Jeg er sikker på at andre har nævnt det tidligere i denne tråd (Har ikke læst alle indlæg), men det første jeg tænker, er at den allerførste sætning ville få mig til at stå af.
Jeg er ikke telefonsælger og har ikke erfaring med det som sådan. Men i de nuværende scripts, hvor er dine "call to action" (Hvis man kan kalde dem det)? Hvor er netop det argument, eller den punchline, som skal få mig til at købe? Som sagt har jeg ingen erfaring med telefonsalg, jeg taler kun ud fra min personlige holdning. 
En lang smøre fra starten, i en telefonsamtale, virker, på mig, som værende uhøflig, sælgeren kan i det mindste spørge om lov til at komme med sin salgstale.
Uden at jeg på nogen måde ved noget som helst om telefonsalg, så vil jeg kun købe et produkt over telefonen, hvis sælgeren:
1.) Er personlig (Derved opnår min tillid og opmærksomhed)
2.) Spørger om "lov", før jeg får salgstalen
Det kunne være noget lignende:
Hej det er SÆLGERNAVN fra FIRMANAVN, har du to minutter til at tale med mig?
-- Den sætning er kort, præcis, høflig og spørger om jeg har tid, før jeg når at smække røret på. 
Fordi sælgeren i det eksempel, præsenterer sig, spørger om "lov" og henviser til sig selv, ved at bruge ordet "mig", så er sælgeren pludselig personlig også, havde sælgeren med det samme spurgt om jeg "har to minutter til at høre om verden bedste og fedeste produkt som jeg ikke kan undvære", havde jeg mistet interessen/opmærksomheden og tænkt "ihhhh endnu en idiot". 
Håber du kan bruge mine input til noget, selvom jeg ikke ved en skid om telefonsalg.