Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig med mit telefon script

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi ringer jævnligt rundt til forskellige virksomheder og "prøver" at sælge vores system. Jeg har lagt mærke til at vi har vidt forskellig tilgang til det og det vi siger til kunderne i telefonen er forskelligt . noget er bedre end andet. Jeg vil gerne have en masse input til at lave et bedre "script" til når jeg ringer til virksomheder.  Ikke at man skal følge scriptet 100%, men det er godt at have det i baghovedet.

JEg har indsat mit nuværende "script" herunder, der er to versioner der går igen, de er markeret med hhv. V1 og V2 for de varianter vi har. Alt feedback og forslag til forbedringer værdsættes.

-------------------------

Mit navn er___________
Jeg ringer fra GreenWeb, vi udvikler og forhandler digitale skilte og informationssystemer. Den slags skilte man ser på storskærme som viser reklamer.

V1: Jeg vil i den forbindelse gerne vise vores system til jer og se om det er noget i kan se noget værdi i for jeres virksomhed.

V2: Er digitale skilte noget i kan bruge til noget i jeres virksomhed.?

Vores kunder er alt fra detail butikker til produktionsvirksomheder.

V1:Til detail butikker bruges det til at vise reklamer for at skabe et mersalg.

V2:I produktionsvirksomheder og andre virksomheder benyttes det til intern kommunikation og for at informere generelt i virksomheden.

Jeg vil gerne mødes med dig og vise vores system og se på mulighederne for at jeres virksomhed kan skabe en merværdi med vores skilte.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:22
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er sælger der ska vise produktets værdi.

Fra Brovst
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 64
Fra  HTD-Information ApS Skrevet kl. 19:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

God aften.

Det typiske i en åbnings telefonsamtale er, man har sekunder til rådighed for om man få en aftale eller ej. Derfor er jeg ikke tilhænger af den lange præsentation, for kunden har besluttet at sige nej inden man er færdig.

Jeg vil nøjes med noget i retning af:

Goddag mit navn er xxxx og jeg kommer fra GreenWeb, Kunne i have behov for at at fortælle jeres kunder hvorfor de netop skal handle i jeres butik?

Her har du sat kunden til at svare dig og de fleste vil svare ja.

Kære kunde vi har netop udviklet et system som vil hjælpe dig med dette, må jeg komme og vise dig vores produkt i næste uge?

Spørgsmålet er digitale skilte noget i kan bruge? Hvordan skal en kunde kunne svare på det, uden at have set dem.

Husk det er sælger der styrer åbningen med et spørgsmål som skal lede kunden til at fatte interesse for netop det produkt man gerne vil vise, og i min salgs træning, skal man finde et godt behovs spørgsmål, så kunden føler det er noget der vedkommer kundens business og ikke det at få og se hvad vi sælgere kan finde på at vise dem.

Byg selv videre på den historie.

Bedste hilsen Tage

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 20:05
Jeg vil give Tage helt ret.
Hvad jeg har lært, så skal man som han siger gør det kort, og så skal du ikke give den
potentielle kunde mulighed for at sige nej - ligesom med kvinder, så skal du stole på det
produkt du har, og "føle" at alle vil have dit produkt - det er jo et godt produkt? Hvis du har tal på hvor meget en omsætning kan stige med, så prøv noget i retningen af
"Hej, mit navn er xxx jeg kommer fra xxx. Kunne du tænke dig at se din omsætning stige med xx %
 for en forholdvis lav investering (hvem vil ikke det).
Kunden svarer med stor sandsynlighed ja
Hvorefter du svarer noget i retningen af "Har du tid til at jeg kommer forbi xx dato og viser det frem?

Man skal selvfølgelig heller ikke lyde for meget som tvshop :) 
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 20:10

Super godt, tak for det. Bør vi ikke komme ind på at beskrive vores produkt på det her tidspunkt?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Brovst
Tilmeldt 21. Jul 11
Fra  HTD-Information ApS Skrevet kl. 20:14

det ville jeg ikke gøre, det er derfor du skal lave aftale om at besøge kunden, du kommer med et eller andet grej der kan hjælpe kunden med at sælge eller informere, han er på dette tidspunkt ligeglad med om den er rød eller blå, du har jo lige spurgt ham om har har lyst til at få øget omsætning og det er det som det handler om.

Bedste hilsen Tage

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Mit navn er___________ Jeg ringer fra GreenWeb, vi udvikler og forhandler digitale skilte og informationssystemer. Den slags skilte man ser på storskærme som viser reklamer. V1: Jeg vil i den forbindelse gerne vise vores system til jer"

Cirka her til ville du nå hos mig før jeg fik lagt på !

Hvis jeg var dig, ville jeg lave en app til min iPad som kunne simulere dine skilte. Så kommer du ud til dine potentielle kunder, banker pænt på og spørger om de er interesseret i at se noget der kan hjælpe med at øge deres salg. Det siger de fleste typisk ja til, derefter beder du om at få et stykke brevpapir at se med deres logo på som du tager et billede af med din ipad (eller også tager du på forhånd et billede af facaden, postkassen, el. lign de kan genkende).

Så skal iPad'en nu selv strikke en præsentation sammen hvor man ser deres "reklame" (billeder) vist på storskærme rundt omkring. På den måde giver du med det samme kunden en visuel repræsentation af hvordan det kan se ud, og du har pludselig _meget_ nemmere ved at overtale ham.

Telefonsælgere er både irriterende og spilder min tid, og typisk gider de ikke engang lave ordentligt forarbejde selv. Hvis du vil have folks opmærksomhed skal du gøre noget spektakulært og ikke bare det samme som alle andre :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 20:53

Man kan selvfølgelig godt nævne lidt om produktet, men man skal passe på med for mange informationer.

Nu siger jeg ikke du er dyr, men med den store verden vi lever i, er der næsten altid en som er billigere. Så hvis nu du giver for mange informationer om produktet, og du først kommer om en uge, så kan du nemt risikere at din mulige køber tjekker andre salgs steder på nettet, og finder en bedre/eller billigere løsning. Det havde jeg selv gjort som mulig køber :)

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:07
Telefon salg er måske lidt gammeldags og irriterende men kan du det, er der gode penge at hente og du skal ikke sælge det over telefonen. Mange er med i den nye elektroniske verden men ikke alle selvfølgelig bedst du kan begge men du skal jo starte et sted.

Du skal dele det lidt op,

Dit mål med at ringe op første gang er at lukke en aftale om et møde, det er nummer 1. Så fokusere på det der.

Gider ikke rulle det helt vilde ud tage er kommet godt rundt om det.

Men, husk når du sælger at du har 2 ører og 1 mund, forstået ved, du skal lytte dobbelt så meget som du skal snakke, ved godt det er lidt svært og man er ved at springe af at få lov at fortælle hvor god man er.
Men folk elsker at fortælle om sig selv så stil spørgsmål og lyt og skriv ned du kan få rigtig meget vigtig viden.

Når du skal luke sådan en aftale, så give kunden 2 muligheder alt efter hvornår du ringer så denne uge eller næste, kunden vælger som regel nr. 2 så giv den valgmulighed der passer dig bedst sidst.

Du får selvfølgelig fuldnavn og nummer på personen og email så du kan sende en bekræftelse på møde, du kan kort i mailen sende lidt info eller link til hvad det er præcis i kan.

Til mødet, igen husk ikke snakke om dig og jer, og i kan og du har også, snak om hvad kunden får, og hvad det vil betyde for kunden hvis han vælger den type reklame, du får, i kan, i vil, osv.

Når kunden stiller dig spørgsmål, svarer du og gerne med nogen fordele og slutter af med et spørgsmål tilbage, det gør at samtalen ikke går i stå og ender hos dig men kunden, lad ham sige det sidste.

Fx. Hvad koster det ? 15000 om mrd. Det er dyrt. Kan godt forstå det lyder som mange penge, men du får også det det og det (fordele fordele fordele) og igen spørgmål til sidst, hvad bruger du af reklame nu ?

Så har du fået fortalt ham prisen, snakket om fordelene ved at vælge dig, er kommet videre og i snakker nu ikke om prisen men om hvad reklame betyder.

Dette er et tænkt ex. skal selvfølgelig passe på det du sælger.

Men brug det, det virker, det samme hvis han siger hvor mange gange køre reklamen om dagen ? Så er det oplagt at sige 5 timer, slut. Men du siger selvfølgelig 5 timer pr skærm hvor mange byer er interesant for dig at blive synlig i ?

Kan også være korte spørgsmål, hvis han siger det er for dyrt.
Svar, Hvorfor ? Et kedeligt hvorfor, det kan jo være der er noget han har misforstået og så for du rettet på det og kører videre.

Til sidst skal den her aftale lukkes, du har spurgt som en gal og kender 100 % din kundens behov, så hver ikke bange for at spørge efter ordren, prøv så meget du kan at få den lukket på stedet mens han er varm og har dine fordele frisk i hjernen, går det ikke og skal han have tilbud og regne på det får han jo det, men send ham tilbud og sig skriv (alt efter hvor meget der skal regnes) ringer til dig i næste uge og høre om du har spørgsmål, så ved han du ringer og bliver ikke irriteret eller føler du presser på npr du ringer. Ld hver bare send der af sted og sats på han vender tilbage, sker sjældent.

Nu ved jeg ikke om i laver gratis demo eller lign for så skal du have den i hus på stedet.

Så: stil spørgsmål og lær din kundens behov at kende.
Lad ham fortælle om hvor dygtige og gode de er.
Fortæl om hvad produktet gør for kunden og ikke for dig og dine andre kunder.
Og ellers standardeb, giv et godt første håndsindtryk, aftaler du den på telefonen så snak tydeligt, til mødet vær positiv og snak kun om positive ting, regner det den dag så lad hver at snak om vejret :)

Har prøvet at gøre det kort, håber det kan bruges :)

Held og lykke og giv gas og sælg, skriv ned og analyser dig selv når det går godt og når det går dårligt, lig en plan og følg den også selvom du sælger ved første møde, så er dagen ikke slut, ring dine 10 opkald eller hvad der passer dig!

Det er super hårdt at sælge og man skal være vågen men det er så super fedt når det lykkes, det er mit dope :)
Fra Brovst
Tilmeldt 21. Jul 11
Fra  HTD-Information ApS Skrevet kl. 06:27

Ja vi ved godt hvordan det skal være, men det sværeste er at gøre det rigtigt Smile1

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)