Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig passe!!!!

Side 3 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver ikke meget for de undersøgelser som er foretaget af bankerne selv.

Jeg ved ikke hvordan det er i udlandet. Men ja det er sikkert endnu værre ;-)

Er det innovativt og besparrende ikke at udnytte teknologi?
Hvorfor skal der stå en fysisk person og trække et nr. til en?

Jeg vil synes det er langt mere tiltalende at kunne vælge på en skærm hvad man skal i banken og herefter blive henvist til nr. og kasse.

Den personlige og venlige hjælp får du så ved kassen / eller skrivebordet alt efter hvad du skal.

Det er effektivt og hurtigt.

Kan ikke se det skulle være hurtigere at have en medarbejder til at betjene kunden ved at trække et nr. og byde velkommen 10 sek. og derefter stå og glo indtil den næste kommer ind.

Så hellere flere kasser og hurtigere betjening.

Vedkommende kunne så bruge energi og tid på f.eks. at tilbyde udelukkende service til den ældre generation. Råd og vejlednings kasse.
her ville man kunne få hjælp til det man ikke kan finde ud af selv.
Det ville dælme være god service.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:12

mr.mig:
SÅ lad dig ikke snyde -de forsøger ikke at yde service -de vil opdrage dig til IKKE at komme i banken - men benytte deres netbank og automater. Ironisk at når man har råd til perfekt service -ja så forsøger man at skære den helt væk! Det kan KUN lad sig gøre fordi vi som kunder ingen alternativer har (endnu). 

Et eller andet sted håber jeg de forstætter den retning som de kører nu.
For så vil der helt sikkert komme andre spillere på banen og så vil de opdage at de er forkert på den og har kørt i tomgang i alt alt for mange år.

Se bare på Telebranchen. ;-) Det er et godt eksempel. De store aktører sover i timen og har det fint fordi kunderne ikke har alternativer.
Lige pludselig dukker ny aktør op og tilpasser teleabonnementet og kundeservice  til lige sådan som kunden selv ønsker det!

Jeg ser bankerne som en stor sovepude til trods for de prøver at være innovative og udvikle.

John. Til det du skriver om banken har haft "firma" på til at varetage undersøgelse af ventetid osv.
Det er strategien bag. Det er den jeg er uenig i. Det svarer til at køre med 50% kraft når man kan vælge at køre med 100%.
Rent innovativt vil jeg da mene at det er fjollet og ikke særlig innovativt at tænke at vi sætter medarbejder ind for at nedbringe ventetid når man kan bruge teknik til dette og bruge resourcer andre steder der gør at netop kundeservice bliver set og oplevet som det skal!

Det kan ikke være rigtigt at man som virksomhedsejer tænker. Åh nej. Nu skal jeg ned og stå i kø i banken fordi man er nød til at komme forbi banken og ikke lige hurtigt kan klare det i sin online bank som alt det andet man kan.

For mig at se er der plads til så mange forbedringer at jeg tænker hvad djævlen laver de i banken? Både personale og ledelse!

Jeg er oplært med at KUNDEN er det vigtigste når KUNDEN kommer ind i butikken.
Jeg oplever og har aldrig oplevet en medarbejder har rejst sig fra sit skrivebord og har åbnet en kasse mere tiltrods for en kø på mindst 20-25 personer!
Nu ved jeg de bankansatte er opdelt i titler og forskellige kompetencer men her er der også plads til forbedringer ;-) Overlap, hjælp hinanden i afdelingen. 

Jeg er 100% sikker på at hvis man effektiviserede korrekt med teknologi havde man også plads og råd til stadigvæk at have den personlige kundeservice i fremtiden i de forskellige filialer til de ting hvor det kræver fysisk tilstedeværelse og til at varetage den ældre generation.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43

Ronni Larsen:
Rent innovativt vil jeg da mene at det er fjollet og ikke særlig innovativt at tænke at vi sætter medarbejder ind for at nedbringe ventetid når man kan bruge teknik til dette og bruge resourcer andre steder der gør at netop kundeservice bliver set og oplevet som det skal!

det er vel der vi skiller - Det er jo netop fordi rigtigt mange bankkunder er bange for teknik. Du løser alt du kan med teknik, men det er der stadigt MANGE der ikke gør. Assitancen er ikke en erstatning for en god netbank, men mange aner ikke de kan hæve Euro i automaterne og den tidligere tilstedeværelse af postkontorer med girokort og banker med kasser tæt på folk, betyder, at mange - specielt ældre - ikke kan bruge netbank, men går ned med indbetalingskort - eller står i kø efter kontanter og valuta. 

Det er ikke erstatning af teknik men hjælp til kø-folket for at finde veje, hvor de her og nu, eller fremadrettet IKKE skal stå i køen og genere de som virkeligt SKAL stå der. Ca halvdelen af køen står der, for at hente kontanter du - eller Euro - noget som teknikken i maskinerne klarede på den halve tid - de guides væk fra køen, og mange ældre står med en indbetalingskort og skal ha forklaret mere om netbank Her kunne bankerne godt lave regulære kurser

Jeg synes også der kunne uddannes flere kassefolk, men det er en special linje, det er ikke sådan at en bankrådgiver må sætte sig i kassen - helt hvorfor ved jeg ikke, men da det gælder alle steder mig bekendt, er der nok nogen sikkerheds eller andre årsager, så JA der er der absolut plads til forbedringer er jeg 100% enig i,.

Ronni Larsen:
Det kan ikke være rigtigt at man som virksomhedsejer tænker. Åh nej. Nu skal jeg ned og stå i kø i banken fordi man er nød til at komme forbi banken og ikke lige hurtigt kan klare det i sin online bank som alt det andet man kan.
¨

Det er gudskelov få og små ting man ikke kan online som virksomhedejer OG som kræver kassebetjening - men ja en del valuta ud over Euro gør stadigt de fleste steder. Ellers skal man bare tale med banken og ændre ting, så skal man jo ikke i kassekø (i alle fald ikke de banker jeg kommer i) men til den medarbejder der tager sig af en/den type spørgsmål. Som virksomhedsejer er jeg i princip aldrig ved kassen - ud over behov for kinesiske Yuan og der ringer jeg og beder vor bankmand få dem lagt klar, og henter dem hos ham i stedet for ved kassen, det er de smidige med.

Det er med andre ord ikke uenighed om at der er plads til forbedringer - det er der - selvom en del danske banker - herunder Nordea som du nævner, ligger skyhøjt i de fleste målinger også set mod udenlandske banker (kåret som årest bank i norden flere år i træk og årest bank i vest europa i pår af FB) Jeg har svært ved at se hvorfra alternativerne skulle komme - måske Coop kan slå et hul for private med deres nye butiksbank?

Forbedringer ER der plads til, men det skal heller ikke ligne den fulde elendighed. 

Et par gentagne problempunkter - som jo udspringer af at bankerne tjener for lidt iflg. krav fra finanstilsynet:

Manglende kontantkasser i områder med store butikker blandet med møntvask giver store problem for butikkernes penge i kassen om morgenen for at kunne ha korrekte mønter og seddelmængder

Lukkede filialer og lukkede kasser betyder store problemer for de som ikke ha IT viden nok til at bruge netbank, det offentlige kører alt via nettet og mange ældre er dårligt hjulpet

Øgede - men rimelige krav fra EU og fra finanstilsynet om bankers kernekapital betyder øgede gebyrer/rente marginal skal gå til bankerne

Forstærkede hvidvaskningskrav gør det endnu mere besværligt at få erhvervskonto ligesom bankerne er meget tilbageholdende hvis ikke der kan stilles sikkerhed - fornuftigt nok i forhold til at de skal begrænse tab, men naturligvis skidt for de ideer som faktisk kunne har båret et lån

Manglende viden om erhvervslivet fra ganske mange bankrådgivere giver problemer i kommunikationen - kan afhjælpes af den erhvervsdrivene ved at trække på en der kan banksprog, men absolut plads til forbedring - dog er mange der søger lån også helt på bar bund som forretningsfolk, så også der, plads til forbedring

For lange køer - håber det er overgangsfænomen i forbindelse med filiallukninger. Brugen af kasserne er faldet mere end 70% på 4 år - så det er en lidt døende funktion- Servicemedarbejderen -Ja det får vi se, men intentionen og de undersøgelser der er lavet siger de virker - ellers nedlægges det givet - de er jo heller ikke gratis for banken og ellers må de ha mere flex i medarbejderne og flere kasser

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Har aldrig oplevet en ventetid under 8 min i den bank. 2 kasser åbne og 3 lukket, men en medarbejder som kan tage imod kunden og give dig et nr.
Man får en mærkelig følelse når medarbejderen trykker nr. ud for en på maskinen og giver det til en.

Hold da op, jeg ved ikke hvor vigtig en person du er, men 8 min er da nok noget du overlever, der er endda gratis kaffe :)

Spar Nord som jeg benytter kan man sagtens opleve ventetider på 5-10 minutter, men det kan jeg også i A-Z, Bilka, føtex og 100 andre steder som man handler ind, men kan helt sikkert godt forstå din pointe til en grad, men burde du så ikke være mere sur og bitter over at der sidder en masse ved bordene ned bagved, og at de ikke skynder sig op så snart du venter? De fleste kan nemlig betjene kassen også i en bank...

Mit korte svar ville være, skift dog bank, i stedet for at hænge dem ud herinde, men det må man åbenbart godt??? Nævn et domæne eller person også er Amino fuldstændig sindssyge og vilde over det, men at hænge en bank ud er ganske fint.???

Du skriver i dit første indlæg:

Man får dælme følelsen af de har tabt sutten og ledelsen bestemt intet ved om kundeservice og kundeoplevelse Geeked

Jeg troede også det var en joke første gang jeg besøgte banken men jo jo. Den er god nok.

(PS: Prøv at skrive det om en webshop eller firma, så ville du hurtigt blive irettesat)

Det er meget negativt ladet og hænger dem ud, men husk på at nogen gange, kan noget som ikke giver mening for dig, måske have en anden betydning end den du tildeler det, og du har vel set de par indlæg fra ansatte ved banken, som klart skriver det er en kæmpe hjælp til dem som ikke selv kan finde ud af det, men for helvede det er da en katastrofe du skal vente 1 min længere for at andre kan få hjælp!

Hilsen Klaus

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:38

Hej Klaus
Først og fremmest. Det handler ikke om at jeg er vigtig som person. Men alle kunder er vel vigtige eller hvad?

Mit indlæg er netop. Er der andre som har oplevet dette?

Er godt klar over oplevelsen sikkert er forskellig alt efter hvor gammel man er og hvad man skal i banken.
Men nu fortæller jeg om min oplevelse og blev meget overrasket over det nye tiltag, som de kalder kundeservice. Det er ikke kundeservice i min verden og blev heller ej opfattet sådan. Skal lige tilføje jeg ikke var den eneste i køen som ikke opfattede deres kundeservice som værende en succes.

Kaffe eller ej. Det er jo ikke det det handler om.
Jeg kommer ikke i banken for at drikke kaffe ;-) og ønsker at spendere så lidt tid som muligt.

8 min var den dag det gik hurtigst!

Ville være fint hvis det f.eks. var muligt at booke tid online til lige det man skulle have hjælp til.
Det ville også være med til at hjælpe ventetiden for dem som kommer i banken i anden sammenhænge.

Nu ved jeg ikke hvor du handler men der hvor jeg handler (Føtex) har jeg aldrig oplevet at der er mere ned 3-4 personer i kø og aldrig ventet så længe.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56

det er vel der vi skiller - Det er jo netop fordi rigtigt mange bankkunder er bange for teknik. Du løser alt du kan med teknik, men det er der stadigt MANGE der ikke gør. Assitancen er ikke en erstatning for en god netbank, men mange aner ikke de kan hæve Euro i automaterne og den tidligere tilstedeværelse af postkontorer med girokort og banker med kasser tæt på folk, betyder, at mange - specielt ældre - ikke kan bruge netbank, men går ned med indbetalingskort - eller står i kø efter kontanter og valuta

Tak John !

Det er jo hovedet på sømmet - for hvor mange kunder har ringet og bedt om kassen ikke kan servicere alle kundens behov?

Mit bud = o stk hvor mange af bankens ledere har syntes dette var en fremragende ide? Mit bud = alle !! Altså er det kundes skyld de ikke kan få valuta ved kassen? Eller at De kan mere i automaten end de ved... og hvad så ????

Hvis nu kunden ønsker personlig betjening som man ALTID har kunnet det ? Ja så har BANKEN valgt at skære voldsomt ned på denne service. Der hvor banken går galt er det er ikke kundes ide at lukke filialer, flytte betjening til nettet osv. Mange har flittigt brugt netbank da det lettere hverdagen - men hvorfor betyder det muligheder skal være mindre i banken ??

Det lyder som om det er "de ældres" skyld de ikke kan finde ud af det.... !! Og det er der intet galt med ? Det lyder som om ældre mennesker er en klods om bankens ben... Banken kan vel næppe vente med de lærer at bruge nettet og automaten.

En historie:

Hvis Hr Bankmand lørdag skal ud og købe en barbermaskine - så træder han ind i en lille butik hvor der er 6 kasser men kun en åben. Bag ved sidder der godt nok - 10 andre men de betjener ikke kunder der skal købe noget ved kassen. En anden medarbejder ved døren og fortæller folk der vil købe barbermaskiner - at det kan man KUN på nettet.... Så ville bankdirektøren nok ikke syntes det var "god" service eller for at nedbringe ventetiden....

Det er under ingen omstændigheder kundernes ønske at lukke den personlige betjening helt ned og henvise til nettet eller andet. Hvis en kunde ønsker personlig betjening burde det kunne lad sig gøre.

Og ønsker bankerne at fokusere på indtjening og besparelser skal det ikke gemmes under man forsøger at optimere kundeservicen eller ventetiden. For det er lodret løgn. Iøverigt er det sådan med undersøgelser man kan få dem til at vise ALT -for en undersøgelse er styret af parameter man stille op.. Så alt efter parameteren ændre undersøgelsens resultat sig også. Igen er den undersøgelse du henleder til, lavet uden der findes rigtige alternativer som skiller sig ud fra fx Nordea. Så det er en undersøgelse der viser hvad vi mener om Nordea sat op imod banker der kører tæt ved på samme måde. Så alt i alt siger det mig utrolig lidt som kunde -da det er pest eller pest eller pest.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:14

mr.mig:
Så alt i alt siger det mig utrolig lidt som kunde -da det er pest eller pest eller pest.

Bankerne sammenligner hinanden og op mod hinanden.
Det er forkert da ingen af dem er innovative nok til at give den kundeservice som kunderne ønsker.

Det kan godt være en rapport viser at kundetilfredsheden er steget efter der er indført personale til at "trykke på nr. knap for en", men husk på at denne kundetilfreds var meget lav i forvejen! (Se også hvem det er som laver rapporten ,-) Det kan jeg kun smile over.

Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 15:15

Hold dog for en gang vrøvl, undskyld mig... Men du ved godt bankerne er forretninger som bliver nød til at følge med, præcis som Føtex og deres selvbetjenings kasser, bare fordi noget engang har været sådan, er ikke nødvendigvis ensbetydende med at det skal forblive sådan altid... Jeg er bestemt ikke kæmpe fan af bankerne, men heldigvis kan man da skifte bank hvis man ikke er tilfreds...

Du skriver:

Det er jo hovedet på sømmet - for hvor mange kunder har ringet og bedt om kassen ikke kan servicere alle kundens behov?

Hvad er det for noget bræk, rent ud sagt, at skrive? Banken er en forretning og de tilpasser den løbende, at så de "gamle" får hjælp af banken er bare flot, eller har du ondt i røven over det?

Du skriver derefter:

Hvis Hr Bankmand lørdag skal ud og købe en barbermaskine - så træder han ind i en lille butik hvor der er 6 kasser men kun en åben. Bag ved sidder der godt nok - 10 andre men de betjener ikke kunder der skal købe noget ved kassen. En anden medarbejder ved døren og fortæller folk der vil købe barbermaskiner - at det kan man KUN på nettet.... Så ville bankdirektøren nok ikke syntes det var "god" service eller for at nedbringe ventetiden....

Hvad fanden (undskyld sproget) har det med sagen at gøre, hvis bank manden er utilfreds kan han sikkert sagtens finde en anden butik! De har jo ikke lukket alle kasserne, men der hvor de har (som de bestemmer) kan du ikke få personlig hjælp mere, og det bestemmer de!!! Så skift dog bank hvis du har et problem med dette, jesus det hele lyder herinde som om bankerne er jeres, det er virksomheder som jeres og min, og vi vil gerne optimere og gøre det mest profitabel for os selv, eller hvad er problemet?

Hilsen Klaus

Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 15:16

http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8lvpapirshat

Tilmeldt 21. Mar 13
Skrevet kl. 15:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den var til dig ronni :)