Jeg giver ikke meget for de undersøgelser som er foretaget af bankerne selv.
|
mr.mig:SÅ lad dig ikke snyde -de forsøger ikke at yde service -de vil opdrage dig til IKKE at komme i banken - men benytte deres netbank og automater. Ironisk at når man har råd til perfekt service -ja så forsøger man at skære den helt væk! Det kan KUN lad sig gøre fordi vi som kunder ingen alternativer har (endnu).
Et eller andet sted håber jeg de forstætter den retning som de kører nu.
For så vil der helt sikkert komme andre spillere på banen og så vil de opdage at de er forkert på den og har kørt i tomgang i alt alt for mange år.
Se bare på Telebranchen. ;-) Det er et godt eksempel. De store aktører sover i timen og har det fint fordi kunderne ikke har alternativer.
Lige pludselig dukker ny aktør op og tilpasser teleabonnementet og kundeservice til lige sådan som kunden selv ønsker det!
Jeg ser bankerne som en stor sovepude til trods for de prøver at være innovative og udvikle.
John. Til det du skriver om banken har haft "firma" på til at varetage undersøgelse af ventetid osv.
Det er strategien bag. Det er den jeg er uenig i. Det svarer til at køre med 50% kraft når man kan vælge at køre med 100%.
Rent innovativt vil jeg da mene at det er fjollet og ikke særlig innovativt at tænke at vi sætter medarbejder ind for at nedbringe ventetid når man kan bruge teknik til dette og bruge resourcer andre steder der gør at netop kundeservice bliver set og oplevet som det skal!
Det kan ikke være rigtigt at man som virksomhedsejer tænker. Åh nej. Nu skal jeg ned og stå i kø i banken fordi man er nød til at komme forbi banken og ikke lige hurtigt kan klare det i sin online bank som alt det andet man kan.
For mig at se er der plads til så mange forbedringer at jeg tænker hvad djævlen laver de i banken? Både personale og ledelse!
Jeg er oplært med at KUNDEN er det vigtigste når KUNDEN kommer ind i butikken.
Jeg oplever og har aldrig oplevet en medarbejder har rejst sig fra sit skrivebord og har åbnet en kasse mere tiltrods for en kø på mindst 20-25 personer!
Nu ved jeg de bankansatte er opdelt i titler og forskellige kompetencer men her er der også plads til forbedringer ;-) Overlap, hjælp hinanden i afdelingen.
Jeg er 100% sikker på at hvis man effektiviserede korrekt med teknologi havde man også plads og råd til stadigvæk at have den personlige kundeservice i fremtiden i de forskellige filialer til de ting hvor det kræver fysisk tilstedeværelse og til at varetage den ældre generation.