Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening

Side 16 ud af 22 (216 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Hej Cookie,

Cookie:
Jeg ser intet problem i at en fra marokko deltager fuldt.

Undre mig ikke !

den er jeg ikke med på. Mener du i alvor at vore medlemmer i Marokko, Bangkok eller USA skal være bandlyst fra at ha en mening om skoler og lærere. Mange af dem har vel som jeg enten idag berøring ved skoler eller har haft børn i skoler - min sammenlagt 24 år og jeg har som forældrerådsformand haft en masse med det at gøre + en søn der faktisk idag - ikke som lærer - men dog underviser en del timer på skoler.

Jeg mener den er helt gal hvis man starter med at udelukke nogen og det bliver forstærket hvis den man udelukker tilmed er en der ikke er enig med en - og (det var ikke dig vil jeg skynde mig at sige) får stukket i hovedet at en der bor i skattely i Marokko ikke burde deltage. Det gav så en række absolut alt for hårde tilbagesvar - men skidt vi er jo voksne mennesker, det vigtigste er, at alle da uanset alder og bopæl mod ytre sig i en debat som denne. Det tror jeg ikke med det jeg kender til dig, at du egentlig kan være uenig i Smile

vh John

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

on subject - Grundliggende tror jeg de fleste er enige i, at systemet med 100% fast inddeling i forberedelsestid og undervisningstid - som dækker ret ens for en gymnastiklærer i 1 kl og en fysiklærer i 3.G er outdated og skal ændres.

Lærerne vil ikke afgive privilegier, og det er der ikke ret mange grupper der vil. Det kommer de så givet til nu. Mit gæt er at vi har et indgreb indenfor 3 uger, både på grund af kaos med pasning - vigtige eksamener der nærmer sig, og et SF som næppe har lyst til et indgreb dagene inden deres landsmøde 4 og 5 Maj tror jeg det er.

Det vil så formentlig også betyde flere undervisningstimer, men det ved vi rent faktisk ikke, for det er svært at se rektor fjerne forberedelse i masser af fald, men mon ikke der samlet bliver mere undervisningstid.

Det er lidt ærgerligt hvis debatten ender i mudderkastning mod lærerne over en bred kam. De er efter min mening en lavtlønsgruppe der slås en meget vanskelig kamp i mange fald

Det at undervise idag er slet ikke at sammenligne med for 40 år siden - Forældre har en MIG mentalitet i langt højere grad - er deres barn støjende i klasse, så er der 100 andre årsager og undskyldninger omkring miljø - lærer - andre børn og ofte glemmer forældrene at tage ansvar for, at deres barn faktisk sætter sig på stolen og ikke forstyrrer. 

Vi har alle et ansvar for undervisningen - lærene naturligvis i skoletiden, og vi andre uden for. Vi må acceptere, at det er lettere for en lærer i Kina at undervise 40 kinesere der sidder stille og udtaler remser, end det er for en dansk folkeskolelærer at ha 25 danske børn. Det ER og bliver en kæmpeudfordring, og jeg tror ikke man kan vende tilbage til gammel disciplin. 

Børnene er også vildt forskellige - nogle kan knapt læse ud over næsten pixibog niveau højt op i skolen og taler knapt dansk i hverdagen. De kan så heller ikke lære at regne, for der er tekststykker og glem alt om andre fag, der kræver bøger. De sidder side om side med nogen der læser rimeligt som 8-9 årige - en stor udfordring. Det skal dog med, at Danmark på de fleste områder ligger nogenlunde på linje med OECD gennemsnittet - og for den sags skyld også med de øvrige nordiske, hvor kun læsningen synes at halte lidt, men dog ikke så det afstikker signifikant fra de øvrige. PISA UNDERSØGELSEN FRA 2009 KAN SES HER - Også de andre lande har en vis gruppe - for stor - op mod 15% der ved udgang fra skolen knapt har læseevner til videre uddannelse.

Jeg tror vi som forældre skal tage alvorligt på ansvaret for at vores børn taler et fornuftigt sprog - gudskelov er små børn superhurtige til at lære OG for at de kan læse rimeligt når de rammer 2-3 klasse. Det kan sagtens indebære, at de hver dag f.eks. sidder og læser lidt op fra lette børnebøger, mens far og mor koger spagetti, og det fordrer også, at vi forældre sætter os ind i hvad vores børn kan i forhold til de bøger de har. Kan de regne rimeligt i forhold til regnebogen, forstå lidt geografi i forhold til den bog, og det kræver vi bruger tid med dem til det, og ikke bare en gang om året får en gennemgang fra læreren.

Det er derfor jeg synes det er så vigtigt, at vi tager ansvaret - helt som at vi stiller krav til lærerne. Det ene udelukker slet ikke det andet.

vh

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:06

Cookie:
Det er derfor jeg synes det er så vigtigt, at vi tager ansvaret - helt som at vi stiller krav til lærerne. Det ene udelukker slet ikke det andet.
Cookie:
Yes

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

-

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 20:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cookie,

Cookie:
Mener du i alvor at vore medlemmer i Marokko, Bangkok eller USA skal være bandlyst fra at ha

Det ved du jo godt jeg ikke synes, men det jeg påpeger er at debatter er ok, men man behøver ikke deltage i dem alle og det er så særligt påfaldende, at der er deltagere udenfor landets grænser der mener, at vide bedre end de Danske brugere af her skolerne, så man burde måske være lidt mere ydmyg når man nu har valgt Danmark fra!

Demokrati er ok men det betyder ikke at alle og enhver skal høres i vi må forvente at kunne have tillid til de der er valgt til at passe udvalgte opgaver her folkeskolen, ledelse og lærer og det er jo så det debatten handler om. Jeg kunne fint nok befinde mig i "langt bortistan" og sidde der med mine fine meninger, men hvis man vil tages seriøs var det måske så bedre, at være på stedet og tage kampen der hvor den føres! Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:59

Cookie:
on subject - Grundliggende tror jeg de fleste er enige i, at systemet med 100% fast inddeling i forberedelsestid og undervisningstid - som dækker ret ens for en gymnastiklærer i 1 kl og en fysiklærer i 3.G er outdated og skal ændres

Er det fordi du mener der skal være mere forberedelse til gymnastiklærerne ? Hvis modsat, hvorfor skal der så ikke være tid til forberedelse til de sidste 2 nye i klassen som lige er startet og kommer fra specialklassen da ene er synshandicappede, den anden er fysikhandicappede og derved ikke kan følge de andres program for gymnastik, der skal jo nettop være ekstra tid til forberedelse og samarbejde med fysioterapi og indhentes viden omkring udviklingsmuligheder for disse nye drenge i klassen, når der er gymnastik.? Jf. mål for inklusion i folkeskolen.

Cookie:
Også de andre lande har en vis gruppe - for stor - op mod 15% der ved udgang fra skolen knapt har læseevner til videre uddannelse.

Det har der jo altid været, år tilbage gik disse unge ud af 7. kl. og fik ufaglært arbejde, der er ung i folkeskolen som aldrig når et niveau der kan give dem en "gyldig" afgangeksamen, og da de fleste ufaglært jobs ryger ud af landet, ligger der jo en kæmpe opgave, i at skaffe disse unge en plads på arbejdsmarkedet i fremtiden. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53

Juul:
Er det fordi du mener der skal være mere forberedelse til gymnastiklærerne ? Hvis modsat, hvorfor skal der så ikke være tid til forberedelse til de sidste 2 nye i klassen som lige er startet og kommer fra specialklassen da ene er synshandicappede, den anden er fysikhandicappede og derved ikke kan følge de andres program for gymnastik, der skal jo nettop være ekstra tid til forberedelse og samarbejde med fysioterapi og indhentes viden omkring udviklingsmuligheder for disse nye drenge i klassen, når der er gymnastik.? Jf. mål for inklusion i folkeskolen.

Det skrev jeg heller ikke. Jeg skrev at der formentlig kan være forskel på forberedelse til en gymnastiktime i 1 klasse og en matematiktime med hjemmearbejde at kontrollere - i 3 g. Selv uden de faste regler, går jeg ud fra, at skolelederen vil forstå de problemer du der nævner og sætte forberedelsestiden konkret efter det. Jeg tror absolut man må anerkende behovet for forberedelsestid - men tror det er ret OK at lægge det individuelt hos skolelederen. Jeg er dog med på, at målet nok er mere undervisningstid og at det bliver sådan - det må jeg så ha tillid til at skolelederne vurderer korrekt

Juul:

Cookie:
Også de andre lande har en vis gruppe - for stor - op mod 15% der ved udgang fra skolen knapt har læseevner til videre uddannelse.

Det har der jo altid været, år tilbage gik disse unge ud af 7. kl. og fik ufaglært arbejde, der er ung i folkeskolen som aldrig når et niveau der kan give dem en "gyldig" afgangeksamen, og da de fleste ufaglært jobs ryger ud af landet, ligger der jo en kæmpe opgave, i at skaffe disse unge en plads på arbejdsmarkedet i fremtiden. 

Enig - gruppen er vist efter Pisa vokset lidt men jo netop som du korrekt skriver, så er det jo et større problem idag end tidligere så det er for mig at se et meget vigtigt fokusområde - som skole og hjem må samarbejde om, at få bragt den gruppe af "funktionelle analfabeter" ned. Problemet forstærkes sikkert også af, at det er specielle grupper som ikke kommer videre end til 9 kl - uden yderligere senere uddannelse jævnfør DENNE ART. 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:37

john sommer:
Jeg kunne fint nok befinde mig i "langt bortistan" og sidde der med mine fine meninger, men hvis man vil tages seriøs var det måske så bedre, at være på stedet og tage kampen der hvor den føres!

Det er jo rart at vide at du John Sommer, dømmer uden at kende til de faktuelle omstændigheder og mit virke i almindelighed. Du har ingen anelse om i hvilket omfang jeg forsøger at implementere danske værdier her i Marokko og hvilke fremtidsmæssige hensigter jeg har i forbindelse med min emigration.

Men jeg skal gøre det nemmere for dig og andre af din slags, og hermed oplyse at jeg ved siden af mit virke hernede produktionsmæssigt løbende arbejder på at øge velfærden for de mennesker vi samarbejder med, jeg er i erfa grupper omkring udvikling af kosmetiske produkter med fokus på respekt for miljøet, jeg er i erfa gruppe der skal fremme produktiviteten indenfor bestemte landbrugsprodukter til gavn for eksporten, jeg er i gang med at lave et projekt der implementerer den danske andelstanke med senere mulig eksport af ekspertise fra DK til Marokko, samt med muligheder for eksport fra andre vidensbaserede segmenter i DK som produktionsudstyr og metoder og slutteligt arbejder jeg også på indførsel af det det første reelle fairtrade koncept her i Marokko.

Og hvor mon du tror jeg har al den viden fra som jeg har tilegnet mig?

Og er det ret og rimeligt at jeg skal dømmes for at ville sprede min erfaring rundt omkring i verden?

Så det er ganske rart at nu skulle læse at man ikke har sin grundlovssikrede ret til at ytre sig og man nærmest skal kaldes landsforræder af en personage som dig. Uanfægtet din holdning til min ret til at udtale mig, så ved jeg med sikkerhed at du IKKE har den samme hands-on erfaring som jeg har med den danske folkeskole, da du aldrig har arbejdet i den, men det har jeg. Du burde virkelig skamme dig, og hvad jeg ellers mener om dig har jeg tidligere skrevet.

Men god vind fremover John Sommer.

Køb ren argan olie her

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 09:06

Så er mine lærere officielt lockoutet og jeg ser frem til et par ultra "konstruktive" uger i en hal, sammen med over 120 andre elever... Undervist af vores forstander og den ene lærer, der ikke er lockoutet og derfor må tage et par af vores timer!

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:39
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Hold kæft hvor er det da ærgerligt, at en ellers - i glimt - god debat, er blevet afsporet af en besynderlig diskussion om hvorvidt en deltager må deltage i debatten eller ej.

Er der retningslinjer på Amino om, hvor mange debatter man må (eller bør) deltage i, når man er bosat udenfor landets grænser?

Det kunne være rart at høre fra en moderator, om der er, og hvis ikke, hvad gør man så, når en debat afspores på denne måde?

Jeg er ikke i tvivl om, at det er afmagt ift. gode argumenter som er årsagen til at der pludselig skal diskuteres om en debattør må deltage, eller ej, men er det virkelig ok? Hvor meget taletid skal de fjolser have, som ikke tilfører andet til debatten, end ligegyldig snak om - og spekuleren i om de andre deltagere må deltage?

Det er jo fuldstændig Nationen'sk  Tongue Tied

Side 16 ud af 22 (216 indlæg)