Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig med mit telefon script

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra næstved
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 21
Fra  coaching by jj Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ikke sælge produktet i telefonen, men sælge aftalen om at mødes.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 16:09

Tak for alle inputtene, jeg synes det er vildt spændende at læse om. Det er så langt fra min tekniske baggrund det her med at sælge. Jeg kan godt se hvorfor vi måske ikke sælger så meget som vi gerne vil.

Jeg tror mit sidste spørgsmål går på prisen. Vores vare består typisk af to ting: skærm og software. En professionel skærm koster ~8000. Har kunden allerede en skærm skal de kun købe software til 379 pr. md. Når man sådan sælger over telefonen er der så forskel på at sælge noget til 379 kroner og noget til 8000+379, jeg tænker på kundens beslutningsproces.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:29
Det kan være en god ide at tilbyde finansering
og tilbyd kunden en komplet løsning med skærme software og installation for en fast månetlig udgift.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00

@B. Hvarregård.

Hvis du ikke synes mødebooking er din hjemmebane, kan du jo også gøre det enkle og få fat i en dygtig mødebooker, som du sætter ind i produktet- og som skaffer dig nogle kvalitetsmøder.

Så er vejen banet for du selv lukker nogle salg på de møder

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 17:38
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er sikker på at andre har nævnt det tidligere i denne tråd (Har ikke læst alle indlæg), men det første jeg tænker, er at den allerførste sætning ville få mig til at stå af.

Jeg er ikke telefonsælger og har ikke erfaring med det som sådan. Men i de nuværende scripts, hvor er dine "call to action" (Hvis man kan kalde dem det)? Hvor er netop det argument, eller den punchline, som skal få mig til at købe? Som sagt har jeg ingen erfaring med telefonsalg, jeg taler kun ud fra min personlige holdning. Smile

En lang smøre fra starten, i en telefonsamtale, virker, på mig, som værende uhøflig, sælgeren kan i det mindste spørge om lov til at komme med sin salgstale.

Uden at jeg på nogen måde ved noget som helst om telefonsalg, så vil jeg kun købe et produkt over telefonen, hvis sælgeren:

1.) Er personlig (Derved opnår min tillid og opmærksomhed)
2.) Spørger om "lov", før jeg får salgstalen

Det kunne være noget lignende:

Hej det er SÆLGERNAVN fra FIRMANAVN, har du to minutter til at tale med mig?

-- Den sætning er kort, præcis, høflig og spørger om jeg har tid, før jeg når at smække røret på. Yes

Fordi sælgeren i det eksempel, præsenterer sig, spørger om "lov" og henviser til sig selv, ved at bruge ordet "mig", så er sælgeren pludselig personlig også, havde sælgeren med det samme spurgt om jeg "har to minutter til at høre om verden bedste og fedeste produkt som jeg ikke kan undvære", havde jeg mistet interessen/opmærksomheden og tænkt "ihhhh endnu en idiot". Smile

Håber du kan bruge mine input til noget, selvom jeg ikke ved en skid om telefonsalg. Skype-Giggle

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06

Aldrig spørg i tlf:  " har du 2 minutter " ? Jeg har nogle tusinde kanvasopkald i bagagen- har levet af det. Og det er min erfaring at så smutter de bare ud af samtalen ved at sige: " nej, jeg har travlt "e.l.

Hvis der er aminoer der sidder og sveder med at udvikle salgsstrategien - og eksekvere den- vil jeg gerne- hjertensgerne, hjælpe med at lave en effektiv strategi. Send mig en message, hvis vi skal gå igang.

Jeg kom i tanke om at jeg skrev et blogindlæg ( om canvas-opkald) for noget tid siden, der fik mange kommentarer og views. Jeg vil tro B. Hvarregård kan bruge det til sin proces med at skaffe flere kunder. Her er det, go fornøjelse med læsningen:

http://www.amino.dk/blogs/flemmingdk1/archive/2012/02/24/nogle-r-229-d-til-canvas-arbejdet-som-kan-bruges-til-noget.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58

Nu fik jeg læst alle indlæg noget mere grundigt..--

jeg kan forstå dine produkter koster max 10000 kr ?

OG jeg har et bud på en strategi, der måske kan inspirerer dig, give ideer mm.

1. Hvis det er produktet i prisklassen 1- 10000 kr, så bestræb på at sælge over tlf. Ikke grund til at mødes fysisk, blot spildtid. Men luk salget over tlf eller evt mailen frem og tilbage, til det er lukket.

2. Ok, salget skal gøres over tlf. dvs dit script skal baseres på det. Jeg ville lave en blød indledning- noget i denne stil:

"Det er NN, jeg ringer fra YY, jeg skulle gerne tale med direktør XX idag, hvis det er muligt ? 

Når du har fat i rette kontaktperson: " Jeg ringer fordi jeg har et spændende produkt, Digitale skilte ( her kommer kort forklaring på produktet ). Er det et produkt i har behov for på nuværende tidspunkt? Her kommer så en snak om BEHOV ( alt afgørende for salgets succes ).

Selvom du får en indvending fra direktør XX, så spørg om det er ok, at du sender noget materiale så han kan se hvad det er og se hvad dit firma er for en størrelse etc etc. 

3. 2-3 dage efter ringer du og taler med samme person som første gang. Følger op på infomailen, og får en længere snak om hvor stort behov de har for dit produkt. Om de evt skal starte med den mindre løsning til fx 1000 kr, og se om de bliver glade for det. Hvis i bliver enige om han skal have en mindre løsning for at teste det, er salget jo lukket. Så mangler der blot formaliteter.

Det var lige et hurtigt bud, fra hoften

Gir det mening?

vh Flemming

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:16

Det giver fint mening, jeg er selv ikke meget for det åbne spørgsmål: "Er det noget i har behov for på nuværende tidspunkt" - siger de nej, så er mit eneste skud i bøssen at få lov til at sende noget materiale?

Vi beder altid om at tale med deres IT ansvarlige - måske vi skal gå efter direktøren i stedet...

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Brovst
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 64
Fra  HTD-Information ApS Skrevet kl. 19:20

hej igen.

Når du har at gøre med en visuel til som en skærm, så tror jeg det er nødvendig at besøge kunden for at kunne tage dette i øjesyn.

Om en ting er dyr, er ikke bare sort eller hvid.

Hvis du skal rydde en vej for sne, og du hyrer 10 mænd i 30 dage til en løn af 1000 kr om dagen pr mand. altså 300000, for at få ryddet vejen.

Nu er du sælger, og du har udersøgt denne kunde som har de store udgifter, jeg vil gerne rydde den vej for dig i fremtiden, og jeg kan gøre det for 150000 pr gang, d.v.s at vejen er ryddet i løbet af et par timer og du sparer halvdelen af hvad du giver i dag. du har lige købt denne maskine til 50000.

det er en god forretning for dig, men det er jo også en god forretning for din kunde.

på samme måde du skal ikke tænke så meget på prisen på dine produkter, du skal huske på, dine kunde har et behov eller du kan hjælpe ham med at få flere kunder til at købe, hvis nu du kan hjælpe kunden til at tjene 5000 kr mere pr dag, og du skriver en regning til ham på 379 kr p mdr, så mener jeg uden at være revisor, det er en god forretning, og din hjælp til kunden er billigt.

Det handler om ikke at sælge varer, men du får en hyre for at være med til at skabe værditilvækst ved dine kunder, så ser man tingene i et andet lys.

Bedste hilsen Tage

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24

nej, du har flere skud med min metode. Hvis direktør xx siger at han ikke tror de har behov for det på nuværende tidspunkt - er det IKKE en afvisning - men en INDVENDING. Og en indvending er også et signal om lidt interesse. Han signalerer at han gerne vil høre, hvilke fordele der er ved dit produkt. Så dem må du fortælle ham

Du får jo tilladelse til at sende noget materiale, som de kan se + dit firmasite- og det er et lille skridt. 

Derpå vender du tilbage et par dage efter, og får en længere samtale. 

Det er noget med at bygge det op trinvis. 

Hvis du selv blev ringet op imorgen og sælgeren ville sælge et produkt til dig ( der koster 10 k). Vil du slå til på første samtale , eller ? Det er en tanke værd

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)