Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ÅBNINGSTILBUD: Unikt responsivt design 8.000,- Logo 500,-

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Andreas Rom Knudsen:

Vi har fået rigtig mange henvendelser omkring logodesign og andre logo opgaver, så det er rigtig rart - nogle af disse vil selvfølgelig blive smidt op i tråden.

Spændende Yes

Og du kan jo altid starte en ny tilbudstråd istedet for denne tråd, hvis du ikke ønsker at lægge tråd til visse andre Aminoers 'sange fra de varme lande'  Wink

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 08:47

Nu bliver jeg nød til at skrive.

Responsive design er så meget mere end at kun sider der skalerer til forskellige skærmstørrelser. Det er en helt anden måde at tænke på når man udvikler en side.

I bund og grund er det rigtigt at man laver en side der skifter størrelse, men det er ikke det vigtige.

Responsive sider behøver ikke bygges i grids. Grids er kun et værktøj til at placere element på en side med hjælp av en systematik. En god responsive design er lavet efter en fluid layout der skifter alt efter hvilken størrelse af skærm den ses på og ikke efter faste punkter.

At bruge responsive design betyder ikke at man skal miste noget indhold. Om det er hvad der sker på siden har man misforstået det fundamentale i at lave responsive design. Det er hvordan ma. Præsenterer det samme indhold på forskellige måder, i forskellige størrelser.

Mobile first er en trend der blevet meget stor og der man udgår fra det indhold der skal presenteres og passer det ind på den mindste størrelse for at udefra det bygge det op til desktop. Det er indholdet der er det vigtige.

Videre så er det aspekter av responsive design der mange ikke tænker på når de tilbyder at lave det. Performance er endu en af de fundamentale ting at tage med. Billeder, HTTP requests og størrelse på requests skal optimeres da der er stor forkelle på internet hastighed på forskellige enheder. Da der ikke findes nogen helt god løsning til at handtere responsive billeder endu er Mobile first en rigtigt god måde at designe ud fra da man kun ladder mobil optimerede billeder først og det ger mulighed at videre loade billeder af bedre kvalitet ved større skærmstørrelser uden at det påvirker den Mobile performance.

Disse er kun nogle ting der indgår i at designe responsivt. Det er ikke kun at lave en side der kan skifte størrelse eller fjerne indhold for at det ikke får plads. Det er en ny måde at tænke på og med mobile first giver det os principer der hjælper til at sikre en god user experience.

Det sagt så er det helt rigtigt at responsive desig ikke passer til alle løsninger. F.eks. webshops kan ofte gøres bedre og nemmere at bruge med sin egen mobile side. Dog bliver man nød til at vedligeholde to forskellige sider hvilket, beroende af størrelse, kan give en del ekstre arbejde.

I kort, efter en lang post, så er det ikke hvordan man gør ting, men hvorfor man gør dem det ger en værdi. Jeg arbejder dagligt med nogle af Danmarks største kommuner, mange der arbejder på nye designs, responsive eller ej, og jeg ser dagligt hvordan der laves ting der strider mod alt der responsive design er tænkt at betyde.

Det hele kan siges i to ord: "Design responsively."

- Thomas

Responsive Design, HTML5, CSS3, jQuery, Wordpress, PHP, MySQL, User Experience, Usability & User Research.

Spm? Skriv.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Morten Reitoft:
MEN - jeg ved fra min egen forretning at når vi flytter vores kunder fra Open Source til Closed Source løsninger, så stiger deres omsætning - for pludselig ændrer kundesegmentet sig.

Så er der gang i den varme luft igen Smile

Helt ærligt Morten, du er ved at komme så langt ud det er bedst du stopper. At omsætningen på et website skulle stige fordi det bagvedliggende system ændres er noget ævl.

Jeg har ikke set en eneste splittest der har vist at en ændring fra open source til closed source skulle give højere konvertering, eller omvendt for den sags skyld. Kunderne kan jo for fanden ikke se ændringen. De ting man kan lave i WordPress kan man også lave i f.eks. Kentico og omvendt. Så et skift fra væk fra open source er jo altså en ikke en faktor som i sig selv giver højere omsætning.

Morten Reitoft:
Succes måles IKKE i Google placeringer og SEO, men udelukkende på hvor mange penge der kommer i kassen når dagen er omme - husk det!

Kunne det tænkes at der tales meget SEO, netop fordi det at få relevante kundeemner ind på en side, netop giver flere penge i kassen? Selv grimme sider uden CTA, kan give mange hundrede tusinde i omsætning om måneden, bare fordi de ligger godt på google. Det er bundlinjen der er grunden til så mange taler SEO.

Og SEO er en af grundene til så mange vælger WordPress, fremfor f.eks. Kentico. Jeg tjekkede lige en lille håndfuld Kentico sider, og noget så elementært som canonical URL er ikke standard (går jeg ud fra da det ikke var brugt på en eneste af de løsninger jeg tjekkede, eller dvs. det var implementeret på den ene løsning, men det var implementeret forkert), så jeg kan med et snuptag skabe massive mængder dublicated content på de sites, og risikoen for at der skabes dc content automatisk er også meget større.

Så når vi taler værdi for kunden, skal man se hele vejen rundt, og jeg ville personligt nødig skifte fra et SEO-optimeret open source CMS som WordPress til SEO-fejlfyldt closed source system som Kentico.

Men som du siger kommer det selvfølgelig an på hvad kunden efterspørger, og om SEO er vigtig for kunden.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Morten Reitoft:
MEN - jeg ved fra min egen forretning at når vi flytter vores kunder fra Open Source til Closed Source løsninger, så stiger deres omsætning - for pludselig ændrer kundesegmentet sig.

Så er der gang i den varme luft igen Smile

Helt ærligt Morten, du er ved at komme så langt ud det er bedst du stopper. At omsætningen på et website skulle stige fordi det bagvedliggende system ændres er noget ævl.

Jeg har ikke set en eneste splittest der har vist at en ændring fra open source til closed source skulle give højere konvertering, eller omvendt for den sags skyld. Kunderne kan jo for fanden ikke se ændringen. De ting man kan lave i WordPress kan man også lave i f.eks. Kentico og omvendt. Så et skift fra væk fra open source er jo altså en ikke en faktor som i sig selv giver højere omsætning.

Jeg kunne nu nok godt se at det kunne være en mulighed at omsætningen stiger. Men dette er alene set ud fra hvordan min closed source fungerer og er opsat som standard. Men det kommer jo i høj grad også an på hvordan den open source løsning er opsat. altså det udgangspunkt man skifter fra.

Jeg tænker selvfølgelig på blandt andet hastighed, som jo er bevist flere gange. en hurtigere hjemmeside giver højere omsætning. hvis fx open source løsningen ikke har været opsat korrekt, eller optimeret i forhold til hastigheden, så vil et skift til en closed source som regel give en højere hastighed, da de jo bliver behandlet på en lidt anden måde set generelt.

Når det så er sagt kan man jo ikke bare spytte en sætning som den morten skriver, uden at komme med en hvorfor :) For nej et skift fra open til closed er ikke nok til at give en højere omsætning. Typisk vil det jo også resulterer i småændringer fra det gamle til det nye, fx hastighed, nye knapper, et lidt andet layout mm, hvilket nok er det der gør at omsætningen stiger.

MVH Kim Tetzlaff

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 09:28

Thomas Sjøgren:

http://en.wikipedia.org/wiki/Responsive_web_design

Jeg skriver ikke at min mister, men at man "mister"... hvis du har et billede af et produkt, som er splittet op i et grid og du så resizer en skærm, så den deles i "to", så "mister" du den ene halvdel af billedet...!!!!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 09:29

Jeg snakker overhovedet ikke om konverteringer!

Jeg snakker om at værdikæden stiger - men det er nok et fremmedord for dig!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 09:31

Kim Tetzlaff

Når man vælger en forretningstilgang til et website, fremfor et teknisk og funktionelt (som egentlig var det, jeg forsøgte at bringe på banen - men det er der ALDRIG nogen der går i dialog omkring).., så fjernes fokus fra pris til hvad løsningen gør - det betyder at alene det faktum at man har en forretningsmæssig tilgang til en løsning af en kundes opgave, gør at omsætningen stiger - for det er ROI der er vigtig og ikke pris!

/Morten

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 09:33

Thomas Frost:
Så når vi taler værdi for kunden, skal man se hele vejen rundt, og jeg ville personligt nødig skifte fra et SEO-optimeret open source CMS som WordPress til SEO-fejlfyldt closed source system som Kentico.

Som om det er alternativet?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:
Jeg kunne nu nok godt se at det kunne være en mulighed at omsætningen stiger. Men dette er alene set ud fra hvordan min closed source fungerer og er opsat som standard. Men det kommer jo i høj grad også an på hvordan den open source løsning er opsat. altså det udgangspunkt man skifter fra.

Ja det kommer an på en masse ting, og der hvor jeg mener Morten tager fejl er netop at omsætningen skulle stige bare pga skiftet fra open source til closed source, det er der absolut intet der viser skulle være tilfældet. 

Jeg tænker selvfølgelig på blandt andet hastighed, som jo er bevist flere gange. en hurtigere hjemmeside giver højere omsætning. hvis fx open source løsningen ikke har været opsat korrekt, eller optimeret i forhold til hastigheden, så vil et skift til en closed source som regel give en højere hastighed, da de jo bliver behandlet på en lidt anden måde set generelt.

Ja i nogle tilfælde kan det give en højere hastighed, hvis open source ikke var korrekt opsat, men til gengæld har jeg også set ganske mange løsninger baseret på closed source systemer, som var HELT væk hvad angår SEO. Vi taler elementære fejl som manglende canonical URL, som jo er standard i f.eks. WordPress.

Derfor mener jeg det er helt forkert at et skift til closed source skulle give højere omsætning, da det hele afhænger af hvem der sætter tingene op og deres kompetencer. Jeg lavede på et tidspunkt en SEO-analyse for et stort kosmetik firma, der havde fået lavet en ny løsning i et af de store closed source CMS´er, og løsningen var bestemt ikke i den billige ende.

Rapporten med fejl, og forslag til løsninger fyldte næsten 10 sider, da der stort set ikke var gjort noget som helst korrekt, og det er et godt eksempel på at bare fordi det er closed source og løsningen har kostet over 1/2 mill. så er der ikke nødvendigvis tænkt SEO med ind.

Når det så er sagt kan man jo ikke bare spytte en sætning som den morten skriver, uden at komme med en hvorfor :) For nej et skift fra open til closed er ikke nok til at give en højere omsætning. Typisk vil det jo også resulterer i småændringer fra det gamle til det nye, fx hastighed, nye knapper, et lidt andet layout mm, hvilket nok er det der gør at omsætningen stiger.

Enig på nær det med layout. At CMS´et skifter gør jo ikke nødvendigvis at layoutet skifter. Det er ikke så lang tid siden vi lavede en en-til-en kopi af en side til en forening for en bestemt faggruppe. De skiftede fra sitecore til WordPress, men det ændrede layoutet sig jo ikke af. Til gengæld sparede de vist 70.000 kr. om året i licenser :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:41

Morten Reitoft:

Thomas Frost:

Som om det er alternativet?

Som jeg skrev kommer det jo an på hvad kundens behov er. Jeg går personligt ekstremt meget op i SEO, så for mig betyder den del rigtigt meget, og derfor ville et CMS som Kentico umiddelbart ikke være en løsning for mig, men for andre kan det sagtens være.

Det skal siges jeg kender ikke Kentico, udover jeg lige tjekkede nogle basale SEO-ting, så jeg kan ikke udtale mig om CMS´et generelt (og kunne f.eks. ikke finde på at kalde det lort ;) ), det har helt sikkert styrker, ligesom alle andre CMS´er har.

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)