låne ud til noget relativt nystiftet uden sikkerhed - når beløbet står som sikkerhed der kan nappes af nets fra dag til dag. 

Måske til udstyr der kunne stå i sikkerhed, men ellers forstår jeg godt de ikke vil, og har lidt svært ved at se det er iværksætter uvenligt, at de der låner penge ud kræver en form for sikkerhed - det gælder jo også overfor private generelt - indtil de måske ad åre har opbygget et fortrolighedsforhold og banken kender mønsteret.

Det er jo ikke uden nytte at stille krav om sikkerhed - når nets kunne tømme kontoen 2 dage senere?

Nå godt i alle fald de fandt en anden løsning

vh

Side 2 ud af 7 (64 indlæg)