Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ÅBNINGSTILBUD: Unikt responsivt design 8.000,- Logo 500,-

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 420
Fra  Retro Media Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig med dig Thomas Frost 

Thumbs up for det Yes

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 16:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Frost:
WordPress har bestemt ulemper, jeg kan nævne flere. For mig er det ikke et spørgsmål om religion. Men det irriterer mig du gang på gang taler dårligt om det, men ikke har nosser til rent faktisk at bakke det op, og tage snakken om det.

Yes Det kan faktisk ikke siges bedre. Wordpress er ikke perfekt, og kan ikke alt, men jeg oplever at flere og flere får øjnene op for styrken og mulighederne i Wordpress,   og de har nosser nok til at erkende, at de måske tog fejl, da de afskrev Wordpress som et simpelt blogværktøj.

Jeg vil vove den påstand, at du, Morten, har set masser af flotte wordpress sites, du har bare ikke lagt mærke til det, fordi du forventer at se noget andet, end det du ser.

Jeg synes det er helt fint, at nogle mener at de ikke kan bruge Wordpress til noget fornuftigt. Jeg vil ikke forsøge at overbevise dem om noget andet. Men at håne en anden mands virksomhed, på baggrund af at han har valgt et CMS man ikke selv vil bruge, DET hører ingen steder hjemme - og SLET ikke på Amino.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 19:46

Tim J. Nielsen:

Morten Reitoft:
N.B. og så iøvrigt baseret på WordPress som er et blogværktøj...!!

Haha det er godt nok ved at være et par år siden jeg sidst hørte den påstand :D

Tror faktisk at de fleste som arbejder med web - og som har fulgt lidt med i udviklingen - har forstået at anderkende Wordpress som et fuldgyldigt CMS, som man kan opbygge ret så avancerede websites i. Uanset om de selv benytter det, eller ej.

Og så skriver trådstarter da vist ikke noget om et valgfrit theme, men derimod om et unikt designet theme. Så måske skulle du kontakte trådstarter direkte, istedet for at sabotere hans tilbudstråd?

AMEN!!

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 20:17
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Havde egentlig besluttet mig for ikke at bruge mere tid i denne tråd - men ok... så lad os kigge lidt nærmere på hvorfor jeg skriver som jeg gør..

Når jeg her på Amino egentlig nok for tit gider bruge tid på at sige min mening om Word Press - så er det faktisk ikke helt fair. For det første kender jeg ikke særlig meget til WordPress, så det burde jo faktisk først og fremmest afholde mig fra at sige at det er noget "lort" - så undskyld for det. MEN - når man er relativ aktiv på Amino, som jeg er, og også tit får 5 stjerner for mine indlæg, så er det altid for mine holdninger til markedsføring, iværksætter politik og forretningsplaner m.v. og det er måske fordi jeg synes at der er SÅ mange herinde, som faktisk forholder sig til teknologi, fremfor det som er vigtigt. 

Uanset hvilken forretning man driver, så er det væsentlig jo ikke hvilken teknologi man tilbyder, men hvilken værdi det giver kunden. Når jeg reagerer skarpt på LANGT de fleste tilbud herinde på Amino er det fordi de NÆSTEN aldrig tager hensyn til forretningen, men blot til teknologien - og her er det næsten en konstant at WordPress altid er teknologivalget. Se selv hvor mange af jer - bare i denne tråd - som udbyder WordPress løsninger! Så min avation imod WP er nok mere rettet mod det faktum at man meget sjældent KAN lave løsninger til 500 kroner, eller 1.500 kroner eller what ever beløb, hvis man skal sætte sig ind i kundens forretning og skabe en løsning, som faktisk understøtter og hjælper forretningen til de objektive mål, som en forretning jo må have.

Når TS så starter med et tilbud til 8.000 (såvidt jeg husker), så er det IGEN baseret på teknologi. At lave responsivt design i sig selv giver jo ikke hverkenbedre website, eller flere kunder! Tværtimod er TS' egen hjemmeside mangelfuld, stavefejl, ikke responsivt design og værst af alt - ingen holdning til hans kundes forretning (ihvertfald som udgangspunkt!) - jeg håber at alle de mange tilbud herinde på Amino om webløsninger, SEO og alt andet godt fra havet forsøger at tage udgangspunkt i folks forretninger - så det giver merværdi - men helt ærligt. Mange af de spørgsmål der er her på Amino er de samme og samme og samme igen og igen og igen. Og alle skal jo starte et sted og WordPress er givetvis fint - jeg har ikke gode erfaringer med det - baseret på en enkelt oplevelse (fair nok) - MEN - jeg ved fra min egen forretning at når vi flytter vores kunder fra Open Source til Closed Source løsninger, så stiger deres omsætning - for pludselig ændrer kundesegmentet sig. Når der så nævnes Dansk Supermarkeds valg af WordPress, så var min første tanke - gad vide om jeg har taget fejl - (se selverkendelse!) - men når man læser den linkede artikel, så kan man jo se at Dansk Supermarked bruger WordPress til ikke forretningskritiske ting - de bruger SiteCore og Microsoft CMS til forretningskritiske web-applikationer..  Det kan godt være, at det kun er mig, men mon ikke der er en grund til det?

Når TS og andre på Amino forsøger at lokke folk til at købe en løsning, som er baseret på teknologi og den så markedsføres i et forum, hvor 99% KUN går op i pris og langt sjældnere i kvalitet, så er det ganske naturligt at når man så ikke sælger til f.eks. 8.000,kr. - så tilbydes det samme produkt til lavere pris. Jeg fik et tilbud fra TS på 6.000,- kr. Så Amino, folks manglende interesse for merværdi (i al almindelighed!) og fokusering på pris og teknologi, gør at overliggeren hele tiden sænkes. Det er en skam - for hvad skal et website koste? Det skal efter min bedste overbevisning koste præcis så meget at det står mål med de resultater der kommer ud af investeringen. Så hvis man investerer 500,kr. men ikke får ekstra omsætning/indtjening ud af denne investering, så er det ekstremt dyrt - men investerer man 200.000,- kr. i et site, som øger ens markedsværdi, øger omsætning og bundline med mere end 200.000 kr. så er det jo en billig investering. Så kan man ALTID diskutere om man har pengene eller ej. 

Vi arbejder med kunder i et segment, som gerne vil betale mere for løsningerne - og faktisk så er størstedelen af vores 'projektleder' timer, som vi sælger,faktisk på møder med kunder, hvor vi forventningsaftemmer, diskuterer forretning og hvad der skal til for at få denne til at vækste.Vi har endda flere kunder,som vælger at købe kreativ forretningssparing med os (listepris knap 30.000 + moms) - det er klart at nye forretninger måske ikke synes at det er værdifuldteller nødvendigt for dem at bruge penge på dette - men for nogen er disse penge givet godt ud (ellers ville de nok ikke gøre det - udbud/efterspørgsmål -kapitalisme!)..

Jeg vil gerne sælge en webløsning til alle som er interesserede, men jeg VIL ikke gøre det, hvis ikke jeg føler mig overbevist at det giver en reel merværdi for kunden. Lige nu har vi en kunde, som ikke har pengene til en fuldblown website - baseret på Kentico CMS, som vi forhandler og et design fra et professionelt bureau - men vi hjælper så kunden ved at lave en løsning, hvor licens, hosting betales i afdrag og design og implementering kontant - kunne hun starte op til en lavere pris igennem nogle af de tilbud der er her på Amino - med garanti.

Når hun vælger os - så er det altså ikke p.g.a. pris og teknologi, men fordi vi forsøger at forstå hendes forretning, udvikler software/løsninger der passer til hendes behov, sådan at hun kan få sin forretning op i et højere gear. Jeg har i flere tråde her på Amino diskuteret med andre Open Source fans og kigger vi påf.eks. DR og Københavns Kommune, som ofte fremhæves som eksempler på Open Source kunder - så er det jo totalt ude af proportioner at bruge dem som case-stories - for de betaler så mange millioner for udvikling og implementering, at omkostningen til en licens ihvertfald ikke er det som gør forskellen - nej, det er partnerens evne til at forstå forretningen, omsætte den til teknologi og design og indhold og det er partnerens kompetencer både organisatorisk, økonomisk og kvalitetsmæssigt der er styrende for teknologivalg.

Så tilbage til TS og til WordPress... Jeg håber at du og alle jer andre får succes - især hvis det I gør kan give jeres kunder succes. Succes måles IKKE i Google placeringer og SEO, men udelukkende på hvor mange penge der kommer i kassen når dagen er omme - husk det!

Go' aften til jer alle - Open Source folk som Closed Source folk :-)

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 20:45

Morten Reitoft:
At lave responsivt design i sig selv giver jo ikke hverkenbedre websiteeller flere kunder!

Hej Morten,

Jeg vil ikke blande mig i den overordnet diskussion men den påstand du kommer med der holder ikke helt, det siger sig selv at et responsive design vil generer flere kunder, i hver fald hvis man har en shop, eller mener du ikke at tilpasning til mobile enheder er fremtiden?

/allan

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 20:49

DesignYOU:

Morten Reitoft:
At lave responsivt design i sig selv giver jo ikke hverkenbedre website, eller flere kunder!

Hej Morten,

Jeg vil ikke blande mig i den overordnet diskussion men den påstand du kommer med der holder ikke helt, det siger sig selv at et responsive design vil generer flere kunder, i hver fald hvis man har en shop, eller mener du ikke at tilpasning til mobile enheder er fremtiden?

/allan

Nu siger han ikke, at det ikke kan betale sig at optimere til mobile enheder eller at man ikke skal lave responsive designs. Jeg synes det modsatte (som du antyder) er en større påstand; At responsive design i sig selv genererer flere kunder.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 20:53

Hej Allan,

Jo - helt sikkert. Væksten i antal mobile enheder (phones og tablets) gør det jo bydende nødvendigt at have websites, som gør det muligt at få en go' oplevelse udaf de mobile enheder. MEN - min pointe er at det i sig selv ikke giver flere kunder! Der findes masser af eksempler idag hvor selv store varemærker laver annoncer med QR koder, hvor linket lander på en IKKE mobiltilpasset website - og det giver en dårlig oplevelse 100%..

Man kan så diskutere om responsivt design er det rette teknologi valg.. for nogen er det rigtigt, for andre er det andre løsninger. Vi har kunder, hvor vi udvikler i responsivt design, men vi har også løsninger, hvor CMS systemet baseret på browser og platform re-directer til mobiltilpassede websites. mobiltilpassede websiteshar nemlig nogle andre fordele. I moderne CMS løsninger (jeg ved ikke med WordPress - men højdst sandsynligt), kan man have en editor adgang, som styrer indhold i flere forskellige designs..

Såh.. diskussionen handler for mig ikke om responsitvt design, men om den forretningsmæssige tilgang!!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej allesammen, 

Vil bare takke jer for de mange kommentere her på tråden, det er rigtig spændende for en ny iværksætter om jeg, at læse omkring jeres forskellige synspunkter og meninger omkring de forskellige løsninger osv.
Vil faktisk også gerne takke dig Morten, for du har fået mig til at indse, at vi måske bør anskaffe os en hjemmeside i responsivt design, nu det er det vi tilbyder, og det er vi derfor gået igang med at udviklet - så kan fremtidige kunder jo vurdere om det er noget for dem eller ej. 
Angående stavefejl osv. så ved jeg godt, at der er en del af disse, er ikke verdens bedste staver, men har et par stykker i mit netværk som har lovet at hjælpe, så det skal der nok blive rettet op på ;-)
- Om man så er enig eller uenig i, at vores tilbud er godt er jo op til en selv.

Vi har fået rigtig mange henvendelser omkring logodesign og andre logo opgaver, så det er rigtig rart - nogle af disse vil selvfølgelig blive smidt op i tråden.

I må alle ha' en super aften! 

Venlig Hilsen
Andreas Rom Knudsen

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:03

Morten Reitoft:
min pointe er at det i sig selv ikke giver flere kunder! Der findes masser af eksempler idag hvor selv store varemærker laver annoncer med QR koder, hvor linket lander på en IKKE mobiltilpasset website - og det giver en dårlig oplevelse 100%..

Det har jo intet med hinanden at gøre? MIN pointe er at responsive design er fremtiden om du vil eller ej, læs du en af de mange artikler om responsive design og hvad man bør tænke ind. Jeg er klar over at for nogle er det måske ikke en løsning her og nu men kik nu lidt fremad :)

/allan

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 21:31

Altså...

Responsivt design er altså blot at et website indrettes, så det kan skaleres ift.til forskellige skærmstørrelser. Det giver den fordel at et website let kan tilpasses forskellige skærmstørrelser, men det giver den ulempe at du designer i grids og altså derved giver mindre design frihedF.eks. kan et billede ikke strække sig over 2 grid eller flere felter, uden at du risikerer at "miste" indhold når du skalerer.

Du kan f.eksse eksempler på hvad responsivt design gør her. http://finecitizens.com/define/responsive/ 

Så responsivt design i sig selv er altså ikke fremtiden. Det som er fremtiden er mobile websites - men det kan altså ske med andre teknologier også..Det er f.eks. ligeså mobilt at lave et website, som er "håndkodet" til en mobil enhed. Det kan også være flash, HTML5 og andre formater, som tilpasser sig browserstørrelsen. 

Men nu er det måske lidt off-topic i denne tråd.. :-)

/Morten

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)